هشدار هواشناسی/ بارش برف و باران در 20 استان تا آخر هفته

هشدار هواشناسی/ بارش برف و باران در 20 استان تا آخر هفته

سازمان هواشناسی برای ورود سامانه بارشی به کشور هشدار زرد داد و از بارش برف و باران در 20 استان و کاهش 4 تا 7 درجه ای در برخی مناطق خبر داد.

بر اساس پیش بینی کلی نقشه های سینوپتیک و پیش یابی سازمان هواشناسی امروز در استان گیلان و شرق اردبیل بارش باران پیش بینی می شود. از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان های مرزی واقع در شمال غرب و غرب کشور و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود. غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا.

فردا چهارشنبه بارش در گیلان و غرب مازندران ادامه دارد و فعالیت سامانه بارشی در غرب و شمال غرب تشدید می شود. در این روز غلظت آلاینده های جوی در استان های تهران و البرز ادامه دارد.

روز پنجشنبه از شدت بارش در غرب و شمال غرب کاسته شده و سامانه بارشی به تدریج شمال شرق به جز سواحل دریای خزر را فرا می گیرد.

بر اساس اعلام روز جمعه سازمان هواشناسی، بارش ها در سواحل دریای خزر، اردبیل، کمربند شرقی آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و خراسان شمالی ادامه یافت. روز شنبه هفته آینده بارش ها در سواحل دریای خزر افزایش و در مناطق شمال غرب به صورت پراکنده ادامه دارد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر و از بعدازظهر پنجشنبه و جمعه در پهنه شرق سردتر خواهد بود.

توضیحات سیستم: فعالیت سیستم نفوذ و بارش

زمان شروع: اواخر روز سه شنبه 09/08/1401

مهلت: اواخر پنجشنبه 1301/09/10

نوع خطر: باران، رعد و برق، وزش باد موقتی شدید، بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر و کاهش دما بین 4 تا 7 درجه.

حوزه اثر:

سه شنبه 09/08/1401: نیمه جنوبی آذربایجان غربی و شمال کردستان.

چهارشنبه 09/09/1401: ایلام، لرستان، همدان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و گیلان.

پنجشنبه 1401/09/10: گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی شمالی، کردستان، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، نیمه شرقی از لرستان، شمال همدان و شمال سمنان.

اثر خطر: لغزندگی جاده ها، کاهش دید، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه هنگام عبور از گردنه های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی محدود جاده ها، احتمال تاخیر پروازها و خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای خارج از شهر، پوشیدن لباس زمستانی در سفر، لایروبی قنوات، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و تردد عشایر، احتیاط در عبور از حاشیه جاده ها و آمادگی برای رانندگی به ویژه در گردنه های برفگیر.

دیدگاهتان را بنویسید