هشدار برای ساپینتو؛ باید استقلالی ها را شکست داد

هشدار برای ساپینتو؛  باید استقلالی ها را شکست داد

بهتاش فریبا بازیکن و مدیر فنی سابق استقلال در خصوص آخرین شرایط این تیم پس از قرعه کشی لیگ برتر بیست و دوم اظهاراتی را بیان کرد.

به نظر شما قرعه کشی تیم استقلال برای لیگ برتر بیست و دوم سخت است یا آسان؟

به نظر من هیچ بازی در لیگ برتر آسان نیست. شاید روی کاغذ به جز بازی اول به نظر می رسد استقلال تا هفته پنجم حریفان ضعیفی دارد اما این فقط روی کاغذ است. وقتی فوتبال در زمین بازی می شود دیگر نمی توان به محاسبات روی کاغذ توجه کرد.

در این مورد بیشتر توضیح می دهید؟

او فوتبال ندارد! تیم های امسال تا استخوان قوی هستند. آنها بازی های تدارکاتی خوبی انجام دادند و اکثر آنها اردوهای خوبی دارند. به همین دلیل فکر می کنم 22 بازی لیگ برتر بسیار پویاتر از گذشته است.

تو چی میگفتی

چون با یک حساب سرانگشتی علاوه بر سه سرمربی خارجی جدید که به لیگ ما اضافه شدند، هر کدام سه یا چهار مربی خارجی با خود آوردند که اگر آنها را به مربیان خارجی تیم های دیگر اضافه کنیم، امسال آنجا حدود 20 مربی خارجی به علاوه چند بازیکن برزیلی و خارجی دیگر به مسابقات لیگ ما خواهند آمد. همه اینها به بالا بردن سطح مسابقات لیگ برتر کمک می کند. اگر تصور کلی از تیم های رقیب داشته باشیم، حالا گل گهر سیرجان، مس رفسنجان و تراکتور به همراه فولاد حمایت خوبی داشتند. سپاهان و استقلال در کنار پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی هستند.

اولین بازی استقلال مقابل سپاهان را چگونه پیش بینی می کنی؟

هر دو تیم دو مربی پرتغالی دارند که هموطن هستند و قطعا شناخت خوبی از یکدیگر دارند. به همین دلیل دستشان را از قبل می خوانند. اما معمولا در مسابقات اول تیم ها شناخت کافی از یکدیگر ندارند. علاوه بر این سپاهان تیم خود را به کلی تخریب و بازسازی کرد اما استقلال تا حد زیادی ساختار خود را حفظ کرد اما ذهنیت کادر فنی استقلال بسیار تغییر کرد.

برد یا باخت در این بازی چقدر به استقلال کمک یا آسیب می زند؟

بازی اول قطعا برای همه تیم ها مهم است. البته برد او خیلی خوب است اما اگر استقلال در این بازی نتیجه نگیرد و شاید هم ببازد، 29 هفته فرصت دارد تا شکست مقابل سپاهان را جبران کند. معمولاً چنین مسابقاتی در ابتدای فصل فقط از نظر درگیری تیم های قدرتمند حائز اهمیت است اما قطعاً نتایج آن تا پایان فصل در بین سایر رقابت ها از بین خواهد رفت.

یعنی برد احتمالی استقلال یا سپاهان نباید 6 امتیاز باشد؟

برای همین میگم 6 امتیاز نیست. البته گرفتن سه امتیاز از سپاهان مهم است اما از آنجایی که فرصت های زیادی برای جبران برای سپاهان یا برعکس استقلال وجود دارد، نمی توان در این دیدار روی برد یا باخت حساب کرد. فکر می کنم تیم ها باید از هفته چهارم همدیگر را بشناسند.

به نظر شما زمان برگزاری دربی هفته دوازدهم خوب است؟

فکر می کنم زمان خوبی است. چون تیم ها تقریباً همدیگر را می شناسند. نتایج دیدار قبلی این دو تیم نیز حائز اهمیت است. همچنین، آنها پس از یازده هفته در کجای جدول ایستاده اند. این نیز مهم است. به هر حال فکر می کنم هیجان برای دربی امسال خیلی زیاد است.

نظرت در مورد اردوی استقلال در ترکیه چیست؟

مهم ترین موضوع اردوی استقلال نظم و انضباط آن بود. خیلی مهم است که ما هیچ خبر منفی از ترکیه نشنیده ایم. امروز در فوتبال جهان نظم حرف اول را می زند. البته بازیکنان اروپایی یا حرفه ای دنیا از جوانی این مسائل را یاد گرفته اند اما در ایران اینطور نیست.

تو چی میگفتی

متاسفانه برخی از فوتبالیست های ایرانی خودسر شده اند و لازم است کادر فنی شرایطی را در تیم فراهم کند که نظم و انضباط در راس همه چیز باشد. از مربیانی که افتخارات زیادی در لیگ برتر ما داشته اند می توان به نام حسین فرکی و امیر گلنوی اشاره کرد. آنها از جمله افرادی هستند که نظم و انضباط یکی از وظایف اصلی آنها در تیمشان بود.

فکر نمی کنی بدنسازی در استقلال ترکیه کمی استرس زا بود؟

اتفاقاً زمانی که فوتبال بازی می کردیم، شرایط سالن با امروز متفاوت بود. یادم می آید یک بار به آقای حسن حبیبی گفتم هر جا هستند خدا سلامتشان دهد فشار تمرین خیلی زیاد است. در آن زمان ما را به تپه های داوودیه بردند و حدود 10 روز توپی ندیدیم، اما امروز بدنسازی با توپ انجام می شود. آقای حبیبی در جواب من گفت وقتی در هفته 26 توپ را پشت سر مدافع انداختی و از کنار او گذشتی، امروز تاوان زحماتی که کشیدی، برو تمریناتت را انجام بده! البته ساپینتو هر چه امروز استقلال را بیشتر ببرد، نتیجه را در هفته های پایانی لیگ خواهد دید.

دیدگاهتان را بنویسید