هشدار هواشناسی/بارندگی و کاهش دما در نقاط مختلف کشور

هشدار هواشناسی/بارندگی و کاهش دما در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی از بارش باران و کاهش ۴ تا ۷ درجه ای دما در مناطق مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز (10 آذر) در اردبیل، سواحل شمالی، شمال خراسان، شمال خراسان رضوی و کوه های مرکزی البرز بارش باران و در ارتفاعات نیز بارش برف پیش بینی می شود. در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور و در استان های قزوین، البرز و شمال تهران ابری، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: این وضعیت روز جمعه (20 آذر) در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان شمالی رضوی و رشته کوه های البرز مرکزی ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی، روز شنبه (21 آذرماه) با نفوذ جریانات شمالی به سمت غرب سواحل دریای خزر، بارش در اردبیل، گیلان و غرب مازندران تشدید می شود. همچنین با گذر موج متوسط ​​جوی از شمال غرب کشور در نواحی شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران اندکی بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

ضیائیان همچنین گفت: روز یکشنبه (23 آذرماه) در شمال غرب بارش ها کاهش می یابد و در شرق اردبیل، کرانه های شمالی، شمال خراسان، شمال خراسان رضوی و همچنین در دامنه های البرز واقع در زنجان، قزوین، بارندگی خواهد بود. استان های البرز، تهران و شرق سمنان به این معنی که در مناطق سردسیر و مرتفع برف پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی خاطرنشان کرد: روز دوشنبه (۲۳ آذر) این وضعیت در سواحل غربی دریای خزر ادامه دارد و با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، در نواحی جنوب غربی، جنوبی و مرکزی کشور ابر، رگبار و رگبار و رعد و برق خواهد بود.

وی ادامه داد: در نواحی دامنه های شمال غرب، غرب و جنوب البرز افزایش ابر ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

ضیائیان درباره کاهش دما در کشور توضیح داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه برای اکثر مناطق کشور به ویژه کمربند شمالی افت 4 تا 7 درجه ای دما پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: مرکز خلیج فارس تا روز یکشنبه مواج و دریای خزر تا روز دوشنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (20 آذر) کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد ملایم با حداقل پیش بینی می شود. دمای 7 و حداکثر دمای 14 و در روز شنبه (12 آذر) کمی ابری تا نیمه ابری، مه محلی در ساعات ایزوله و افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 14 درجه سانتیگراد.

ضیائان گفت: امروز و فردا (19 و 21 آذر) بندرعباس با دمای 31 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 2- و 4- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید