هزینه سبد معیشت کارگران به 9 میلیون تن رسید

هزینه سبد معیشت کارگران به 9 میلیون تن رسید

روز جدید : هزینه معیشت سبد خانوارهای کارگری در شورای عالی کار 8 میلیون و 979 هزار تن تعیین شده است. هادی ابوی نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: 36 درصد از هزینه سبد معیشتی مواد غذایی و خوراکی و 64 درصد مابقی کالاهای غیرخوراکی شامل مسکن و اجاره، درمان، آموزش و پرورش است. ، سرگرمی و … از جمله که حدود پنج میلیون و 693 هزار تن برآورد می شود و این رقم 8 میلیون و 979 هزار تن است.

ارزش سبد معیشت خانوارهای کارگری در شورای عالی کار 8 میلیون و 979 هزار تن تعیین شد.

به گفته نماینده کارگران در شورای عالی کار، سبد معیشت خانوارهای کارگری به حدود ۹ میلیون تن در ماه افزایش یافته است.

پس از برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی، اعضا با رقم 3 میلیون و 286 هزار تن به عنوان هزینه خوراک و خوراک کارگران موافقت کردند و مقرر شد جلسه دیگری در خصوص محصولات غیرخوراکی برگزار شود.

هادی ابویی نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: در این جلسه سهم مواد غذایی و خوراکی 36 درصد از هزینه زندگی در سبد و 64 درصد مابقی غیرخوراکی تعیین شد. اقلام، از جمله مسکن و اجاره، درمان، تحصیل، تفریح ​​و … که حدود پنج میلیون و 693 هزار تن برآورد شده و رقم آن 8 میلیون و 979 هزار تن است.

علی حسین رئیسی فرد – معاون کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی – نیز در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به رقم 8 میلیون و 979 هزار تنی هزینه زندگی در سبد کارگران با محاسبه مواد غذایی و … دیگران – مواد غذایی، برگزاری جلسات منظم کمیسیون ها. وی حقوق و دستمزد و شورای عالی کار را حاصل همکاری و تلاش شرکای اجتماعی می داند.

وی پیش از این گفته بود: در تلاش هستیم تا سبد معیشت خانوار را در اسرع وقت تعیین و نرخ تورم را از سوی بانک مرکزی اعلام کنیم تا بتوانیم در مورد رقم دستمزد 1401 کارگر جمع بندی کنیم.

به گفته کارگران کارگری، هزینه خوراک در سبد معیشت کارگران نسبت به دی ماه سال گذشته 30 درصد افزایش قیمت را نشان می دهد.

بر اساس اعلام رسمی هزینه معیشت کارگران این رقم به 9 میلیون تن در ماه رسیده و می توان گفت نهایی شده است که نسبت به شش میلیون و 895 هزار تن در سال گذشته بیش از دو میلیون تن افزایش نشان می دهد. .

به گزارش ایسنا، جلسه بعدی شورای عالی کار در هفته سوم اسفندماه برگزار می شود و اعضای شورا بر اساس ماده 11 تعیین خواهند شد. سبد معیشتی کارگران 1401 حقوق دریافت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید