هشدار رئیس سازمان جهانی بهداشت/ جهان با چالش های وحشتناکی روبروست؛ تاج تمام نشده است


ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840830

رئیس سازمان جهانی بهداشت نسبت به رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی هشدار داد و گفت: امروز جهان با چالش های وحشتناکی مانند تاج، جنگ اوکراین و آبله مواجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آموزش اذانوم وی در سخنان افتتاحیه خود گفت: «تاج تنها بحران جهانی در حال حاضر نیست و شرکای ما در سرتاسر جهان در حال مبارزه با ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو، آبله میمون، هپاتیت با منشأ ناشناخته و یک بحران پیچیده انسانی در افغانستان هستند». در 75 امین سازمان بهداشت جهانی، اتیوپی، سومالی، سودان جنوبی، سوریه، اوکراین و یمن.


وی گفت: ما با ترکیبی از بیماری های وحشتناک، قحطی، خشکسالی، جنگ، تغییرات آب و هوایی، نابرابری و رقابت ژئوپلیتیکی روبرو هستیم.


رئیس سازمان جهانی بهداشت نسبت به رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در سراسر جهان هشدار داد و گفت که تاج هنوز تمام نشده است.

وی افزود: نباید تاج را تمام شده در نظر گرفت. ما در خطر به خطر انداختن جان خود، دفاع را کاهش داده ایم.

وی گفت: کاهش آزمایش‌های تاج و کاهش فاصله به این معنی است که چشمان خود را بر روی جهش ویروس بسته‌ایم. نزدیک به یک میلیارد نفر در کشورهای کم درآمد هنوز واکسینه نشده اند.

وی گفت: در حالی که 60 درصد جمعیت جهان واکسینه شده اند، پیشرفت های خوبی در زمینه واکسیناسیون حاصل شده است، اما تا زمانی که همه مردم دنیا واکسینه نشوند، این بیماری پایان نخواهد یافت.

وی افزود: با کاهش تست های تاج در سراسر جهان، میزان ابتلا در 70 کشور در حال افزایش است.

پس از هفته ها کاهش بیماری عروق کرونر قلب از ماه مارس، سازمان بهداشت جهانی (WHO) در گزارش هفتگی که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد که تعداد بیماری های عروق کرونر قلب در این هفته کاهش نمی یابد. این در حالی است که این گزارش می گوید تعداد کشته ها نسبت به هفته های گذشته کمتر است.

سرخک که در گذشته به برخی از مناطق کم جمعیت آفریقا محدود می شد و مسری یا خطرناک به شمار نمی رفت، اکنون با شیوع و شدت روزافزون این بیماری بر مشکلات سیستم های بهداشت جهانی افزوده است. در حال حاضر مواردی از این بیماری در سراسر جهان و حتی در کشورهای پیشرفته اروپایی مشاهده می شود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید