هشدار نارنجی هواشناسی درباره نفوذ گرد و غبار به ایران

هشدار نارنجی هواشناسی درباره نفوذ گرد و غبار به ایران

روز جدید : سازمان هواشناسی نسبت به گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا هشدار نارنجی و زرد را صادر کرد.

سازمان هواشناسی نسبت به گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا به همراه کاهش دید از بعدازظهر چهارشنبه تا بعدازظهر پنجشنبه (4 تا 16 اردیبهشت) هشدار نارنجی داد.

این شرایط هواشناسی روز چهارشنبه در استان های ایلام، خوزستان، کرمانشاه و پنجشنبه در استان های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی پیش بینی می شود.

این خطر باعث کاهش کیفیت هوا، کاهش دید و احتمال آسیب به صنایع حساس به گرد و غبار می شود. برای مسافت های طولانی توصیه می شود.

در پی این اخطار، سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد از بامداد چهارشنبه تا بعدازظهر جمعه (14 تا 16 اردیبهشت) از نفوذ گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید خبر داد.

این وضعیت هواشناسی چهارشنبه در آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر، لرستان، پنجشنبه در آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و نیمه غربی جمعه در ایلام. ، خوزستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، مرکزی، زنجان، البرز، تهران، قزوین، قم، همدان، فارس، بوشهر، لرستان.

در این شرایط افزایش شاخص آلودگی هوا، احتمال اختلال در ترافیک و احتمال آسیب به صنایع حساس به گرد و غبار دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، پرهیز از فعالیت در فضای باز برای همه گروه ها، مدیریت نگهداری از تاسیسات حساس به گرد و غبار و پرهیز از سفرهای غیرضروری در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، اخطار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که پدیده های جوی پیامدهای منفی و خسارات احتمالی به همراه داشته باشد. سیگنال نارنجی رنگ برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با پدیده مضر صادر می شود. سیگنال زرد به این معنی است که پدیده های جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. این هشدار به منظور افزایش آگاهی عمومی صادر شد تا آنها برای مقابله با پدیده های جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول هستند آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز متوجه این هشدارها هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید