هشدار سازمان هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی به کشور

ساعت: 08:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۶
کد خبر: 1798381

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور نسبت به وقوع سیل، روان آب و جاری شدن سیل در برخی استان ها هشدار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس تحلیل هواشناسی و نقشه‌های آینده‌نگر سازمان هواشناسی، روز پنجشنبه سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق فعال است که موجب بارش باران، وزش باد و کاهش دما در این مناطق شده است.

بارش ها در جنوب خراسان جنوبی، شمال کرمان و برخی مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان شدید است و سامانه بارشی بعدازظهر امروز از کشور خارج می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، روز جمعه بیشتر مناطق کشور آرام است و شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان های ساحلی دریای خزر بارش باران پیش بینی می شود. در عین حال در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

توضیحات سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع خطر: باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش دما، در مناطق مستعد تگرگ و در مناطق سردسیر و شدید، بارش برف

منطقه کاری: سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و نیمه شرقی کرمان.

اثر خطر: خروجی، آبگرفتگی معابر عمومی، افزایش سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، طغیان رودخانه ها، لغزندگی، مه و کاهش دید در جاده ها، احتمال مسدود شدن جاده های کوهستانی و برفی، احتمال افت فشار گاز، تاخیر یا لغو پرواز.

توصیه: از توقف و حرکت در رودخانه ها و مسیل ها، بازگشایی خندق و پله برقی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی و تامین سوخت کافی، پرهیز از فعالیت های کوهستانی و جابجایی عشایر عشایر و جمع آوری بستر رودخانه ها خودداری شود. و مشکلات، مدیریت انرژی و آمادگی استان ها و سایر دستگاه ها برای کمک به مقابله با آسیب های احتمالی.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید