هشدار جدی به پرسپولیسی ها در مورد پیکان

هشدار جدی به پرسپولیسی ها در مورد پیکان

مرتضی کرمانی مقدم درباره آخرین موقعیت تیم فوتبال پرسپولیس قبل از بازی با پیکان گفت: با وجود نتایج نه چندان خوب پرسپولیس در هفته های اخیر همچنان به قهرمانی این تیم امیدوارم. بازی با پیکان اولین دیدار تیم ما بعد از تعطیلات است که بسیار مهم است. لغزش استقلال مقابل سپاهان کافی است و در این صورت برد پرسپولیس بار دیگر امیدها را برای قهرمانی این تیم افزایش می دهد.

وی افزود: پرسپولیس باید کاری به بازی سایر تیم ها نداشته باشد و به دیدار استقلال و سپاهان فکر نکند، بلکه باید روی دیدار با پیکان و قهرمانی این تیم تمرکز کند. از دست دادن یک امتیاز مقابل پیکان، ادامه فصل را برای این تیم سخت می کند. البته گل محمدی، کادرفنی و بازیکنان این را می دانند و مطمئن باشید به زور به مصاف حریف خواهند رفت.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: پیکان امسال تیم خوب، جوان و نامحدودی دارد و نتیجه بسیار خوبی هم کسب کرده است. اکثر بردهای او خارج از خانه است و او در خارج از خانه شکست نخورده است. این سوالات نشان می دهد که پرسپولیس با وجود برگزاری این دیدار در ورزشگاه آزادی، کار بسیار سختی دارد و نمی تواند به راحتی سه امتیازی شود.

کرمانی مقدم افزود: پرسپولیس مقابل پیکان باید خیلی کم اشتباه کند و از کمترین موقعیت ها نهایت استفاده را ببرد. در دیدارهای قبلی نیز شاهد بودیم که این تیم فرصت سوزی می کند اما در این دیدار نباید این اتفاق تکرار شود. متأسفانه در دیدارهای گذشته به خصوص مقابل آلومینیوم اراک شاهد عملکرد ضعیف پرسپولیس بودیم و خط دفاعی بسیار اشتباه به نظر می رسید. اگر بازیکنی مثل سیدجلال حسینی در زمین بود با تجربه خود تیم را در زمین هدایت می کرد و اجازه نمی داد به این راحتی تیم حریف پیروز شود.

وی با بیان اینکه امتیاز از دست رفته مقابل پیکان تا حد زیادی پرسپولیس را از لیگ خارج می کند، توضیح داد: قبول دارم اما باید دید استقلال مقابل سپاهان چه نتایجی خواهد گرفت. اگر پرسپولیس امتیاز بگیرد و استقلال در اصفهان پیروز شود، کار سخت تر از گذشته می شود و می توان گفت شانس صعود به بالای جدول به حداقل می رسد. با این حال حتی اگر نتایج این دو بازی به ضرر پرسپولیس باشد، کار تمام نمی شود. مثلا در سال 74 با اینکه پرسپولیس یازدهم یا دوازدهم بود، این تیم در نیم فصل با آمدن استانکو روند خوبی داشت و در نهایت قهرمان شد. الان هم تمام تمرکز اعضای تیم باید روی بردن پیکان باشد چرا که این کار سود برابری برای پرسپولیس ندارد.

کرمانی در خصوص سخت کوشی استقلال مقابل سپاهان گفت: سپاهان در لیگ قهرمانان فوتبال خوبی ارائه داد با اینکه در دقیقه 90 از آسیا حذف شد. این تیم بازیکنان باتجربه زیادی دارد و به دلیل حضور در مسابقات رسمی در این مدت شرایط بهتری نسبت به سایر تیم های لیگ برتری دارد. اگر سپاهان به شرایط روحی و روانی مناسب خود برگردد، شرایط را برای استقلال بسیار سخت می کند. البته هر تیمی انگیزه بیشتری برای کسب نتیجه مقابل استقلال و پرسپولیس دارد. سپاهان هم با تمام وجود برای کسب سهمیه جایگاهش ظاهر خواهد شد.

وی در خصوص غیبت مهدی ترابی، وحید امیری و فرشاد فرج در بازی پرسپولیس مقابل پیکان گفت: پرسپولیس زمانی که یک بازیکن نداشت به مشکل خورد و حالا که سه بازیکن اصلی نمی توانند مقابل پیکان بازی کنند، کار سختی است. “پرسپولیس امسال نیمکت نداشت و دست گل محمدی خالی بود. خارجی ها تاثیر چندانی در بازی پرسپولیس ندارند. هر چند ترابی و امیری نیمی از تیم هستند اما با وجود غیبت آنها محکوم به برد هستیم.”

پیشکسوت پرسپولیس گفت: هر بازیکنی که به عنوان یار تعویضی به زمین می آید باید هر چه دارد بدهد. خدا را شکر امید عالیشاه و سیامک نعمتی وضعیت خوبی دارند و می توان به جای ترابی و امیری از آنها استفاده کرد. امیدوارم گل محمدی در بازی با پیکان از سیدجلال حسینی در ترکیب اصلی استفاده کند چرا که هنانف با وجود عملکرد خوبش مقابل آلومینیوم، عملکرد بدی دارد. بازی با تیر سخت است و باید از تجربیات افرادی مثل عالیشاه و سیدجلال استفاده کرد. از این هفته به بعد همه بازی ها فینال دارند و نباید یک امتیاز را از دست بدهید.

کرمانی مقدم درباره عملکرد خارجی های پرسپولیس در این فصل گفت: برای درک کیفیت بازیکنان خارجی پرسپولیس کافی است تاثیر آن ها را با بازیکنان خارجی تیم های دیگر مثل استقلال مقایسه کنیم. این مشکل را نمی توان به گردن یحیی گل محمدی انداخت چون می بینم او در نیم فصل برای جذب بازیکنان مورد نظرش لیست داده بود اما به دلیل بسته بودن پنجره و وضعیت مالی باشگاه نتوانستند نفرات را جذب کنند. که او می خواست

وی افزود: شاید بودجه پرسپولیس در حد جذب این سه بازیکن باشد اما به جز هنانف دو بازیکن دیگر صفروف و تمیرف در حد پرسپولیس نیستند. تامیروف فقط جلوی زمین می دود اما ما به یک مهاجم نیاز داریم. کادر فنی در جذب این بازیکنان مقصر نیست اما مشکلات مالی و بدهی های موجود مانع از جذب افراد با کیفیت و کارآمد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید