هشدار قرمز در استقلال: اوضاع فاجعه است!

فتح الله زاده در ادامه مدعی شد که پس از انتخاب به عنوان مدیرعامل متوجه شده است که نه تنها پولی در حساب باشگاه نیست، بلکه آبی پوشان با بدهی های هنگفتی مواجه هستند.

گزیده ای از سخنان فتح الله زاده را در ادامه می خوانیم:

* نمی دانستم این همه بدهی داریم!

در یکی از برنامه ها آقای آشتیانی گفت که فتح الله زاده می داند باشگاه بدهی دارد و نمی تواند خود را توجیه کند. باید بگم اصلاً اطلاعی نداشتم! به من گفتند 300 میلیارد در حساب باشگاه استقلال موجود است، با یک اسپانسر قرارداد می بندیم و شرایط خیلی خوب است. وقتی به باشگاه رفتم به مدیر مالی گفتم سریعاً 50 میلیارد تومان برای قرارداد استراماهونی بپردازید چون ریسک بزرگی است.

* در حساب باشگاه فقط یک ریال پول بود

نام نمی برم، سه کارمند بزرگ فوتبال به من گفتند که باشگاه 300 میلیارد پول در حساب خود دارد. حتی یکی از آنها یکی از اعضای هیئت مدیره ما بود که می گفت پول زیادی داریم و نگران نباشید. مدیر مالی به من گفت 50 میلیارد کجا باید پرداخت کنم؟ من هم گفتم 300 میلیارد از آنها را پرداخت کنم. اما در حساب باشگاه فقط یک ریال بود.

* نه تنها از 300 میلیارد خبری نیست بلکه کلی بدهی داریم

الان 300 میلیارد پوچ شد، 150 میلیارد وام گرفتند که ماهانه 2 قسط 6 میلیارد آن پرداخت نشده و اگر قسط سوم را نپردازیم جریمه می شویم. یعنی نه تنها 300 میلیارد نبوده بلکه 150 میلیارد بدهی داریم. به من گفتند 40 درصد قرارداد بازیکنان پرداخت می شود اما بعداً متوجه شدم که 17 و نیم تا 18 و نیم درصد به بازیکنان تعلق می گیرد.

هشدار قرمز در استقلال: اوضاع فاجعه است!

* ارسلان مطهری هنوز یک ریال هم دریافت نکرده است

پرداخت ها نامتعادل است. اجازه بدهید چیزی را به شما بگویم. ارسلان مطهری که گل پیروزی ما را در دیدار سوپرجام به ثمر رساند، هنوز یک ریال دریافت نکرده است. باورت می شود این بازیکن به من گفت من پول می خواهم. من یک ریال ندارم، اسپانسر نداریم. همه پول را گرفتند. آقای قربان زاده گفت پول مبادله را پرداخت کرده اند اما خرج شده است.

* تا پایان سال 600 میلیارد قول داده ایم

من کسی نیستم که همه چیز را گردن مدیر قبلی بیاندازم. این بدهی ها همه متعلق به آقای آجورلو نیست، دیگران هم آن را داشته اند. اما الان که آمده ام نه تنها 300 میلیارد نیست بلکه تا هفته آینده باید 200 میلیارد پول بدهم وگرنه ماجراهای استراماهونی تکرار می شود. همچنین 600 میلیارد برای بازیکنان و جاهای دیگر تا پایان سال اختصاص داده ایم.

* یک سری فعالیت های بازی خاله زنک در استقلال انجام می شود

در باشگاه یک سری جنایات در حال انجام است که من را بیشتر آزار می دهد. مثلا دیروز سرمربی و مربیان ما کارت اعتباری خود را باطل کردند. پرسیدم چه کسی این کار را کرده است؟ گفتند یک نفر تیمی بوده که این سیم کارت های اعتباری را داده و او آنها را باطل کرده است. گفتم و آیا باشگاه مالکی ندارد که این کارها را کرده باشد؟

* اگر تعداد بدهی ها را بگویم سقف روی سرمان می ریزد

اگر همه بدهی ها را بگویم این سقف روی سرمان فرو می ریزد. منتظر بودم جام جهانی تمام شود تا با وزیر ورزش جلسه ای داشته باشیم. باید برنامه ریزی شود. خارج از کنترل یک نفر است. حقیقت از هر نظر پنهان است. جایی که 300 میلیارد پول است، آنجا 300 میلیارد بدهی. یعنی 600 میلیارد قطعه زباله روی سر شما ریخته شده است.

* هیچ آدم عادی خودش را به این جهنم نمی اندازد

ما یک ریال هم از اسپانسرها نمی خواهیم. ما فقط از AFC و نقل و انتقالات بازیکنان خارج از کشور می خواهیم که همه را جمع آوری کنند، حتی یک میلیون دلار هم نیست. کدام فرد عادی این کار را می کند؟ بگذارید در جهنمی بیفتد که در آن پول وجود ندارد. 600 میلیارد قول داده شده و 200 میلیارد باید ظرف 2 هفته پرداخت کنیم.

* در فصل جاری 500 میلیارد هزینه کرده ایم

در یک سال و نیم اخیر 700 میلیارد در استقلال هزینه شد و 500 میلیارد در فصل جاری، شخصیت من این اجازه را به ما نمی دهد که بگوییم چگونه خرج شده است. اما خوب خرج نکرده ایم. مثلا می توانید با پژو بروید اما با بنز بروید. یا در تهران افرادی هستند که سابقه کار دارند و نیازی نیست که ما پولی بدهیم که از جای دیگری بیاید و هزینه هتل را پرداخت کند.

هشدار قرمز در استقلال: اوضاع فاجعه است!

* وضعیت استقلال فاجعه است

یک نفر 400 هزار درهم داد و یک میلیارد و 200 میلیون از ما گرفت. پرداخت پول به این مرد اختیاری بود، بازیکنانی مثل عارف غلامی و ارسلان مطهری اجباری بودند. صبح که می روند سر کار همه بچه ها دنبال پول هستند. من فقط چهار ساعت می نشینم تا بگویم روزهای دیگر برای پول بیایند. در این چند باری که به استقلال آمدم می گویم اوضاع فاجعه است. اصلا نمیدونم چی بگم شما نمی توانید کاری انجام دهید. دستانت بسته است پول اسپانسری خرج شده است و… و تمام شده است. درآمد کجاست؟ درآمدمان را از کجا می گیریم؟

* قرارگاه حجازی بدتر از چند سال پیش تحویل شد

وقتی از استقلال رفتم بدتر از آن روز به اردوم خیانت شد. الان نه چمن مناسبی داریم و نه چمن را درست کرده اند، با مدیریت قبلی کمپ را اجاره کردند که این شرکت چمن مصنوعی و اتاق ماساژ درست کرد. در کمپ اصلی که در دست ماست هیچ اتفاقی نیفتاد.

* اگر کسی می تواند 600 میلیارد بیاورد، من را جایگزین کنید

من برای وزیر ورزش آقای سجادی احترام زیادی قائل هستم. اگر بگویند باید فتح الله زاده را عوض کنیم، اصلا عصبانی نشوند، بد نیست. اگر یکی می تواند 600 میلیارد پول بیاورد، هنوز به خانه نیامده، او را جای من بگذارید. اما اگر بخواهیم کاری انجام دهیم باید با من همکاری کنند.

* ساپینتو شخصیت قانع‌کننده‌ای است و من پشت سر او هستم

عده ای هستند که به بازیکنان می گویند پول آماده است اما فتح الله زاده نمی خواهد پول بدهد. در نیمه های شب آنها گزارش می دهند که یکی از دستیاران ساپینتو برای اهداف مالیاتی ممنوع الخروج شده است و من با یکی از مدیران مربوطه تماس گرفتم تا به او اجازه خروج بدهند. به ساپینتو گفتم در استقلال می مانی و به تیم کمک می کنی. او مورد قبول همه است و تغییرات چشمگیری دارد. از طرف دیگر، او مردی با اعتماد به نفس است و من هر چه باشد پشت او هستم. تا روزی که او باشد کمک می کنم مگر اینکه خودش یک روز بگوید به خاطر شرایط باشگاه نمی توانم ادامه دهم.

* شرایط یزدانی و مرادمند بر عهده مربی است

وی درباره وضعیت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند در استقلال گفت: این سوالات را به سرمربی می سپارم چون تایید کرده ام که سرمربی از نظر فنی توانمندتر از من است. ساپینتو به این مسائل می پردازد. از او پرسیدم دلش برای چه بازیکنانی تنگ خواهد شد، او گفت به همه آنها نیاز دارم و شاید به بازیکن جدیدی نیاز داشته باشیم.

هشدار قرمز در استقلال: اوضاع فاجعه است!

* زمان دربی تغییری نکرده است

تغییر ساعت دربی؟ چیزی را تغییر ندادند و این همان طرح است، امروز هم به سازمان لیگ نامه می نویسیم که شهرورد با تماشاگر برگزار می شود.

* ما باید پول خود را آزاد کنیم

ما دو تا برنامه داریم یکی اینکه باید وام بگیریم که خیلی موافق نیستم. باید 200 میلیارد بگیریم و 60، 70 میلیارد سود بدهیم و قسط وام را هم بدهیم. راه دوم ما این است که باید پولی را که داریم و از سازمان خصوصی دریافت کرده ایم که رقم پایین 100 میلیاردی است را آزاد کنیم، من با این مبلغ می توانم تا حدودی مشکلات را حل کنم. این یکی از مشکلات من است که قبلا مدیران دیگر می توانستند این پول را بگیرند و الان این 100 میلیارد را نمی دهند. سازمان خصوصی سازی گفت باید از این پول برای پرداخت بدهی های گذشته استفاده کنید و بقیه را صرف زیرساخت ها کنید.

دیدگاهتان را بنویسید