هشدار برای تشدید سامانه بارشی / طوفان گرد و غبار در مناطق شرقی کشور


ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840257

سازمان هواشناسی نسبت به تقویت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور، وقوع طوفان گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در مناطق شرقی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ سازمان هواشناسی گزارش داد: امروز در استان های گلستان، مازندران، گیلان و به تدریج از اواسط روز در خراسان شمالی، 2 نیمه شمالی خراسان رضوی رگبار، وزش باد شدید موقت، 3 رگبار و گاهی گرد و خاک.

فردا و دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف است. البته بارش شدید باران و وزش باد شدید در روز دوشنبه در شمال آذربایجان شرقی و غرب آذربایجان و همچنین در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب و دریای خزر پیش بینی می شود.

امروز دامنه‌های جنوبی آلبورگ مرکزی در استان‌های قزوین، آلبورگ، تهران، سمنان، شمال شرق و بعداً شرق کشور دارای وزش باد شدید و در برخی مناطق طوفان گرد و خاک و بدتر شدن کیفیت هوا و کاهش دید افقی است. .

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، گرد و غبارهای منتقل شده از عراق امروز، غرب، جنوب غرب، مرکز و شمال غرب کشور و روز یکشنبه جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

روز دوشنبه با تشکیل توده گرد و غبار در عراق، پدیده گرد و غبار بار دیگر به نوار غربی کشور سرایت کرده و استان های واقع در این مناطق را به مدت دو روز تحت تاثیر قرار می دهد.

دمای هوا امروز ۵ تا ۸ درجه شمال غرب در دامنه های البرز مرکزی و سواحل دریای خزر و از روز یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور کاهش می یابد.

شرح سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: صبح شنبه 1401/02/31

زمان پایان: اواخر شنبه 1401/02/31

نوع خطر: رگبار باران، رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید موقتی.

زمینه فعالیت: خراسان شمالی

اثر خطر: اختلالات ترافیکی، آبگرفتگی جاده‌ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، رواناب، برخورد رعد و برق، لغزندگی جاده‌ها، شکستن درختان فرسوده،

توصیه: از تردد غیر ضروری خودداری کنید، از توقف در کنار رودخانه ها خودداری کنید، در تردد در کنار رودخانه ها احتیاط کنید، از فعالیت های کوهستانی و جابجایی عشایر کوچ نشین خودداری کنید، دهانه پله ها و نرده ها را پاک کنید، خودروها را در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های ناتمام پارک نکنید. محدودیت فعالیت های کشاورزی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید