هشدار قرمز وضعیت خون در سیستان اعلام شد/250 بیمار تالاسمی در انتظار هدیه قرمز اهداکنندگان زندگی هستند.


ساعت: 13:06
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915315

رئیس سازمان انتقال خون شهرستان زابل با اشاره به اینکه بیماران تالاسمی و حوادث بیشترین تعداد دریافت کننده خون را در این شهرستان دارند، گفت: شیوع کرونا و آنفولانزا کمبود خون را در این منطقه تشدید کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، سیستان و بلوچستان یکی از استان های پرمصرف خون است و کمبود خون یکی از دغدغه های همیشگی این استان است و بسیاری از بیمارانی که زندگی آنها در گرو خون اهدایی است، تعداد مبتلایان به تالاسمی است. بیماران و هموفیلی بالاست ما و آمار بالای تصادفات و حوادث و موارد دیگر باعث شده مصرف خون و فرآورده های خونی در این منطقه بالا باشد.

این در حالی است که ذخایر خون در شهرستان زابل به دلیل نیاز و مصرف زیاد خون در مراکز درمانی و بیماران تالاسمی و همچنین کاهش آمار اهدای خون به حالت قرمز رسیده و بیماران نیازمند اهدای فوری خون در سازمان انتقال خون زابل هستند. .

فهیمه حسینی رئیس سازمان انتقال خون شهرستان زابل در گفتگو با خبرنگار ما از به صدا درآمدن آژیر قرمز خون در پایگاه انتقال خون این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و آنفولانزا، شاهد کاهش اهدای خون در منطقه هستیم و به این معنا که خون یک ضرورت است و در حال حاضر به همه گروه های خونی با اولویت O مثبت و منفی نیاز داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه بیماران تالاسمی و هموفیلی از مصرف کنندگان دائمی خون هستند و مصرف خون برای آنها حیاتی است، میانگین مصرف خون روزانه 50 واحد است، متاسفانه 25 واحد خون اهدا می شود و این موضوع جای نگرانی دارد و با کاهش و کاهش مواجه هستند. کمبود خون

حسینی تصریح کرد: تعداد بیماران تالاسمی در این شهرستان حدود 250 نفر است که هر ماه یک تا دو واحد خون نیاز دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به حوادث و سوانح، حوادث رانندگی، بیماران سرطانی، هموفیلی، دیالیزی، زنان و زایمان مصرف خون به ویژه با سردی هوا افزایش می یابد.

حسینی با اشاره به ضرورت اهدای خون، افزود: اهدای خون امری ضروری است، از این رو انتظار می رود شهروندان حداقل زمان اندکی را در برنامه خود برای امر بزرگی که نجات جان یک انسان و نجات جان انسان است، صرف کنند. زندگی بیمار.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید