هشدار محمدرضا مهدوی به ییجی گل محمدی درباره دربی

هشدار محمدرضا مهدوی به ییجی گل محمدی درباره دربی

محمدرضا مهدوی مدافع سابق پرسپولیس که سابقه بازی در استقلال را نیز دارد، درباره تقابل حساس و سرنوشت ساز پرسپولیس و استقلال اظهاراتی را مطرح کرد:

عنوان شده است که دربی با حضور تماشاگران برگزار می شود. نطر شما چی هست؟

من را خوشحال می کند. به همه مردم تبریک می گویم چرا که هیچکس به اندازه هواداران این دو تیم دوست ندارد این دیدار مهم را از نزدیک تماشا کند. این دیدار قطعا با حضور تماشاگران یکی از بهترین دیدارهای سال خواهد بود. خدای نکرده بیش از ظرفیت اعلام شده (بیست هزار نفر) بتوانند برای تماشای این مسابقه به ورزشگاه رفته و از نزدیک بازی را تماشا کنند.

این دربی چه تفاوتی با سایر دربی ها دارد؟

قطعا دربی خاطره انگیز و زیبایی خواهد بود. چرا که برنده این مسابقات قهرمان این فصل است. در واقع این دربی قهرمان فصل را مشخص می کند. چرا مطمئن نباشیم چون هر تیمی که در این مسابقه پیروز می شود تا پایان فصل زمین را ترک می کند و قهرمانی خود را ثبت می کند.

شرایط پرسپولیس را چگونه ارزیابی می کنید؟

با توجه به تغییرات زیادی که در هفته های اخیر در آرنج تیم شاهد بودیم، تیم در ثبات تیم به خصوص در خط دفاعی مشکلاتی داشت که باعث شد پرسپولیس گلزنی کند، اما مطمئنم با توجه به اندازه بازی آینده، کارکنان از افراد با تجربه استفاده خواهند کرد. بازیکنانی که تجربه حضور در دربی را داشتند. پرسپولیس باید بداند که کوچکترین اشتباه در این بازی این است که جام قهرمانی را به تیم حریف بدهد و با آن خداحافظی کند. این در حالی است که تیم استقلال از نظر دفاعی شرایط خوبی دارد و بدون باخت با کمترین گل زده به دربی می آید.

بسیاری از کارشناسان قدرت پرسپولیس را مثلث امیری، ترابی و موفقیت نیا می دانند. فکر می کنی این سه در مقابل خط دفاعی استقلال چقدر موفق باشند؟

این سه نفری که نام بردید بهترین های لیگ برتر ایران در فاز هجومی هستند. البته در آن سوی زمین استقلال بدون باخت را داریم که در هفته های اخیر بهتر بازی می کند و روحیه فوتبالی را ارائه می دهد. پرسپولیس هم چون چاره ای جز برد در این دیدار ندارد، قطعا بازی را با گل آغاز می کند و سپس پیروز می شود. در این دربی میل استقلال به تساوی و نباختن بیشتر از برد است و پرسپولیس نتیجه ای جز برد ندارد.

تیم استقلال را چطور می بینید؟

استقلال در همه زمینه ها نفرات خوبی دارد اما البته به نظر من کوین یمگا خال این تیم است. به نظر من با کنترل مناسب یکی دو بازیکن استقلال، پرسپولیس می تواند زهر این تیم را بگیرد.

نتیجه دربی را چگونه پیش بینی می کنی؟

فکر می کنم چون یحیی برد می خواهد اصلا با سیستمی که استقلال را تحمل می کند بازی نکند.

شخص خاص این مسابقه کیست؟

به نظر من چهره خاص این دربی مردم و کسانی خواهند بود که برای تماشای مسابقه به ورزشگاه می روند. امیدوارم درها باز شود تا خانواده ها بتوانند این بازی را از نزدیک ببینند.

عدم حضور داور ویدیویی در دقیقه 86 و صحنه درگیری فرشاد فرج با مهاجم استقلال جنجال به پا کرد. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

متأسفانه چه در کادر فنی و باشگاه ها و چه از سوی داوران و مسئولان فوتبال کشورمان به چنین اشتباهاتی عادت کرده ایم. اینکه چرا چنین تجهیزاتی خریداری نمی شود واقعا برای بسیاری از هواداران فوتبال جای سوال دارد. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم کمک داور ویدیویی را در ورزشگاه مستقر کنیم تا مسابقات ما با کمترین حرف و سخنی تمام شود.

دیدگاهتان را بنویسید