هشدار مجدد موسسه مالی آمریکایی/ بانک های آمریکایی سال سختی را پیش رو دارند

مدیر اجرایی مورگان استنلی همچنین گفت: اقتصاد آمریکا هر روز بی ثبات تر می شود و افزایش تورم قدرت خرید مردم را کاهش می دهد و در صورت ادامه این روند باید منتظر رکود شدید بود.

وی افزود: حتی تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ سود بانکی نیز نمی تواند جلوی روند صعودی تورم را بگیرد.

طی یک ماه گذشته ارزش سهام بانک های بزرگ آمریکا در بازارهای سهام به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، بنابراین ارزش سهام بانک آمریکا بیش از 4 درصد کاهش یافته است.

در همین مدت، ارزش سهام گروه بانکی گلدمن ساکس و مورگان استنلی هریک بیش از 2 درصد و ارزش سیتی گروپ بیش از 1 درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، این موسسه آمریکایی پیش از این در گزارشی پیش بینی کرده بود که در سال آینده میانگین رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته بسیار اندک بوده و کشورهای حوزه یورو و انگلیس دچار رکود اقتصادی خواهند شد.

همچنین بر اساس پیش بینی این موسسه مالی، تورم و رکود اقتصادی در اروپا تا سال 2023 ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش موسسه مالی مورگان استنلی در نیویورک، کشورهای اروپایی با وجود کاهش واردات محصولات انرژی روسیه، در سه ماهه چهارم سال جاری درگیر رکود اقتصادی خواهند شد.

بر اساس پیش بینی موسسه استنلی، به نظر می رسد تورم و رکود اقتصادی تا سال 2023 ادامه داشته باشد که یکی از دلایل کاهش سرمایه گذاری خارجی است.

بر اساس این گزارش چشم انداز اقتصادی اکثر کشورهای اروپایی به دلیل نامشخص بودن انرژی و گاز طبیعی روسیه غیرقابل پیش بینی است.

کارشناسان اقتصادی مورگان استنلی در گزارش خود می نویسند که ریسک های سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی در این شرایط جدی تر شده است.

آنها خاطرنشان کردند که با وجود رکود، بانک مرکزی اروپا می تواند نرخ سپرده خود را در هر جلسه امسال افزایش دهد و در دسامبر به 0.75 درصد برسد.

دیدگاهتان را بنویسید