هشدار حکیمانه دکتر روازاده برای ادامه غربالگری به بهانه تالاسمی


زمان: 19:57
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840690

دکتر روازاده می نویسد: در کنار غربالگری به تالاسمی اشاره می شود که قطعاً توطئه ای برای کاهش جمعیت و مقابله با طرح جوانی جمعیت است؛ زیرا موضوع تالاسمی در غربالگری جایی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حکیم دکتر حسین روازاده; یک محقق طب اسلامی ایرانی و یک پزشک بهداشت عمومی در یادداشتی با تمجید از طرح مجلس برای حمایت از رشد جمعیت و مبارزه با سقط جنین های گسترده در قالب های قانونی و غیرقانونی نوشت:

مجلس و دولت انقلابی در راستای ارتقای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای افزایش جمعیت این منطقه، طرح جوانان جمعیت را تصویب و اجرا کردند. در این راستا علاوه بر ارائه بسته‌های تشویقی برای افزایش باروری برای زوج‌ها، حمایت از زوج‌های نابارور و پیشگیری از سقط جنین نیز در نظر گرفته شده است. علاوه بر این در سال های اخیر با پدیده ای به نام غربالگری مواجه بوده ایم که مبنای قانونی سقط جنین زوجین شده است. به عنوان مثال غربالگری زنان باردار نشان می دهد که قلب جنین نمی تپد و بلافاصله سقط جنین مجاز است، اختلالی که سالانه هزاران جنین سالم را می کشد. در حالی که مادرانی که منتظر بودند پس از مدتی از طریق تشخیص متوجه ضربان قلب جنین شدند و به بهانه سندرم داون میلیون ها جنین سالم از بین رفتند. غربالگری در طرح جوانسازی جوانان دیگر اجباری نبود، اما متاسفانه اکنون برخی به بهانه های دیگر به دنبال ادامه این روند هستند.

جدای از غربالگری به تالاسمی هم اشاره می شود که قطعا توطئه ای برای کاهش جمعیت و مقابله با طرح جوانی جمعیت است. چون موضوع تالاسمی در غربالگری جایی ندارد. سال هاست که سندرم داون مجوز کشتن میلیون ها نوزاد را گرفته است، در حالی که غربالگری اجباری نیست، اما عملاً اجباری است و علاوه بر هزینه بالا، سقط جنین نیز انجام می شود.

سالها گذشت تا برخی از دلسوزان و بزرگان کشور در برابر این اقدام شوم اقدام کنند و این رسوایی تمام شده است. اما تا کنون 25 میلیون جوانی که اکنون می توانند به کشور خدمت کنند، اصلاً متولد نخواهند شد. اگرچه در سطوحی مانند وزارت بهداشت برای جلوگیری از لغو غربالگری مقاومت هایی صورت گرفته است، اما این پدیده شوم به سطل زباله تاریخ افتاده است.

این توصیه وحشتناک هرگز نباید تکرار شود و هرگز نباید اجازه داد که کلمه غربالگری در هیچ محیطی سلامت انسان را به خطر بیندازد. خائنان و خائنان به این مرز و بوم و انسانیت در کنار خودی های ناآگاه اخیراً برای احیای غربالگری موضوع تالاسمی را مطرح کرده اند. یعنی قصد دارند به بهانه مبارزه با تالاسمی یا فراموش نشدن آن غربالگری را احیا کنند و زیر این چتر به کشتار جمعی جوانان در کشور ادامه دهند.

مسئولین محترم بدانند که نویسنده این متن از معدود افرادی است که در ماه های اول انقلاب اسلامی که این بلا توسط انگلیسی ها در کشور ما سرایت کرد و سالانه چندین هزار تالاسمی مایرو را در کشور و برخی را با عظمت زیادی مواجه کرد. هزینه پیوند مغز استخوان به اروپا فرستاده شد تا سرمایه ملی را با هزینه برخی پزشکان یهودی صهیونیست خرج کند. من و همکارانم تصمیم به پیشگیری از تالاسمی ماژور را با مسئولان مربوطه در میان گذاشتیم و راه حل آن را حدود چهل سال پیش ارائه کردیم و این تصمیم منجر به پیوند مغز استخوان در شیراز برای بیماران موجود شد و ثانیاً قبل از انجام آزمایش تالاسمی حتماً آزمایش تالاسمی انجام دهید. زن و شوهر. ​​ازدواج کنید بعد از آزمایش اگر مشخص شد که در صورت صغیر بودن ازدواج نمی کنند. اما می بینیم که بی تفاوتی در این مورد غیرقابل توصیف می شود، خیلی راحت و ساده است که حداقل بیست سال قبل از ازدواج باقی مانده است. همزمان با تعیین گروه خونی؛ تالاسمی نیز باید بررسی و در کارت خون ثبت شود و به این ترتیب به فرد اطلاع داده شود که آیا او نابالغ است یا خیر. متأسفانه در حال حاضر این آزمایش فقط در دوران عقد انجام می شود و بعد از انجام کلیه خریدها، عقد و … از سوی زوجین، در مورد آزمایش تالاسمی پیش روی خود می پرسند! ثبت نوع تالاسمی از ابتدا در پرونده سلامت افراد آسان است.

اگرچه افراد زیر سن قانونی نباید ازدواج کنند اما شایعاتی وجود دارد که پزشکانی هستند که افراد مبتلا به تالاسمی مینور را به ازدواج تشویق می کنند و می گویند اگر فرزند شدید یا معیوب داشته باشند معاینه می شوند و ما سقط جنین می کنیم!

در هر صورت تا زمانی که طرح جوانسازی جمعیت به طور جدی اجرا می شود نباید اجازه چنین روندی داده شود و غربالگری به بهانه های مختلف از جمله تالاسمی مجددا مجاز باشد. در سال های اخیر میلیون ها جنین سالم از بین رفته است که در تاریخ ما بی سابقه است و خدای ناکرده شاهد چنین توطئه هایی بیشتر نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید