هشدار جدی به استقلالی ها

هشدار جدی به استقلالی ها

شاگردان فرهاد مجیدی مهاجم سابق استقلال در حال تحلیل شرایط نیم فصل هستند. سامارا معتقد است استقلال نقاط ضعفی دارد که باید برطرف شود.

بازی با کره مسجد سلیمان

دیدار مقابل حسن نفت مسجد سلیمان پایان خوبی برای استقلال در نیم فصل اول لیگ برتر بود چرا که با این پیروزی خارج از خانه و کسب سه امتیاز بازی، استقلال توانست از سایر رقبا عقب بماند.

امیدوارم در نیم فصل بتوانند نقاط ضعف خود را پنهان کنند و با رفتن چند بازیکن و حضور بازیکنان جدید اتفاقات خوبی برای استقلال رقم بخورد. به نظر من آبی ها به حضور بازیکنان باکیفیت هم در خط دفاعی و هم در خط هافبک تا حدی استقلال نیاز دارند – البته در این بین سرمربی و سایر اعضای کادر فنی حرف اول را خواهند زد.

قهرمانی نیم فصل

خواب قهرمانی نیم فصل خوابیدن به جز حذف تیم از مرحله اصلی قهرمانی در پایان فصل و کاهش انگیزه، سود دیگری برای تیم نخواهد داشت. اگر بخواهیم با این فکر که در نیم فصل قهرمان می شویم جلو برویم، مسلماً شروع با قهرمانی در پایان فصل فاصله زیادی دارد و این باعث می شود تیم تمرکز و کار کمتری داشته باشد و در کل، به نظر من چیز خوبی نیست.

هر تیمی می تواند قهرمان نیم فصل شود و این قهرمانی اهمیتی ندارد. مهم این است که بتوانیم نقاط ضعف خود را بپوشانیم. اگرچه استقلال در این فصل نسبت به سال های گذشته عملکرد بهتری داشته و پیشتاز است، اما این نباید باعث شود کادرفنی از نقاط ضعف این تیم چشم پوشی کند.

کادر فنی باید تلاش کند تا با آنالیز دقیق نقاط ضعف را پوشش دهد و از خواب بهتر در باد نیم فصل جلوگیری کند، در جام حذفی و نیم فصل دوم به دنبال بازی های بهتر باشد تا خدای ناکرده در پایان بازی کار بزرگی انجام دهند. فصل هواداران را خوشحال کنیم.

در نیم فصل اول شانس با استقلال بود

استقلال در دور اول ایراداتی داشت که بیشتر آنها مربوط به خط هافبک و دفاع بود. امیدوارم با خریدهای مطلوب کادر فنی این نواقص در نیم فصل به خوبی پوشش داده شود.

استقلال در بازی ها موقعیت های بزرگی ایجاد می کند اما گاهی عدم تمرکز لازم باعث هدر رفتن فرصت ها می شود. تا اینجای کار شانس با آبی ها بوده که توانسته اند امتیازات لازم را کسب کنند.

حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا

حذف استقلال از لیگ قهرمانان اتفاقی است که افتاده و به نظرم باید این اتفاق می افتاد که مسئولان ورزش کمی بیشتر کار کنند.

آنها مجبور بودند خیلی زودتر از یقه خفاش ها را بگیرند تا کمبودهای خود را جبران کنند. به هر حال اگر بخواهیم دنبال مقصر بگردیم، کسی را پیدا نمی کنیم، چون هیچ چیز سر جایش نیست! کسانی که آمدند و این باشگاه ها را اداره کردند، صددرصد مستحق اداره این باشگاه ها نبودند، اما شرایط اداره و سازماندهی به گونه ای بود که به آنها گفتند بروید بنشینید و باشگاه را اداره کنید تا ببینید بعدش چه می شود.

این تفکری بود که در 20 سال گذشته در استقلال و پرسپولیس حاکم بود و هیچکس نتوانست سیاست های بلندمدتی را در باشگاه اجرا کند. امیدوارم بالاخره این مشکلات حل شود تا در آینده شاهد تشکیلات قوی در باشگاه باشیم.

لیگ ده تیمی

معتقدم فدراسیون و سازمان لیگ باید آنقدر قوانین را رعایت کنند که حتی در سال آینده لیگ را با 10 تیم برگزار کنیم اما اجازه ورود باشگاه هایی را که استانداردهای لازم را ندارند را نخواهیم داد.

اتحادیه مربیان، بازیکنان و باشگاه ها می تواند مانع از استفاده افراد از اجاره به باشگاهی شود که فاقد صلاحیت حرفه ای است.

دیدگاهتان را بنویسید