هشدار سیل در 18 استان

هشدار سیل در 18 استان

روز جدید : سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور بعدازظهر امروز خبر داد و نسبت به وقوع سیلاب جاده ها، سیلاب و تگرگ در 18 استان هشدار داد.

بر اساس تحلیل نقشه های جوی و چشم انداز سازمان هواشناسی، انباشت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا از اوایل امروز شنبه در مناطق صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می شود. از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در مناطقی از خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، ایلام و لرستان بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و بارش برف همراه است. و بارش باران در ارتفاعات پیش بینی می شود.

بارش ها فردا در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، غرب فارس و بوشهر ادامه دارد.

روز دوشنبه وسعت سامانه بارشی علاوه بر مناطق مذکور در بخش‌هایی از زنجان، استان‌های جنوبی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، تپه‌ها و دامنه‌های جنوبی لوبرز در استان‌های قزوین، تهران و البرز و نیز افزایش یافت. بارش تکه تکه شده کایپری. .

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، روز سه شنبه در بخش هایی از شرق، شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش های کوتاه مدت پیش بینی می شود و بارش ها بامداد چهارشنبه شرق کشور را ترک می کند.

توضیحات سیستم: فعالیت سیستم بارشی

زمان شروع: شنبه بعدازظهر 14:00/08/29

زمان پایان: دوشنبه 1400/09/01

نوع خطر: برف یا باران و در مناطق با آب و هوای گرم همراه با رعد و برق و باد شدید.

منطقه دیدنی:

شنبه 8 مرداد 1400: شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر.

یکشنبه 1400/08/30: خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، فارس، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، غرب اصفهان.

دوشنبه 14/09/1400: خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، غرب فارس، اصفهان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، تهران، قزوین، البرز، زنجان، آذربایجان غربی.

اثر خطر: احتمال افزایش سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و مناطق مستعد تگرگ، احتمال تاخیر پروازها.

توصیه: از سفرهای غیرضروری خودداری کنید، در عبور از جاده های کوهستانی مراقب باشید و وسایل نقلیه را به تجهیزات حفاظتی، حرارتی و سوختی مجهز کنید، در تردد در کنار رودخانه ها و کوهنوردی مراقب باشید.

دیدگاهتان را بنویسید