هشدار هواشناسی/ ادامه بارش برف و باران در برخی مناطق تا یکشنبه هفته آینده

هشدار هواشناسی/ ادامه بارش برف و باران در برخی مناطق تا یکشنبه هفته آینده

سازمان هواشناسی از افزایش آلودگی کلان شهرها تا حد بسیار ناسالم و بارش برف، باران و وزش باد در برخی استان ها تا یکشنبه هفته آینده خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پرسپکتیو سازمان هواشناسی امروز در استان های فارس، بوشهر، نیمه غربی کرمان و هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، کوگیلویه و بویرا احمد، جنوب اصفهان و رشته‌کوه‌های زاگرس، در غرب و جنوب غربی ابرانکی و بارش باران، در مناطق گرمسیری رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

فردا علاوه بر مناطق یاد شده، کل استان های کرمان، هرمزگان، یزد و مناطق آذربایجان غربی و کردستان را فرا می گیرد. میزان بارندگی روز جمعه در نیمه جنوبی کشور و در نواحی کرمان، هرمزگان، جزایر شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ارتفاعات زاگرس کردستان کاهش یافته است. ، همدان و ابرناکی مرکزی باد و باران شکسته. .

شنبه هفته آینده در ارتفاعات کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران، برف و وزش باد خواهد بود.

یکشنبه هفته آینده افزایش نسبی دما در سراسر کشور و با گذر موج متوسط ​​در شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز و در نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان ابری خواهد بود. آب و هوا، برف و باران پیش بینی می شود.

توضیحات سیستم: باران، رعد و برق، باد شدید و افزایش ارتفاع موج

مهلت : پنجشنبه 11/06/1401

نوع خطر: سرعت باد تا 32 گره و افزایش ارتفاع موج بین 2 تا 3 متر

حوزه اثر:

چهارشنبه 05/11/1401: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، نواحی ساحلی و فراساحلی استان های هرمزگان و بوشهر.

پنجشنبه 06/11/1401: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، نواحی ساحلی و فراساحلی استان های هرمزگان و بوشهر.

اثر خطر: آسیب به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالاً نیمه سنگین، مزاحمت برای ورود و خروج کشتی ها به بنادر، پاره شدن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس ها و آسیب احتمالی به تجهیزات دریایی.

توصیه: پرهیز از عملیات غواصی و شنا، محدودیت تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های ماهیگیری و تفریحی، اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب، جمع آوری تورهای ماهیگیری و محدودیت فعالیت های دریایی در سواحل و دریای آزاد.

توضیحات سیستم: تقویت انعطاف پذیری جو در برابر تجمع آلاینده ها

زمان شروع: پنجشنبه 11/06/1301

مهلت : شنبه 11/08/1401

نوع خطر: افزایش شاخص آلودگی با کاهش کیفیت هوا

حوزه اثر:

پنجشنبه 11/06/1401: تهران، کرج و اصفهان.

جمعه 07/11/1401: تهران، کرج و اصفهان.

شنبه 11/08/1401: تهران، کرج و اصفهان.

اثر خطر: افزایش شاخص آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده، کاهش کیفیت هوا به سطح ناسالم و در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک) به ویژه در مناطق پرتردد به سطح بسیار ناسالم.

توصیه: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت اماکن صنعتی، مدیریت منابع آلودگی، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای همه افراد، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها سطح بسیار ناسالم

توضیحات سیستم: پایداری جوی

مهلت : شنبه 11/08/1401

نوع ریسک: کاهش کیفیت هوا با افزایش شاخص

حوزه اثر:

چهارشنبه 11/05/1401: سمنان، قزوین، مشهد، اراک.

پنجشنبه 11/06/1401: سمنان، قزوین، مشهد، اراک.

جمعه 11/07/1401: سمنان، قزوین، مشهد، اراک.

شنبه 11/08/1401: سمنان، قزوین، مشهد، اراک.

اثر خطر: افزایش شاخص آلودگی هوا به سطح ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم کنترل منابع آلودگی (ثابت و متحرک به ویژه در مناطق پرتردد) به سطح ناسالم.

توصیه: مدیریت بهینه مصرف سوخت فسیلی، کنترل فعالیت های آلاینده صنعتی، کاهش ترددهای غیرضروری و پرهیز از ورزش در فضای باز به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و تنفسی.

دیدگاهتان را بنویسید