هشدار تقویت آنفولانزا در لرستان/ 154 نمونه برداری شد


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915824

مدیر گروه کنترل بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان:

مهری با اشاره به خطر افزایش آنفلوآنزا در لرستان گفت: در آذرماه 154 نمونه در استان برداشت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید محیری در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: در مهرماه شاهد شیوع آنفلوآنزا بودیم و شیوع آن تا نیمه اول آبان ماه ادامه داشت به طوری که از 245 مورد نمونه گیری در مهرماه 86 مورد مثبت اعلام شد.

وی افزود: در نیمه اول آبان 473 نمونه برداشت شد که 82 نمونه مثبت بود اما از نیمه دوم آبان ماه بیماری فروکش کرد.

مدیر گروه کنترل بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در حال حاضر با افزایش ابتلا به آنفلوآنزا مواجه هستیم که به سرعت در حال افزایش است و تاکنون از 154 مورد ثبت شده در آذرماه 10 مورد مثبت بوده است.

محیری بیان کرد: علائم آنفولانزا شامل گلودرد، تب بالا، آبریزش بینی، بدن درد و خستگی است اما در گروه سنی کودکان و سالمندان دقت بیشتری شود. موارد افراد حتی بدون مراجعه به پزشک بهبود می یابد و برخی نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

وی با تاکید بر رعایت توصیه های بهداشتی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک برای همه افراد در مکان های شلوغ ضروری است، زیرا میزان انتقال آنفولانزا بالا است و زمانی که فرد سالم با فرد مبتلا به آنفلوآنزا تماس پیدا می کند، لازم است. بین سه تا پنج روز در آن فرد رخ می دهد و این بیماری پنج تا هفت روز در بدن فرد مبتلا باقی می ماند و در این مدت در صورت تماس با فردی می تواند ناقل باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید