هزینه ها معیشت مردم را بدتر می کند/ ابتدا التهاب اقتصادی را کاهش دهید سپس «جراحی اقتصادی»

ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783627

آیت الله علم الهدی گفت: مشکلات ما در زندگی و معیشت مردم جز با تلاش شبانه روزی و جهاد و تلاش حل نمی شود. دستگاه اجرایی نظام ما باید پا جای پای جهادگران بگذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ توس در صبح نقل شده است; آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: جریان تقوای عملی اغلب در حوزه تعامل با دیگران و روابط اجتماعی انسان ها شکل می گیرد. همسایه

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: 20 مولفه در صحیفه سجادیه درباره نگرش به همسایه تبیین شده است. امروز از جزء هفدهم این دعا صحبت می کنیم که وجود مقدس امام چهارم می فرماید: «خدایا مرا در رابطه با همسایه توفیق ده که در برابر او فروتن باشم».

آیت الله علم الهدی فرمودند: معمولاً می توان با دیگران تنش داشت و این تنش ها کمی روابط انسان ها را تلخ می کند; اما نقش ما در این تنش ها و ارتباطات چیست؟ اگر در مقابل این رویارویی تنش وجود دارد، باید متواضع و متواضع باشیم.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به ایام ولادت امام عسکریین(ع) گفت: رسالت امام عسکری(ع) در بین ائمه اطهار به عنوان آخرین امام حاضر در ارتباط با مردم، ایجاد تمدن اسلامی مبتنی است. درباره معارف اهل بیت علیهم السلام و مدت کوتاهی که وجود مقدس امام عسکری (ع) امام آنها بود; با همه محدودیت های دشمن، با آموزه های خود تمدن اسلامی را بر اساس سیره اهل بیت (ع) در جامعه شیعه ایجاد کردند تا شیعی که هزاران سال به امام معصوم نرسد و باشد. کوتاهتر از آن که امام معصوم به آن تکیه کند.

وی ادامه داد: یکی از فرازهای مهم ایشان در بحث ایجاد دو تمدن که به عنوان یک خط سیاسی جامع و پایدار در نظام اداره جامعه اسلامی دنبال شد و برای مدیران ما لازم و ضروری است، فرمایش امام بود. که گفت: قوم تو از تو بهترین ها را می خواهند، آیا خدا را می شناسی، کسی که دو خصلت دارد: حق الناس را بشناس؛ دومی قوی ترین و سخت ترین احقاق آن حقوق است.

عضو شورای خبرگان رهبری تصریح کرد: شناخت حق الناس و اجرای آن ضروری است. بهترین مدیر، مدیری است که حقوق مردم را بداند و از آن راضی نباشد و برای احقاق حقوق مردم تلاش کند و این مدیر عالی و شیعه است. 100 روز از تشکیل دولت سیزدهم می گذرد و با توجه به معیارهای امام عسکری(ع) در مجموعه برنامه های این دولت و روش و رفتار این دولت باید نکات مثبت و منفی را ارزیابی کنیم.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: بزرگترین تحول این حکومت، تغییر گفتمان است; قبلاً پیروی مردم از حکومت رایج بود، اما اکنون دولت به دنبال مردم است و گفتمان تغییر کرده است. در قوه مقننه و قضائیه نیز چنین است; تا الان مردم می دویدند و نمی توانستند برسند اما الان برعکس است. دولت در خیمه یخ زده عشایر پاییزی حضور دارد و می نشیند و می گوید و نیاز به زبان خودش را می شنود و این یک گفتمان است.

وی تصریح کرد: هر مسئولی که بعد از آن می آید باید دنبال مردم بدود و به حرف مردم گوش دهد. عشایر عشایری در این مدت چگونه می توانند برای احقاق حق خود به مقامی برسند؟ اگر این گفتمان مهمی باشد که خوشبختانه ساخته شده است، تسهیل می شود.

امام جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: مدیران دولت اکنون به دنبال این هستند که مردم نیازهای مردم را از زبان خودشان بشنوند و به مشکلات مردم توجه جدی داشته باشند. دولت تغییر نه تنها تغییر گفتمانی است، بلکه یک تحول عملیاتی و اجرایی است و معیشت و زندگی مردم باید تغییر کند، اما متأسفانه این تغییر عملیاتی در این 100 روز اتفاق نیفتاده و وسایل معیشتی رو به اتمام است. تلخی می گذرد و طعم شیرینی امکانات مدیریتی جدید را نچشیده اید. اما عامل چیست؟

آیت الله علم الهدی فرمودند: کار را در 100 روز و سه ماه نمی توان انجام داد. خطی که زندگی مردم با معضل زیستی مواجه است تا 100 روز ثابت نمی شود، اما می توان در جهت بهبود گام برداشت و مردم درصدی از تغییر و شیرینی را در زندگی احساس می کنند و کاهش فشار برای امرار معاش را احساس می کنند. اما چرا در این تحول هیچ گفتگویی وجود نداشت؟

وی خاطرنشان کرد: علت این مشکل جسم سنگینی است که روی زمین افتاده و پا جای پای جهادگران نرفته است و مردم و مسئولان میانی ما باید به این موضوع توجه کنند. مشکلات ما در زندگی و معیشت مردم جز با تلاش شبانه روزی و جهاد و کار حل نمی شود. قوه مجریه نظام ما باید راه جهادی ها را طی کند چرا که مسئولان در کنار جهادگران کار می کنند و برای یک سفر کشوری یک هفته کار و جهاد می کنند. بدنه وسط و کارمند اداره و مدیرکل و کارمند هم باید حرکت کنند نه اینکه بنشینند.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: افرادی که در موقعیت تغییر نمی ایستند و حرکت نمی کنند و به زمین نمی چسبند تنها و تنبل هستند و به تعبیر قرآن از این پس دنیا را بر دنیای خود ترجیح می دهند. بر. دولت جهادی نمی تواند با این ارگان کار کند. در نبود امکانات و بودجه کشور را با میخ و دندان اداره می کنند اما دلال متوسط ​​به زمین می چسبد و تکان نمی خورد.

آیت الله علم الهدی افزود: تیم اقتصادی دولت تحت رهبری فعالانه حرکت می کند. مشکلات کشور نیاز به اصلاحات اقتصادی دارد و مردم و اقتصاددانان این را می دانند و این اقتصاد بیمار نیاز به عملی دارد که باید درمان و عمل شود. اصلاحات اقتصادی مستلزم یک سری عملیات است، اما ابتدا روی بدن ضعیف عمل نمی کنند و بدن را تقویت می کنند. انجام اصلاحات اقتصادی، اما عدم رفع مشکل میانجی گری، فساد و میانجیگری و همچنین حذف عناصر قدرت طلبی و کسب درآمد از عناصر سود، قدرت جراحی ندارد. اول سوخت اقتصادی را کم کنید و زیرساخت ها را بسازید و قوه قضاییه در مقابل سودجویی و فساد بایستد و فساد را پایین بیاورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید