هشدار طوفان شن و خسارت به کشاورزان


ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843053

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش پنج روزه در شمال غرب کشور و رشته کوه های البرز و زاگرس مرکزی نسبت به طوفان شن در برخی استان ها هشدار داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ سازمان هواشناسی در برخی نقاط استان های شمال غرب، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید را در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش بینی می کند.

این وضعیت امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان پیش بینی می شود.

طی ۲ روز آینده در شرق کشور و از جمعه تا یکشنبه در نیمه شرقی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک خواهد بود که در منطقه زابل با طوفان گرد و خاک همراه خواهد بود.

* توضیحات سیستم: گرادیان فشار را افزایش دهید

زمان شروع: اواخر پنجشنبه 14/03/03

زمان اختتامیه: شنبه 1401/03/14

نوع خطر: باد شدید، طوفان گرد و غبار، طوفان گرد و غبار و مناطق مستعد طوفان شن

منطقه دیدنی:

پنجشنبه 21 اسفند 1401: شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی.

جمعه 22 اسفند 1401: شمال سیستان و بلوچستان، شرق و جنوب خراسان جنوبی و شرق کرمان.

شنبه 23 اسفند 1401: شمال سیستان و بلوچستان، شرق و جنوب خراسان جنوبی، شرق کرمان و شرق هرمزگان.

اثر خطر: اختلالات ترافیکی، افزایش گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید، آسیب به صنایع حساس به گرد و غبار و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، شکستن درختان پوسیده، آسیب به سازه های موقت، سقوط اجسام از ارتفاع، تاخیر و لغو پرواز. .

توصیه: از سفرهای غیرضروری خودداری کنید، خودروها را در نزدیکی درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره پارک نکنید، از حضور همه گروه ها در فضای باز خودداری کنید، صنایع حساس به گرد و غبار را مدیریت و حفاظت کنید، سازه های موقت را تقویت کنید، از پرواز هلیکوپترها و هواپیماهای سبک پرهیز کنید از فعالیت های متروکه خودداری کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید