هشدار زرد هواشناسی برای تمامی 31 استان کشور: احتمال بارش شدید باران و طغیان رودخانه ها وجود دارد.

هشدار زرد هواشناسی برای تمامی 31 استان کشور: احتمال بارش شدید باران و طغیان رودخانه ها وجود دارد.

با اشاره به ورود سامانه بارشی امروز به کشور، سازمان هواشناسی برای 31 استان اخطار زرد سیل، طغیان رودخانه ها و خسارت به محصولات کشاورزی صادر کرده است.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پرسپکتیو سازمان هواشناسی، بارش ها از امروز با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور به استان های واقع در کمربند غربی آغاز شده است و شدت بارش ها بیشتر خواهد بود. در استان های ایلام، کرمانشاه و کردستان. روز دوشنبه مناطق فعالیت سامانه بارشی در جنوب غرب، غرب، شمال غرب و به تدریج دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران و شرق سمنان بود که در این مناطق احتمال بارش باران وجود دارد. رگبار و رعد و برق، وزش باد موقتی شدید و در مناطق تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهد بود.

در این روز به دلیل جریان شمالی دریای خزر در استان های گیلان و مازندران بارندگی می شود. سه شنبه و چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی کل کشور را در بر می گیرد.

روز سه شنبه 11 فروردین 1402 در شمال شرق خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال قزوین، البرز، تهران، مازندران و شرق گیلان بارندگی شدید خواهد بود. روز چهارشنبه در شمال سمنان، خراسان شمالی، شرق خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و جنوب کرمان بارش باران، رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.

سامانه بارشی روز پنجشنبه 12 فروردین ماه در شرق کشور فعال بود و بارش ها در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی شدید بود. همچنین در این روز با گذر از ناآرامی جوی متوسط ​​از شمال غرب کشور، در مناطق واقع در این مناطق افزایش ابر، بارش باران و وزش باد شدید موقت و بارش برف در مناطق کوهستانی مرتفع

سه شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی و چهارشنبه و پنج شنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد همراه با کاهش نسبی دما 5 تا 7 درجه پیش بینی می شود. آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی همراه با وزش باد شدید است که افزایش تدریجی ابر را پیش بینی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید