هشدار هواشناسی در خصوص افزایش آلودگی هوای تهران

هشدار هواشناسی در خصوص افزایش آلودگی هوای تهران

رئیس اداره هواشناسی استان تهران نسبت به افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه های حساس در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان تهران هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به پایداری و پایداری نسبی جو و عدم وزش باد قابل توجه و افزایش آلاینده های هوا به ویژه ذرات معلق زیر 2.5 میکرون در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی هشدار زرد داد. استان تهران از چهارشنبه تا جمعه (16 تا 18 آذر) اعلام کرد.

در نتیجه این خطر جوی، تجمع نسبی آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا و کاهش کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران برای پیشگیری از صدمات ناشی از این خطر، پرهیز از حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و ریوی، پرهیز از تردد غیرضروری به نقاط پرتردد سالمندان و جوانان، مدیریت ترافیک آلاینده ها. وسایل نقلیه و اتخاذ تدابیر توصیه شده توسط مراجع اجرایی ذیربط.

هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا بتوانند برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید