هشدار به فرهاد مجیدی: استقلالی ها باید فکر کنند این مزیت پرسپولیس است

هشدار به فرهاد مجیدی: استقلالی ها باید فکر کنند این مزیت پرسپولیس است

علیرضا اکبرپور، هافبک هجومی سابق استقلال در خصوص بازی استقلال در اصفهان مقابل سپاهان و اتفاقات هفته پایانی اولین فصل لیگ برتر که در همان تیم استقلال نیز حضور داشت، اظهاراتی را بیان کرده است.

شکست یا پیروزی استقلال مقابل سپاهان چه تاثیری بر عملکرد این تیم خواهد داشت؟

فکر می کنم استقلال با برد مقابل سپاهان 90 درصد قهرمانی را کسب کند. چون در این صورت تیم پنج بازی آخر را با روحیه زیادی انجام خواهد داد. صرف نظر از نتایج سایر تیم ها، پیروزی مقابل سپاهان این تیم را 6 امتیازی از پرسپولیس دور می کند. هرچند ممکن است پرسپولیس در این هفته امتیاز از دست بدهد.

اگر ببازد وضعیت استقلال چگونه خواهد بود؟

امیدوارم این اتفاق نیفتد اما به هر حال کادر فنی استقلال باید همه شرایط را در نظر بگیرد تا آماده پذیرش همه چیز باشد. اما استقلالی ها می دانند که این دیدار برای او خیلی مهم است و نباید ببازد، اما حتی با شکست مقابل سپاهان و پیروزی پرسپولیس مقابل پیکان، استقلال همچنان 3 امتیاز از حریفش جلوتر است و می تواند بدون توجه به قهرمانی برود و قهرمان شود. به این باخت در واقع همه چیز در دست اوست. باید بزنی اگر و اگر.

شما در تیمی بودید که در اولین فصل لیگ برتر و در هفته آخر مقابل ملوان بندر انزلی پرسپولیس را شکست دادید. از این بازی چه خاطره ای دارید؟

با این تیم استقلال اگر صد بار مقابل ملوان بازی می کردیم به این تیم نمی باختیم و فقط در روزی که غرور بی جا بر ما و کادر فنی تیم چیره می شد شکست می خوردیم.

سرمربی استقلال منصور پورحیدری بود؟

آره! مرحوم پورحیدری سرمربی ما بود. به نوعی همه خودمان را قهرمان می دانستیم و منتظر پایان بازی بودیم تا جشن بگیریم. چون با یک تساوی قهرمان می شدیم، به جز پیروزی که انتظارش را نداشتیم. حتی دو روز زودتر به انزلی رفتیم و همه در حال قهرمانی بودیم. وقتی حریف بازی می کرد دست کم گرفتیم اما زمین خیلی بد بود.

اما معمولا در آن سال ها همه زمین های فوتبال ایران به خصوص در پایان فصل از کیفیت لازم برخوردار نبودند. اینطور نیست؟

آره! زمین خراب شده بود اما شکل عجیبی داشت. از آنجایی که روی گل بازی کرده بودند و باران نباریده بود، گل به همین صورت خشک شده بود و رد پای بازیکنان قبلی روی زمین دیده می شد. خیلی وحشتناک بود! من نتوانستم صد بازی خودم را انجام دهم اما ملوان به این شرایط عادت کرده بود و نتیجه را هم گرفتند و ما باختیم. هرگز این شکست تلخ را فراموش نمی کنم. بزرگترین باخت در تمام دوران فوتبال من این مسابقه بود. حتی بدتر از فینال آسیا مقابل جوبیلو ایواتا.

با این تجربه تلخ امروز چه حرفی برای بازیکنان و مربیان استقلال دارید؟

استقلالی ها اصلا نباید فاصله شش امتیازی خود با پرسپولیس را در نظر بگیرند. فکر نکنید که امتیازها برابر هستند. آنها باید تصور کنند که اگر یک امتیاز از دست بدهند، قهرمانی از دست رفته است. اگر به 6 امتیاز فکر کنند و احساس بی تفاوتی کنند، کارشان سخت می شود. مثل آن دربی معروف که استقلال با دو گل جلو بود اما در آخرین لحظات سه گل زد و به پرسپولیس باخت. تا قهرمانی اش به ثبت نرسد اصلا نباید تسلیم شود.

سپاهان را چگونه تیمی دیدی؟

شاگردان نویدکی نشان دادند که در دفاع ضعیف هستند اما در جلو به همان اندازه قوی و خطرناک هستند. اما استقلال هم خط دفاعی خوبی دارد و تا اینجای فصل شکست نخورده است. در اصفهان هم قطعا همینطور خواهد بود. به نظر من بازیکنان استقلال باید باهوش باشند و اجازه ورود تیم سپاهان به محوطه جریمه را ندهند. در این صورت می توانند در ضدحملات به آنچه می خواهند برسند.

دیدگاهتان را بنویسید