هر محله ای نیاز به ستاد و مجموعه نخبگان دارد/ نیاز به حاکمیت هم افزا در مدیریت تهران

ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781512

زاکانی گفت: نیازمند هم افزایی در دولت تهران هستیم چرا که انباشت مشکلات در شهر تهران به تنهایی توسط شهرداری رفع نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در دومین سفر هفتگی خود به مناطق تهران به منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه های فرهنگی و عمرانی و ارتقای سطح معیشتی شهروندان به منطقه ۱۴ رفت.

بازدید از آخرین وضعیت پل ارتباطی امام علی(ع)ع) تا هواران رفع موانع تکمیل مسجد آدینه، بررسی وضعیت پارکینگ شیوا، بازسازی و تجهیز مجموعه ورزشی شهید سعیدی از برنامه های امروز تهران بود.

تهدید به دیدار با نخبگان محله که در صحنه بحران، دفاع از 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی انجام شد، گفت: منطقه 14 دارالمومنین است و به دلیل فرصت های خوب در این منطقه و به دلیل اینکه بخشی از مطالعه است صبح من در این زمینه وقت گذاشته ام و با آن آشنا هستم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای منطقه گفت: آنچه امروز جامعه ما به آن نیاز دارد حرکت به سمت تحقق شعار پیشرفت و عدالت است و همانطور که انقلاب اسلامی در عرصه جهانی موفق به نظر می رسد در گام دوم انقلاب ما موظف به ساختن جامعه و دولت هستیم با حضور مردم و نخبگان امکان پذیر نیست.

شهردار تهران با اشاره به اینکه 2 ماه و 2 روز است که در این سمت حضور دارم، گفت: تلاش می کنیم تعریف روشنی از اهداف شهر تهران داشته باشیم و برنامه مشخصی برای تحقق آنها در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: نیازمند هم افزایی دولت تهران هستیم چرا که انباشت مشکلات تهران را شهرداری به تنهایی نمی تواند برطرف کند.

زاکانی با اشاره به اینکه تهران با جمعیت 14 میلیونی نیاز به تغییر و تعریف افق های خود دارد، گفت: اما اگر همه کارکنان با هم کار کنند باز هم مردم باید تلاش کنند و منطقه را تغییر دهند تا شهری خلاق و هوشمند را ببینند. .

وی افزود: شهرداری تمامی وظایف مرتبط با آن را بر عهده دارد لطفا خود را به عنوان مددکار اجتماعی بپذیرید و معرفی کنید و به مدیریت واحد شهر بروید.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از جنبه هایی که در گذشته مغفول مانده و در 42 سال اخیر کمتر به آن پرداخته شده، جنبه نرم افزاری شهر و روح شهر است، گفت: باید روحیه را تغییر دهیم. و بدنه شهر و قادر به آزار و اذیت، برای فعال کردن دموکراسی در شهر.

وی گفت: تلاش ما دو جهت دارد، علاقه مندی از ظرفیت فکر و بخشی دیگر بهره بردن مندی از نخبگان و فعالان محلی گرفته تا ایجاد فرصت برای شهرداری برای مدیریت و ایده پردازی، تصمیم گیری برای محله خود و استفاده حداکثری از فرصت.

زاکانی افزود: هر محله ای نیاز به اجتماع پایگاه و نخبگان دارد.

وی گفت: در بعد اردو در محور مسجد، مدرسه و خانواده باید بر روی 52 فعالیت برای پیگیری جریان های جهادی و تغییر ویژگی های مکان تمرکز کنیم.

شهردار تهران گفت: نیازهای جامعه ما فراتر از خدمات عادی است و رسیدن به این اهداف جز با کمک مردم امکان پذیر نیست.

در این دیدار حجت السلام الفباء نابینایان وی با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی شهرداری، ایجاد عدالت مدنی، امکان مشارکت مدنی فعالان، گفت: شهرداری باید فرصت مشارکت اجتماعی را فراهم کند نه مداخله اجتماعی.

وی ادامه داد: معمولاً فعالان عمومی با مقیاس های اقتصادی سنجیده می شوند.

الفباء نابینایان وی افزود: اردوی اجتماعی با فعالان مردمی برگزار کنیم.

حسینی فعال حوزه زنان، عدم امکان جذب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت شورایاران شهرداری را ناممکن دانست و گفت: استفاده از پتانسیل های بومی می تواند باعث ارتقای کیفیت زندگی و کاهش آسیب های اجتماعی شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید