هسته اصلی اقتصاد معدنی کرمان امکان تنوع را از بین می برد


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840380

محمدمهدی فداکار گفت: ظرفیت‌سازی جدید در کنار ظرفیت‌های اقتصادی موجود استان بسیار حائز اهمیت است و جلوگیری از اجرای پروژه‌ها در عین عدم ایجاد مانع مهم است، بنابراین استفاده از ظرفیت قوه قضائیه در این حوزه عنصری کلیدی برای حذف است. از موانع موجود.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز در هفتاد و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و خصوصی در کرمان، تنوع بخشی به اقتصاد استان را ضروری دانست. گردشگری به دلیل ظرفیت بالا بسیار پایین است اما این صنعت مورد بی توجهی قرار گرفته است.



فداکار اذعان داشت: تنوع در اقتصاد به معنای حفظ اقتصاد فعلی و ایجاد فرصت های جدید و بکر است که باید از تمام ظرفیت های آن استفاده کرد و تنها راه فعال سازی این پتانسیل ها ایجاد پنجره واحد است.

استاندار کرمان حل مشکلات تامین اجتماعی را یکی از ضروری ترین مسائل استان می داند و می گوید: در این زمینه کمک خواهیم کرد و راهکار خواهیم داشت، اما بخش خصوصی باید پیمانکار باشد و باید ارائه کند. یک طرح اقتصادی.»

وی افزود: اگرچه نقش دولت را برای نظارت، رهبری و سیاست گذاری می پذیریم، اما دولت نباید در قبال اقتصاد مسئول باشد، اما بدون شک یک بخش خصوصی قدرتمند می تواند موفق تر باشد.

استاندار کرمان گفت: وظیفه دولت تسهیل و حل فرآیندهای پیچیده برای تسریع فعالیت های اقتصادی است.

فداکار تسریع در پاسخگویی به استعلامات و مجوزها را با پنجره واحد ضروری دانست و گفت: در حوزه اجرا همه به این باور رسیده ایم که باید به سازنده اعتماد کرد و به آن کمک کرد.

استاندار کرمان در پایان گفت: بخش خصوصی باید در قلب توسعه قرار گیرد و ما آماده کمک هستیم، اما بخش خصوصی باید طرح اقتصادی جدیدی را در استان تدوین کند و برنامه های کارشناسی اقتصادی خود را ارائه و مشارکت دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید