هشدار خشکسالی در کالیفرنیا برای چهارمین سال

وزارت احیای آب ایالات متحده روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که ذخیره آب در مخازن ایالت کالیفرنیا به پایین ترین حد خود رسیده است.

این وزارتخانه گفت: مخزن شستا که بزرگترین مخزن در ایالت کالیفرنیا و سنگ بنای پروژه فدرال دره مرکزی است، در حال حاضر 31 درصد از ظرفیت آب خود را دارد.

وزارت بازیابی منابع آب ایالات متحده اعلام کرد: اگر شرایط خشکسالی تا سال 2023 ادامه یابد، ما مجبور خواهیم شد اقدامات اضافی و شدیدتر صرفه جویی در آب را برای رفع نیازهای همه پروژه های رقیب انجام دهیم.

لس آنجلس تایمز پیشتر نوشت: گروهی از کارشناسان اخیرا هشدار داده اند که خشکسالی و تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان، همراه با گونه های مهاجم و “میراث” مشکلات زیست محیطی، برای همیشه در افق هستند. کالیفرنیا را تغییر داد و برخی از جوامع و اکوسیستم های آن را در معرض خطرات فزاینده قرار داد.

جی لوند، استاد مهندسی عمران و محیط زیست در دانشگاه کالیفرنیا، می گوید: «اگرچه خشکسالی کالیفرنیا به دوران ماقبل تاریخ بازمی گردد، مشکلات آب امروزی در این ایالت نتیجه چندین دهه تصمیم گیری است.

حدود 5.5 میلیون نفر از 40 میلیون ساکن کالیفرنیا در مناطق روستایی زندگی می کنند که بیش از نیمی از زمین های این ایالت را تشکیل می دهند.

در حالی که مناطق شهری مانند لس آنجلس تحت محدودیت‌های خشکسالی اجباری برای کاهش فشار بر مخازن دولتی هستند، بسیاری از ساکنان روستایی برای آب‌های زیرزمینی به چاه‌های خشک متکی هستند.

به گفته کارشناسان، این مشکلات بر جوامع کم درآمد و لاتین تبارها تأثیر می گذارد. به خصوص افرادی که به چاه های خصوصی متکی هستند به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار می گیرند زیرا اغلب نمی دانند که آیا آب آنها برای نوشیدن سالم است یا خیر زیرا هیچ بدن دیگری برای آزمایش آب وجود ندارد.

کارشناسان می گویند که تغییرات آب و هوایی به طور فزاینده ای به عنوان یک “ضریب افزایش تهدید” شناخته می شود که بی ثباتی و عدم اطمینان را در سراسر جهان تسریع و تشدید می کند. در کالیفرنیا، خشکسالی با کاهش سطح آب زیرزمینی به دلیل بارش باران کمتر و پمپاژ بیش از حد، غلظت آلاینده ها را در آب افزایش داد.

بر اساس مطالعه ای که برای وزارت غذا و کشاورزی کالیفرنیا تهیه شده است، خشکسالی های شدید در کالیفرنیا، ایالت پیشرو کشاورزی آمریکا، منجر به از دست رفتن حداقل 3 میلیارد دلار درآمد در دو سال گذشته شده است.

این مطالعه نشان می‌دهد که انتظار می‌رود آب‌های سطحی در دره مرکزی به طور کلی در سال‌های 2021 و 2022 تا 43 درصد کاهش یابد و کشاورزان کالیفرنیایی مجبور شوند بیش از 1.3 میلیون هکتار زمین را بدون کاشت بگذارند.

دره مرکزی نزدیک به یک چهارم کل مواد غذایی تولید شده در ایالات متحده، از جمله 40 درصد از میوه‌ها و دانه‌های روغنی را در خود جای داده است.

دیدگاهتان را بنویسید