هشدار جدی به ساپینتو برای یک ستاره

هشدار جدی به ساپینتو برای یک ستاره

افشین حاجی پور پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص شرایط این روزهای تیم ملی استقلال، وضعیت مالی باشگاه و تیم ملی پرسپولیس پس از بازگشت از قطر اظهاراتی را بیان کرد.

عملکرد تیم ملی در جام جهانی و بازیکنان انفرادی آن را چگونه ارزیابی کردید؟

متاسفانه نتایج تیم ایران در این مسابقات در خور نام فوتبال ما نبود. زمانی که می توانستیم با تساوی پیش برویم، متاسفانه بهترین موقعیت را با تفکر دفاعی کارلوس کی روش از دست دادیم. از سوی دیگر استقلالی های تیم ملی به جز دیدار مقابل انگلیس که کل تیم نتیجه مذبوحانه ای کسب کرد، در دیدارهای بعدی جزو مهره های تیم ملی بودند. حسین حسینی در بازی ولز خوش درخشید و مانع از فرو ریختن دروازه تیم ملی شد. اشمی هم وارد زمین شد و یک گل امیدوارکننده به ثمر رساند. انتظار می رفت این دو بازیکن در بازی آخر مقابل آمریکا فیکس شوند اما نمی دانم چه شد که در ترکیب نبودند. شاید فشار بیرونی برای حسینی و چسمی بود که مقابل آمریکا بازی نکنند.

جلالی چطور؟

جلالی در دیدارهای گذشته هم ثابت کرد که شایسته حضور در ترکیب است.

به نظر شما شرایط روحی و روانی بازیکنان استقلال و پرسپولیس برای دربی یکسان است؟

آمادگی و درخشش ملی پوشان استقلال می تواند به ساپینتو در این زمینه کمک زیادی کند. اما پرسپولیس شرایط خوبی نداشت. وحید امیری که همه او را می شناختند مصدوم بود و بازی نکرد. ترابی به اسمش عمل نکرد. بیرانوند هم مصدوم شد و با این درد شدید قطعا نمی تواند فوتبال همیشگی خود را ارائه دهد. فقط پورالیگانجی خوب به نظر می رسید اما هنوز به استانداردهای لیگ برتر خود نمی رسید. اما فکر می کنم این چهار بازیکن ممکن است بعد از اتفاقاتی که قبل از شروع مسابقات در خصوص ماجرای یحیی گل محمدی رخ داد، با سرمربی پرسپولیس اختلاف نظر شخصی داشته باشند و این موضوع روی عملکرد آنها در دربی تاثیر بگذارد.

آمادگی امیرارسلان مطهری در دو دیدار اخیر استقلال مقابل هوادار و بازی سوپرجام چه تغییری در مثلث هجومی استقلال برای دربی خواهد داشت؟

مطهری بازیکن دربی باز است و ساپینتو که تجربه دربی ندارد باید بداند که ارسلان چهره ای است که همیشه در دربی ها طلایی به نظر می رسید اما باید از ابتدا در ترکیب قرار بگیرد. معتقدم اگر محبی و کایدی به دلیل مشکلات مالی با باشگاه های خارجی با استقلال مشکلی نداشته باشند، ساپینتو می تواند کایدی و محبی را در جناح چپ و راست قرار دهد و مطهری را از ابتدا در راس خط حمله به زمین بفرستد. . این می تواند مثلث پیروزی استقلال در دربی باشد.

به مشکلات مالی اشاره کردید. به نظرت چقدر می توان شرایط استقلال را بهتر کرد؟

ظاهراً حاجی (فتح الله زاده) فکر می کرد شرایط استقلال مثل قبل است و می تواند با اعتبار این و آن به باشگاه پول تزریق کند اما هیچ کدام از افکارش به جایی نرسید. وقتی شنیدم به او گفته اند 300 میلیارد پول در حساب باشگاه وجود دارد، تعجب کردم که چطور باور کرد؟ همانطور که هرگز چنین مبلغی در حساب باشگاه استقلال وجود نداشت وگرنه این باشگاه هرگز چنین بدهی نمی کرد.

چرا این اتفاق افتاد؟

من معتقدم ترک آجورلو از ابتدا اشتباه بود و باید او را تنها می گذاشتند و این وضعیت را درست می کردند. چون فتح الله زاده که مدیر جدید و کم تجربه ای نیست قطعا این مشکلات را می دانست و باید می دانست که باشگاه پولی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید