هر قدمی که برمی داشتم ترویج فرهنگ بود


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1839973

پروفسور سمیعی، پدر سردبیر جدید ایران، دردهای فرهنگی را عامل همه عقب ماندگی ها می داند و می گوید: «امروز هر قدمی که برمی داریم باید در جهت رشد فرهنگی این ملت باشد و از این رو هر خطی که نوشته ام و هر قدمی که برمی دارم. گرفته اند. ترویج فرهنگ است.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از 8 دی، پروفسور احمد سامی گیلانی در مراسم پاسداشت وی به عنوان پدر سردبیر جدید ایران در تالار مرکزی رشت از بانیان این مراسم تجلیل کرد و گفت: تجربیات زیادی کسب کرده ام.

وی افزود: پس از سال ها فعالیت سیاسی به این نتیجه رسیدم که باید به فعالیت های فرهنگی بپردازم چرا که درد ما درد فرهنگی است و هر قدمی که برمی داریم باید برای توسعه فرهنگی ملت باشد.

پدر سردبیر جدید ایران که می گوید در جوانی از روی کنجکاوی در میتینگ های احزاب شرکت می کرد، گفت: در سال های آخر تحصیل در دانشگاه در رشته ادبیات وارد عرصه سیاسی شدم و 10 سال کار کردم. اما پنج سال مخفیانه فعالیت داشتم.

سمیعی با اشاره به خروج خود از سیاست در 30 سالگی گفت: در آن زمان فعالیت های فرهنگی را آغاز کردم و بیش از 70 سال فقط به فعالیت های فرهنگی پرداختم. البته ما شعور سیاسی داریم اما بحث فرهنگ خیلی مهم است.


درد فرهنگی عامل همه عقب ماندگی هاست

وی دردهای فرهنگی را عامل همه عقب ماندگی ها می داند و یادآور می شود: امروز هر قدمی که برمی داریم باید در جهت رشد فرهنگی این ملت باشد و بنابراین هر خطی که نوشته ام و هر قدمی که برداشته ام مانعی برای اعتلای فرهنگ بوده است. “.


زبان؛ نیاز به زندگی در دهکده جهانی

پدر سردبیر جدید ایرانی با بیان اینکه دنیا تغییر کرده و دوران مدرنیته به پایان رسیده است، افزود: ما در دوران پست مدرن زندگی می کنیم و به همین دلیل مفهوم خانواده و ملیت تغییر کرده است و امروز اقوام جهانی از پزشکان، هنرمندان داریم. ، نویسندگان و به این معنی است که ما در یک دهکده جهانی زندگی می کنیم و برای رشد باید این روستا را درک کنیم.

وی ضرورت زندگی در دهکده جهانی را زبان مشترک جهانی دانست و گفت: زبان های ملی و محلی خوب است اما در محدوده خود اهمیت دارد.

سمیعی گستره فرهنگی زبان فارسی را بیش از گستره جغرافیایی آن دانست و خاطرنشان کرد: زبان مشترک جهانی، زبان کشوری است که علم و فناوری تولید می کند و از این رو به دانش آموزان توصیه می کنم نه تنها با زبان دنیا آشنا باشند، بلکه همچنین برای حکومت آزادانه سپس. ./ انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید