هشدار جدی یک استقلالی درباره کارلوس کی روش

هشدار جدی یک استقلالی درباره کارلوس کی روش

ادموند اختر بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به سوال بسیاری از کارشناسان که چرا کارلوس کی روش از کشورمان جدا شد بدون اینکه توضیحی درباره دلیل حذف تیم ایران در مرحله گروهی بدهد، گفت: چه اتفاقی افتاده است. توضیح! اتفاقی که از حضور کارلوس کی روش در کادر فنی تیم ملی هم انتظار می رفت رخ داد. کارلوس کی روش ناعادلانه سرمربی تیم ایران شد و برای همیشه حضور در جام جهانی را مدیون ایران است.

وی افزود: در 10 سالی که در فوتبال ایران بود به این فوتبال خدمت نکرد و هیچ جام و عنوانی برای ما کسب نکرد. سوال من این است؛ آیا با اسکوچیچ بدتر می شدیم؟ شاید حتی خدا هم به اسکوچیچ کمک می کرد و اوضاع بهتر می شد.

بازیکن قدیمی تیم ملی درباره اینکه کی روش بدون توضیح دلایل شکست ایران را ترک کرد، گفت: قطعاً برای خودش بهانه و توضیحی داشت و قطعاً گفت که من دیر تیم را تحویل گرفتم و بعد از آن مربی می گذاشت. ما خدا پدرش را ببخشد که توضیحی نداد! وگرنه او ما را محکوم می کرد و ما را متهم می کردند که او را در جام جهانی تباه کرده ایم!

وی خاطرنشان کرد: قبلا هم گفته ام که ما قانون طبیعی را از اسکوچیچ گرفتیم. من از ابتدا مخالف آمدن اسکوچیچ بودم، اما وقتی او را رها کردند، گفتم این اشتباه بزرگتر از آوردن او بود.

اختر حضور مجدد کارلوس کی روش با ایران در جام جهانی را یادآور شد: ایران در واقع لطفی به کارلوس کی روش کرد و او را به بازار کار مربیگری بازگرداند. در حالی که کار بزرگی برای ایران نکرده است.

وی درباره عملکرد سایر تیم ها با تکیه بر بازیکنان بزرگ خود گفت: بازیکنان بزرگ تیم های ملی در جام جهانی برای تیم های خود درخشیدند. سون استارت در دقیقه 94 از فاصله 80 متری شوت کرد و پاس کره را به ثمر رساند. انگلیس با رابی کین و فرانسه با امباپه عملکرد خوبی دارند. مسی تیمش را به مرحله یک هشتم می رساند اما بازیکنان بزرگ تیم ما کارایی لازم را برای تیم ملی نداشتند.

اختر درباره اینکه اگر دوباره کیروش سرمربی تیم ایران شود چه اتفاقی می افتد، توضیح داد: اگر دوباره کیروش سرمربی ما شود به ده سال قبل برمی گردیم. این در حالی است که رقبای ایران در آسیا مانند کره، استرالیا، ژاپن و عربستان به سرعت پیش می روند، سپس به سرعت پسرفت می کنیم و به وضعیت 10 سال قبل برمی گردیم.

پیشکسوت فوتبال بومی کشورمان از بازیکنان قدیمی تیم ملی انتقاد کرد و گفت: امروز بازیکنان قدیمی از کارلوس کی روش حمایت می کنند چرا که با وجود او در تیم ملی مانده و پول و شهرت بیشتری کسب می کنند. حضور آنها در تیم ملی تضمینی است. در حالی که تیم ملی به خون تازه نیاز دارد و باید به فکر جوانان باشیم. ما هواداران و پیشکسوتان به عظمت ایران فکر می کنیم اما بازیکنان قدیمی به فکر خودشان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید