هشدار سازمان هواشناسی به مردم نزدیک رودخانه ها شنا نکنید

هشدار سازمان هواشناسی به مردم  نزدیک رودخانه ها شنا نکنید

روز جدید : سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای از افزایش ابرهای همرفتی در برخی استان ها نسبت به طغیان رودخانه ها و سیلاب ناگهانی هشدار داد.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پیش بینی های سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و در برخی مناطق هرمزگان بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود.

در این مدت پدیده غالب در شرق کشور تداوم وزش بادهای گرد و غبار 120 روزه است. طی دو روز آینده پدیده گرد و غبار در برخی مناطق استان های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، فارس و بوشهر پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در شرق دریای عمان و دریای خزر از بعدازظهر دوشنبه و سه شنبه مواج پیش بینی می شود.

شرح سیستم اول: رشد ابرهای همرفتی

نوع خطر: باران، رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد

حوزه اثر:

شنبه 25/04/1401: جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان.

یکشنبه 26/04/1401; هرمزگان و جنوب کرمان.

اثر خطر: احتمال برخورد صاعقه، آبگرفتگی معابر، رواناب محدود و موضعی آب، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی.

توصیه: هنگام بالا رفتن از ارتفاعات مراقب باشید، وسیله نقلیه خود را در اطراف درختان خشک پارک نکنید، از ایستادن در بستر رودخانه ها خودداری کنید و هنگام عبور از جاده مراقب باشید.

توضیحات سیستم دوم: گردگیر

نوع خطر: تولید گرد و غبار، نفوذ گرد و غبار و باد شدید

حوزه اثر:

شنبه 25/04/1401; خوزستان، ایلام، فارس، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شرق کرمان.

یکشنبه 26/04/1401; خوزستان، ایلام.

اثر خطر: کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال ریزش سنگ از ارتفاع، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل.

توصیه: عدم حضور در فضای باز برای افراد آسیب پذیر در صورت گرد و غبار، پایش شاخص آلایندگی توسط دستگاه های ذیربط و تصمیم گیری بر اساس مقررات، مالچ پاشی و سایر اقدامات پیشگیرانه در مراکز مجاور مناطق پرجمعیت، بدون توقف و پارکینگ ماشین در اطراف درختان و ساختمان های فرسوده نیمه کاره و استحکام سازه های موقت شامل تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه.

دیدگاهتان را بنویسید