هشتمین آزمون انتخاب دستگاه های اجرایی با بی عدالتی انجام شد / دولت باید به خواسته های گرین کارت پاسخ دهد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین؛ ورودی های سبز توسط فارغ التحصیلانی که در آزمون دستگاه اجرایی ماده 28 قبول شده اند و در مرحله پذیرش سه گانه به موفقیت علمی رسیده اند ، اما پس از مرحله مصاحبه پذیرفته نشده اند ، تکمیل شده است.

به گفته داوطلبان ، تعداد زیادی از آنها برای دفاع از حقوق خود به مدت 32 شبانه روز در مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند. پاسخها نهایی هستند.

صفری ، یکی از این داوطلبان به نمایندگی از دیگر داوطلبان قزوینی در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ وی ضمن گلایه از عدم انصاف در آزمون دستگاه های اجرایی هشتم ، اظهار کرد: آزمون دستگاه اجرایی در سال 1378 با سایر آزمون ها نسبت به سال های قبل تفاوت چشمگیری داشت ، چرا که امسال برای اولین بار قانون بومی سازی در این آزمون اعمال شد.

وی افزود: “در 11 سپتامبر 1999 ، هنگامی که بروشور هشتمین آزمون دستگاه های اجرایی منتشر شد ، قانون انتخاب محلی جزو شرایط آزمون نبود ، اما یک ماه بعد ، طی اصلاحات ، الزام بومی سازی به این معاینه که نقض است ؛ این به این دلیل است که این قانون پس از تکمیل ثبت نام اجرا شد و اگر داوطلبان از ابتدا با این قانون آشنا بودند ، می توانستند ثبت نام خود را متوقف کنند.

صفری گفت: تخلف دیگر در نظر گرفتن ضرایب 2 و 4 در ارزیابی کتبی کاندیداهای محلی بود ، به طوری که داوطلبان با نمره 30 با اعمال ضریب محلی به 50 نفر برتر رسیده و در آزمون پذیرفته شدند.

نامزد معترض اذعان داشت: “در سالهای گذشته ، وقتی در سایت ثبت نام کردید ، گزینه محلی بودن این فرصت را داشت که علامت گذاری و بررسی کنید ، و اگر این گزینه بدون هیچ مدرکی بررسی شود ، احتمال تولد در نتیجه مصاحبه نامزد اضافه خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه اعمال ضریب محلی در آزمون منجر به رد فردی با ضریب تخصصی 98 درصد و پذیرش فرد دیگری با پنج منفی شده است که در واقع نشان می دهد علم و تخصص بوده است. قربانی می شود تا محلی شود. این قانون را اعمال کنید. “

صفری گفت: “مساله دیگر این است که مقررات به صراحت مشکل محلی شهر را ذکر می کند ، اما در حین اجرا نیز شهر را به عنوان بخش محلی انتخاب کردند ، به طوری که حتی اگر شهر 10 تا 15 دقیقه با عملکردهای آن فاصله داشته باشد. “او بومی منطقه محسوب نمی شود.

نامزد معترض همچنین در مرحله مصاحبه به تخلفات خود اعتراف کرد: طبق آزمایشات سالهای گذشته ، مرحله مصاحبه از 100 امتیاز محاسبه شد که امسال 75 درصد برای نتیجه مصاحبه و 25 درصد باقیمانده برای آزمونهای علمی ، پژوهشی و کارشناسی ارشد بود. درجه.

وی ادامه داد: “اگر این قانون نادرست باشد ، زیرا در این آزمون داوطلبان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با یکدیگر رقابت کردند و از آنجا که اکثر برنامه های کارشناسی پایان نامه ندارند ، در واقع حقوق آنها نقض شد.” بنابراین عاقلانه تر بود تفاوت بین کد های کارشناسی و کارشناسی ارشد ، که ظلم بزرگی به داوطلبان کارشناسی که پایان نامه نداشتند بود.
صفری افزود: در دفترچه آزمون ، طبق تبصره ماده 24 ، هر داوطلب دارای سه کد مکان برای انتخاب بود ، بنابراین اگر نتیجه حد نصاب یک کد محل به دست نیامد ، می تواند از کد سایر محلات برای استخدام استفاده کند. .در این آزمون فقط یک کد مکان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش با کمبود 220 هزار معلم و 50 هزار کارمند اداری مواجه است و از سوی دیگر رکورد سبز علیه ما شکسته شده و در حال حاضر از ظرفیت بازنشستگان ، خرید خدمات و شهریه استفاده می شود. ، اما کارکنان مربوطه نمی خواهند به تخلفات خود اعتراف کنند. “وظیفه خود را در قبال ما انجام دهید.

نامزد معترض تصریح کرد: همه نامزدها نتایج سبز خود را از نظر علمی اثبات کردند و تنها در مرحله مصاحبه به دلیل قانون انتخاب محلی ، اعمال قانون در کدهای متعدد مکان یا سلیقه مصاحبه کنندگان پذیرفته نشدند. ما از مقامات انتظار داریم که هنگام انتخاب ، تخصص و علم را در نظر بگیرند ، زیرا همه ما ماهها تلاش کرده ایم تا به این نتایج دست یابیم ، و اکنون ، اگر در کار خود شک چندانی نداشتیم ، شش ماه برای حل و اعتراض به این امر صرف نمی کردیم. مشکل..

ef69f362 9fe5 4b38 972e beb6f195f3ed خبر خاکستری

صفری گفت: بسیاری از داوطلبان اعم از زن و مرد از استان های مختلف به مدت 32 شبانه روز در مقابل وزارت خانه تجمع کردند تا موضوع را رصد و برطرف کنند اما با سرد شدن هوا نتوانستند به کار خود ادامه دهند.
این داوطلب گفت: “در مدتی که ما مقابل وزارتخانه بودیم ، تنها واکنش آنها این بود که در پاسخ به خبرنگاری که برای تهیه گزارش در محل حضور داشت ، اعلام کردند که ما در این موضوع دخیل نیستیم و ombudsman مسئول بود در حالی که سازمان ارزیابی کننده فقط نقش پیمانکار را بر عهده دارد.

وی اذعان داشت که در امتحانات سالهای گذشته نیز قانون محلی سازی وجود داشت که تنها در نتیجه مصاحبه برای افراد بومی گنجانده شده بود ، زیرا نتیجه مصاحبه 30 درصد از کل آزمون و نتیجه کتبی 70 بود. ٪ ، اما اکنون به نتیجه کلی نوشته اضافه می شود.

این داوطلب معترض ادامه داد: تا کنون هر جلسه ای که برای حل مشکل ما برگزار می شد با حضور نیروهای امنیتی و حتی بدون کارشناس برگزار می شد ، بنابراین وزارت آموزش و پرورش در این جلسه حضور دارد در حالی که انتظار داریم مشکل حل شود. “با تخصص عمل کنید.

صفری گفت: به گفته داوطلبان ، ما حدود 3800 گرین کارت از تمام استان های کشور داریم که با توجه به ظرفیت افراد ناآگاه می تواند به حدود 5000 نفر برسد ، در حالی که مسئولان نیز آماری برای بستن این پرونده دارند. “آنها غیر واقعی و متفاوت ارائه می دهند و وزارتخانه اعلام کرد که تعداد اسامی 118000 نفر خواهد بود تا مشکل حل شود ، در حالی که تعداد کل شرکت کنندگان در آزمون دستگاه اجرایی 560000 نفر است.

وی اذعان داشت: پس از پیگیری سازمان سنجش و نهادهای مختلف ، متوجه شدیم که امسال انتخاب کارکنان انجام نمی شود زیرا قسمت نهم دستگاه های اجرایی در شرف انتشار است ، بنابراین نهادهای غیر از آموزش و پرورش باید این نیاز را اعلام کنند. وی ادامه داد: برای به دست آوردن ردیف بودجه و مجوزهای لازم برای ذخیره سازی چندین ماه طول می کشد و هیچ اقدامی تاکنون انجام نشده است ، بنابراین هیچ آزمایش عمومی عملاً انجام نخواهد شد.

داوطلب معترض در پایان گفت: ما در حال حاضر با نهاد ریاست جمهوری ، سازمان سنجش و رئیس کمیسیون آموزش مکاتبه داریم و منتظر پاسخ نهایی هستیم و امیدواریم آخرین وظیفه در زمان دولت جدید مشخص شود. وزیر روی کار می آید “

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید