هر جا بوی تفرقه به مشام می رسد بدانید که در مسیر اشتباهی قرار گرفته اید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ، فعالان شیرازی در عرصه شعر و ادب ضمن تشریح ابعاد مختلف اغتشاشات اخیر و بررسی نقش سلبریتی ها در این حوادث تلخ با خبرنگار این رسانه به گفتگو پرداختند.

محمد مرادی هنرمند عرصه شعر و ادبیات و رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفت: اعتراض را قبول دارم اما اعتراضاتی که مکتوب، رسانه ای و ادبی است، و به هیچ وجه اعتراضات خیابانی بی برنامه و بی ربط را تایید نمی کنم که مبتنی بر تخریب و از هم گسیختگی است و این گونه اعتراضات باعث ویرانی و ویرانی و فضای غبارآلود می شود که نه کمکی به ایران و ایرانی و نه قانون مدنی می کند.

وی افزود: وقتی افرادی که به دنبال تخریب امنیت و اشغال ایران هستند از این اعتراضات حمایت می کنند، باید کمی نگران باشیم که احتمالاً نقشه ای در کار است و عده ای می خواهند از اعتراض به حق ما علیه ما استفاده کنند.

مرادی ادامه داد: اگر اعتراضات حتی بدون قصد و دلیل به خیابان ها کشیده شود باعث می شود مردم با نیت و غرض وارد این اعتراضات شوند و اعتراض را به اغتشاش تبدیل کنند.

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز تصریح کرد: دانشجو و معلم باید در چارچوب اخلاق و قانون اساسی و بر اساس عرف اندیشه اسلامی ایرانی اعتماد و بحث کنند.

وی با بیان اینکه باید فضای پاک تری برای گفت و گو در دانشگاه ها ایجاد کنیم و صمیمیت و دوستی بین جریان های مختلف سیاسی و فکری کشور را تقویت کنیم تا افراد با سلایق مختلف بتوانند صحبت کنند، این موضوع در زمان اعتراضات و مردم کاهش می یابد که واقعاً چنین است. جستجوی توجیه بیشتر نمایان می شود و به تدریج به حاشیه می رود.

مرادی با تاکید بر اینکه دانشجویان نباید خود را نسلی جدا از گذشته بدانند، گفت: ما اکنون در منطقه ای تاریخی زندگی می کنیم و پیشنهاد من به دانشجویان این است که تاریخ را بیشتر مطالعه کنند، تاریخ ایران و سایر کشورها، تاریخ نهضت را بخوانند. آنها فقط به سلیقه خود فکر نمی کنند. نظرات و سلایق متفاوت با خود آنها را در نظر بگیرید.

این هنرمند و شاعر شیرازی ادامه داد: دانشجویان اگر اعتراضی دارند در قالب قانون اعتراض کنند و به فکر ایران باثبات و امن و حفظ وحدت اجتماعی باشند و هر جا بوی تفرقه به مشام می رسد مطمئن باشند که به اشتباه می روند. جهت، حتی اگر سلیقه ای باشد.

رئيس دانشكده ادبيات دانشگاه شيراز نيز تصريح كرد: گاهي براي هدف بزرگتر كه مايه افتخار و سربلندي ايران اسلامي است، نه تنها براي زمان حال، بلكه براي گذشته و امروز نيز ناديده بگيريم. آینده ایران ما


با صحبت کردن باید امکان عدم اطمینان و هرج و مرج را از شورشیان گرفت

عبدالرضا قیصری شاعر شیرازی و معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس گفت: صدای اعتراض اقشار مختلف جامعه باید با گفت وگو به گوش مسئولان برسد و امکان ناامنی و بی نظمی از دست معاندان گرفته شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان باید به مقوله انتقال و نقد اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند تا حرف خود را به گوش مسئولان برسانند، تصریح کرد: ما طنزپردازان همواره نقد را با زبانی شیرین و ادبی و کنایه سرلوحه کارهای هنری خود قرار داده ایم. و ما شوخ طبعی را پرورش می دهیم.

قیصری تصریح کرد: چه خوب است که انتقادات باز باشد و همچنان با زبان شیرین قابل تامل و درک صحبت کنیم و اگر این شیوه گفت و گو را در سطح جامعه گسترش دهیم می تواند عامل مهمی در جلوگیری از خلقت باشد. فضا .برای فرصت طلبان.

این شاعر شیرازی ادامه داد: اگر تجربه این دوره را در نظر بگیریم باید به تاثیر و آسیب شناسی رسانه های جمعی و رسانه های داخلی توجه کرد و رفتار خصمانه رسانه های بیگانه را شناخت و با آرامش و البته در فضا ادامه داد. با تحرک و پویایی و چالش شغلی را تشویق کنید.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس افزود: در مرحله مهمی از پیشرفت کشورمان قرار داریم و شرایط فعلی سخت است.

وی با اشاره به اینکه ملت ما ملت سربلندی است، گفت: جای تاسف است که عده ای فضایی را که برای پیشرفت کشور آماده کرده ایم به سمت دیگری می برند و شرایط را به گونه ای می گذارند که به نفع دشمنان باشد. از این سرزمین

قیصری با تاکید بر اینکه هنر زبان موثری برای انتقال مفاهیم و نقد است، گفت: باید هنر و ادبیات را مطالعه و استفاده کنیم و مخاطب آثار هنری باشیم.

وی تصریح کرد: اگر کمتر به زبان هنر بپردازیم، گفت و گو با سوءتفاهم پیش می آید و چالش هایی پیش می آید.

این هنرمند شیرازی به خانواده ها توصیه کرد که به نقش هنر و ادبیات در تربیت فرزندان خود توجه ویژه داشته باشند.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس ادامه داد: هنر و ادبیات سرمایه ای است که دستاوردهای فوق العاده انسانی را که هنرمندان برای ما رقم زده اند به نسل های بعدی منتقل می کند.

وی گفت: اگر زبان گفت و گوی هنری را یاد بگیریم، مطمئن هستم که می توانیم ارزش های اجتماعی، دینی و هنری را در جامعه به خوبی منتقل کنیم و به نتیجه خوبی برسیم.

مجموعه شعر با موضوع قیام 1401 به زودی منتشر می شود/ حیف است که برخی از نویسندگان با مخالفان و مخالفان موافق باشند.

محمدحسین انصاری نژاد شاعر شیرازی در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفت: اتفاقی که برای مهسا امینی افتاد بسیار تلخ بود اما این اتفاق از ابتدا مشکوک بود.

وی افزود: از ابتدا سی ان ان، سازمان منافقین، اپوزیسیون بین المللی، خارجی و داخلی و تعداد زیادی از سلبریتی ها و برخی از نویسندگان و هنرمندان از این اتفاق سوء استفاده کردند.

انصاری نژاد تصریح کرد: شاید خیلی ها از روی ناآگاهی با این اتفاقات همراه شده و هیزمی برای نبرد شده اند.

این شاعر شیرازی به حوادث تلخ و ناگوار پس از درگذشت مهسا امینی اشاره کرد و افزود: اوج قساوت با هتک حرمت به قرآن کریم و بریدن گلوی نیروی انتظامی و در تجمعات، شعارهای ناقض بود. هنجارها نیز ذکر شد. “

وی با اشاره به سابقه پایداری و صلابت مردم ایران گفت: مردم ایران مانند همیشه در میدان حاضر شدند و نقشه های شوم دشمنان را خنثی کردند و تیر دشمن به سنگ خورد.

انصاری نژاد تصریح کرد: قیام 1401 در برخی نقاط کشور به آخرین نفس خود رسیده است و انقلاب ما با عزت، قدرت و هوشمندی این آزمون ها را پشت سر گذاشته است.

وی با بیان برخی دگرگونی ها و تغییر ذائقه سلبریتی ها گفت: برای برخی سلبریتی ها هزینه های گزافی پرداخته ایم و این در حالی است که تمام اعتبار و اعتبار آنها از صدا و سیمای این کشور است.

این شاعر شیرازی ابراز کرد: مسئولان فرهنگی باید بیشتر به فکر تبلیغ و شهرت کاذب برخی مشاهیر باشند چرا که برخی از آنها به جای اینکه مدافع انقلاب و نظام و ولایت باشند با ضدانقلاب خارجی و داخلی عجین می شوند. مخالفت

وی به افق ها و چشم اندازهای روشن آینده اشاره کرد و تصریح کرد: هنرمند در واقع صدای بیداری کشور است و هنرمند در شیپور بیداری می دمد و به فرموده امام (ره) هنر دمیدن روح تعهد در کشور است. بدن انسان.

انصاری نژاد از حضور بصیرتی، هوشمندانه و آگاهانه بسیاری از هنرمندان در میدان خبر داد و افزود: مجموعه اشعار شاعران شیرازی درباره وقایع اخیر گردآوری شده و تا چند روز آینده در قالب کتابی با عنوان فتنه 1401 منتشر می شود.

این شاعر گفت: این مجموعه شامل اشعار شریفی است که به موقع سروده شده و برای آیندگان نقل شده است.

وی گفت: متأسفانه شاهد بودیم برخی از شاعران، هنرمندان و نویسندگان بر سر سفره انقلاب نشسته و نمک می خورند، اما نمکدان را شکستند و هماهنگی این هنرمندان با رسانه های معاند رقت بار بود و این در حالی است که هر چه به برکت نام امام خمینی (ره) و انقلاب شهرت دارند.

این هنرمند تصریح کرد: در تعبیر شهید آوینی وقتی در شیپور جنگ دمیده می شود تشخیص مرد از شرور آسان می شود.

انصاری نژاد تصریح کرد: در هیاهو و در غبار ناآرامی، هنرمند بصیر به عنوان نورافکن حوادث و دستان پنهان را به خوبی حس کرد و به موقع در میدان حاضر شد و موضع گرفت و هنرش در راستای بیداری و بیداری است. آگاهی از جامعه باشد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید