هستیم خواستار افتتاح رسمی بازارهای چیلات، چنگوله و هلاله شمالی هستیم/ ایجاد کنسولگری عراق در ایلام درخواست مهم مردم این کشور است.


ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843476

استاندار ایلام در دیدار با معاون وزیر امور خارجه:

استاندار ایلام گفت: زیرساخت های لازم به صورت جهادی در هلال شمالی در حال ساخت است و در سایر مرزها از جمله چیلات و چنگوله زیرساخت ها به نحو مطلوبی انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دوستت دارم حسن بهرام نیا استاندار ایلام روز گذشته با دکتر صفری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و هیئت همراه با حضور دکتر فلاحی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و … مسئولان استانی بازگشایی رسمی سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی تاکید کرد و گفت: یکی از خواسته های مهم مردم کشور ایجاد کنسولگری عراق در ایلام است چرا که مرکز اصلی عبادت مرز مهران با تعداد بیشتری است. بیش از 65 درصد زائران عتبات عالیات

استاندار ایلام با اشاره به افتتاح غیر رسمی بازارچه هلال شمالی و صادرات از آن مرز، افزود: زیرساخت های لازم توسط جهادگران در هلال شمالی در حال ایجاد است و در سایر مرزها از جمله چیلات و چنگوله زیرساخت ها وجود دارد. درست انجام شده است.” E.

بهرام نیا با بیان اینکه مقامات محلی عراق نیز با افتتاح این بازارها موافقت کرده اند، گفت: تنها مجوز دولت مرکزی عراق نیاز است که با تلاش و مساعدت وزارت امور خارجه و رایزنی ها و نفوذ وزارت امور خارجه نیز صورت می گیرد. معاون.» -وزیر اقتصاد. «خدا نکنه.

وی با بیان اینکه سه بازارچه مرزی با توجه به جمعیت زیاد مرزنشینان تأثیر مستقیمی بر معیشت آنها خواهد داشت، خاطرنشان کرد: افتتاح این بازارچه ها فرصتی بی نظیر برای استان است و بیش از 25 هزار خانوار مرزنشین را تحت پوشش قرار می دهد.

وی افزود: ایجاد سه بازارچه برای تثبیت جمعیت در مرزها نیز بسیار موثر خواهد بود و در این راستا در نظر داریم بخشی از صادرات را در قالب تعاونی های مرزی به این تعاونی ها منتقل کنیم.

معاون امور خارجه وزارت امور خارجه همچنین از تلاش برای ایجاد کنسولگری عراق در استان ایلام خبر داد و گفت: تلاش می کنیم با سفارت عراق در تهران و دولت عراق این کنسولگری را در ایلام ایجاد کنیم.

وی با اشاره به مطالبات و درخواست های مردم برای بازگشایی سه بازارچه مرزی در استان ایلام، افزود: در این راستا با دولت مرکزی عراق مذاکراتی خواهیم داشت.

وی افزود: با تسلط به زودی تلاش خواهیم کرد این سه بازار را که برای رونق اقتصادی و معیشت مردم روستا موثر است افتتاح کنیم.

صفری در این نشست همچنین قول راه اندازی وزارت امور خارجه در استان را داد و گفت: با جلساتی که با استانداران استان های مرزی داشتیم بر لزوم برقراری ارتباط با استان های همجوار در کشورهای همسایه تاکید کردیم.

وی با تقدیر از عملکرد استاندار ایلام در حوزه مرزی گفت: خوشبختانه استاندار ایلام در این حوزه بسیار خوب عمل می کند. انشاالله این دیدارها به افزایش تماس ها ادامه خواهد داد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید