هشدار به اسکوچیچ؛ تا اخراج بشی منتظرند حرف بزنی

هشدار به اسکوچیچ؛  تا اخراج بشی منتظرند حرف بزنی

همایون شاهروحی درباره لغو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل کانادا و توقیف اردوی این تیم بدون بازی دوستانه گفت: اگر صحبت می کنم نسبت به مردم حساس نیستم اما بر اساس آن حساس هستم. وقتی کار بر اساس بی‌اساسی باشد، آن وقت شاهد همین روال هستیم چون متخصصی وجود ندارد. وقتی کسی می گوید ما در کانادا یا اکوادور بازی می کنیم، هیچ کس نمی پرسد چگونه، چگونه و چرا؟ در نتیجه افراد نادان فریب حرفه های زیبا را می خورند. انسان عاقل توجه می کند که مشکل کجاست.

همه سران فدراسیون فوتبال برای سفر به کانادا هیجان زده شدند!
وی با اشاره به شرایط فعلی فدراسیون گفت: وقتی رئیس فدراسیون نداریم و وقتی بین مدیران فدراسیون اختلاف ریاستی پیش می آید چگونه می توانیم با کشوری بازی کنیم که روابط سیاسی اش به هم خورده است؟ وقتی همه برای سفر به کانادا هیجان زده اند و رئیس جمهور، دبیرکل و اعضای هیئت مدیره می خواهند سفر کنند، هیچکس به کاستی های این بازی توجه نمی کند! فدراسیون در حال حاضر شیر به شیر است. کجای دنیا 50 نفر صف می کشند تا برای مهر پاسپورتشان بازی کنند؟ هرکسی که می خواهد در این سفر باشد، مقاصد گردشگری و شخصی دارد.

روابط خارجی و پول برای یک بازی دوستانه مهم هستند
سرپرست سابق تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006 آلمان درباره مشکلاتی که در هماهنگی یک بازی دوستانه وجود دارد، گفت: هماهنگی یک بازی دوستانه به روابط ما با کشورهای دیگر بستگی دارد. این اولین شرط است. سپس مشکلات مالی وجود دارد. آیا انتظار داریم آرژانتین مجانی با ما بازی کند؟ کشورهای آمریکای جنوبی عمدتا به دنبال کسب درآمد هستند و به سمت کشورهای پولساز می روند. در حال حاضر ارتباط ما با سایر نقاط جهان قطع شده و تحت تحریم هستیم. در سال 2006 سعی کردیم با برزیل، آرژانتین و ایتالیا بازی کنیم. مثلا ایتالیایی ها خوششان آمد، اما گفتند ما نمی توانیم بیاییم و در درجه دوم پول می خواهیم. در نتیجه به سیرالئون رفتیم.

شاهروحی با اشاره به اردوی تیم ملی قبل از جام جهانی 2006 انگلیس گفت: باید دو سه بازی با تیم های باشگاهی انجام می دادیم. تمرین کردیم و ورزشگاه هماهنگ شد، اما شب قبل از بازی گفتند که بازی لغو شده است زیرا پلیس انگلیس متوجه شده است که برخی از حریفان اجازه نمی دهند بازی عادی شود. حریف پلیس را ترساند و به نظر من پلیس کار درستی انجام داد و اجازه نداد بازی برگزار شود. و در کانادا احتمالاً این تصمیم به دلیل عواقب این مسابقه گرفته شده است.

چرا تیم ملی به قطر می رود؟
وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی می تواند در این مدت کوتاه یک مسابقه در قطر را هماهنگ کند؟ گفت: به قطر می روند، چه می شود؟ آیا آنها می خواهند با الغرافه بازی کنند؟ شما نمی توانید با اما کار کنید. همانطور که انگلیسی ها می گویند، “شاید” هیچ کاری نمی کند.

به مردم دروغ گفته می شود
سرمربی و سرمربی سابق تیم ملی گفت: اگر منطقی نگاه کنیم در شرایطی که رئیس فدراسیون ما اشتباه می کند نمی توانیم مقابل سنگال و سیرالئون بازی کنیم. ما فقط شعار می دهیم که با اکوادور و برزیل بازی می کنیم و مردم خوشحال هستند، اما می دانم که مردم دروغ می گویند. خدا به شما توفیق دهد که در قطر خوش بگذرانید! چرا همین اردو را در ایران برگزار نمی کنید؟ تیمی که به قطر می آید نمی تواند به ایران بیاید؟

امیدوارم در جام جهانی خوب شکست بخوریم!
وی در خصوص نتایج احتمالی تیم ملی با توجه به شرایط فعلی جام جهانی گفت: وقتی مدیریت و تمرین نداریم همه چیز به همت و سربلندی بازیکنان و کادر فنی برمی گردد. فوتبال ما مبتنی بر احساسات است و شاید زنده بمانیم. امیدوارم خوب بازی کنیم و ببازیم و آبروریزی نکنیم! معتقدم حداقل باید از نام ایران دفاع کنیم و اگر پیروز شویم خوشحال می شویم.

آنها منتظرند اسکوچیچ صحبت کند تا اخراج شوند
وی با انتقاد از اینکه اسکوچیچ سکوت کرده و از اوضاع انتقاد نمی کند تا سرپرستی فدراسیون به فکر تیم ملی باشد، گفت: من طرفدار حقیقت هستم. اگر جای اسکوچیچ بودید چه می کردید؟ در شهرستان ها تمرین می کرد و شب می خوابید و صبح هم سرمربی شد. اگر این شخص زیاد صحبت کند او را تغییر نمی دهند؟ در حالی که خیلی ها منتظرند او حرفش را بزند و او را اخراج کند! از طرفی هر چه اسکوچیچ بگوید انجام نمی شود. فردی به نام کیروش بود که از ضعف فدراسیون استفاده کرد و به تنهایی آن را اداره کرد. ویلموتس و دیگران نمی توانند مانند کیروش باشند. وقتی کفاشیان رئیس فدراسیون است باید چند وجهی هم باشد.

جام جهانی یک پیروزی مضاعف برای اسکوچیچ است
شاهروحی ادامه داد: یادمان باشد که اسکوچیچ می خواهد در سیاست به جام جهانی برود. او یک کلمه نمی گوید. اگر بازی پیدا کردند می گوید با من مشورت کردند و اگر بازی پیدا نشد می گوید هیچکس نخواسته من مشورت کنم. نتیجه این می شود که تیم به جام جهانی می رود و اگر دو نتیجه خوب بگیریم می گویند اسکوچیچ خوب بود و قراردادش 2 میلیون دلار است و کویت و بحرین و عمان پخش می کنند یا نتیجه نمی گیریم و اسکوچیچ در ایران مربی است. این جام جهانی یک پیروزی مضاعف برای اسکوچیچ است. هرکس در جای خودش حرف نمی زند. رئیس جمهور، مدیرعامل و مدیر تیم ملی هم فقط در تلویزیون صحبت می کنند. همانقدر که سرمربی تیم ملی حرف می زند، اسکوچیچ هم حرف می زند.

دیدگاهتان را بنویسید