هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای روزهای چهارم و پنجم فروردین / احتمال خسارت انبوه زیاد است


ساعت: 22:57
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817350

سازمان هواشناسی کشور وضعیت را نارنجی اعلام کرد و نسبت به دو تشدید سامانه بارشی و شیب فشار 4 و 5 فروردین 1401 هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات گردشگری، سازمان هواشناسی در روز پنجشنبه 13 فروردین 1401 اخطاریه هواشناسی نارنجی رنگ صادر کرد.

این هشدار مربوط به تشدید سامانه بارشی در نیمه جنوبی اردبیل، ارتفاعات در استان های گیلان، غرب مازندران، قزوین، البرز، زنجان و تهران و لغزندگی جاده ها، راه بندان، کولاک، برف در مسیرهای کوهستانی است. ، مه و کاهش دید.

تجهیز خودروها به تجهیزات ایمنی، گرمایشی و زمستانی از جمله لاستیک‌های جاده‌های برفی و سوخت کافی، آماده‌سازی محرک‌ها برای برف‌روبی در معابر برفی، پرهیز از فعالیت‌های کوهستانی، توقف نکردن در رودخانه‌ها و مسیل‌ها از جمله توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

گزارش شده است که افزایش گرادیان فشار در سیستم منجر به گرد و غبار، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، شکستگی درختان و نهال ها و آسیب به سازه های موقت مانند چادرها، گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی می شود.

پنجشنبه – 25 فروردین 1401 – در استانهای اصفهان، مرکزی، قم، یزد غربی، شمال فارس و جمعه – 5 فروردین 1401 – در استانهای قم، تهران، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس و کرمان شاهد این سامانه خواهیم بود.

در روزهای اعلام شده از تردد در جاده ها و مسیرهای شنی، استحکام سازه های موقت، عدم تردد و پارک در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، حفاظت از محصولات کشاورزی خودداری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید