هشدار پدیده پرسپولیس: لژیونر شدن با تبعید به هر قیمتی همراه است

هشدار پدیده پرسپولیس: لژیونر شدن با تبعید به هر قیمتی همراه است

یک بازیکن 22 ساله در فصل جاری توانست پدیده تیمش باشد و توجه همه را به خود جلب کند. در خبرها آمده است که محمد عمری جدیدترین محصول باشگاه پرسپولیس با درخشش در این تیم موفق به دریافت پیشنهاد از لیگ های روسیه، پرتغال و بلژیک شده است.

مرتضی کرمانی مقدم، ستاره دهه 60 پرسپولیس که خودش در اولین بازی خود با پیراهن این تیم گلزنی کرد، در این خصوص به خبرروزشی گفت: محمد عمری نشان داد که پتانسیل بالایی دارد و از خیلی از بازی های ابتدایی توانست عملکرد بسیار قوی داشته باشد. . من همیشه گفته ام و تکرار می کنم که اگر بازیکنی توانمند باشد، به زمان بیشتری برای هماهنگی و این گونه حرف ها نیاز ندارد و از همان مسابقه اول با قدرت شروع می کند. محمد عمری یکی از این دسته از بازیکنان است و به لطف تکنیک بالایی که دارد خیلی راحت و با اعتماد به نفس بالایی به توپ ضربه می زند و موفق به ضربه سر می شود.

وی ادامه می دهد: نکته دیگری که درباره این جوان باید بگویم و امیدوارم باعث افتخار او نشود، مربوط به بازی های بزرگ است. او مقابل سپاهان و تراکتور تبریز خوب بازی کرد و تاثیر خاصی بر جای گذاشت. این نشان دهنده اعتماد به نفس این مرد جوان است، اما به عنوان فردی که دو پیراهن دیگر را پاره کرده است، به او توصیه می کنم که به اروپا عجله نکند. شنیده ام که تیم هایی از روسیه، پرتغال و بلژیک برای او پیشنهاد دارند اما فکر می کنم محمد عمری باید حداقل یک فصل دیگر در پرسپولیس بازی کند و بعد لژیونر شود.

کرمانی مقدم خاطرنشان می کند: این جوان ابتدا باید به فکر پیراهن تیم ملی باشد. ابتدا باید به این فکر کند که چگونه در پرسپولیس بدرخشد و سپس به تیم ملی دعوت شود. آن وقت اگر محمد عمری بتواند به عنوان ملی پوش به اروپا برود برای او هم بهتر است و چنین اخباری تمرکز این بازیکن را هم خواهد شکست. بازیکنان مستعد زیادی را می شناسیم که به اروپا رفتند و به دلیل اینکه به هر قیمتی می خواستند لژیونر شوند، دیپورت شدند. بنابراین شتابزده به هر پیشنهادی پاسخ مثبت می داد و بر این اساس خیلی زود پاسخ داده شد و به ایران بازگشتند.

ستاره سابق پرسپولیس و تیم ملی با اشاره به مهدی مهدوی کیا و علی دایی یادآور می شود: این دو ستاره سابق تیم ملی ابتدا در تیم باشگاهی، سپس در تیم ایران و سپس لژیونر شدند. به همین دلیل توانستند در اروپا موفق شوند. متاسفانه یکی از مشکلات سال های اخیر فوتبال ما هجوم استعدادها برای لژیونر شدن در اروپا است. شاید استثنایی مثل سردار آزمون یا علیرضا جهانبخش وجود داشته باشد اما این دو خیلی جوان رفتند و به فوتبال اروپا عادت کردند. به هر حال لژیونر شدن باید خیلی مراقب بود و امیدوارم محمد عمری برای آینده اش تصمیم درستی بگیرد.

مرتضی کرمانی مقدم نیز درباره وضعیت فعلی پرسپولیس می گوید: واقعا زحمات رضا درویش مدیون مریزاد است. نمی‌خواهم نام ببرم، اما می‌توانید ببینید که باشگاه‌های دیگر با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. شاید اگر رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نبود مشکلات بسیار بدتر از رقبا برای این باشگاه به وجود می آمد. من وکیل مدافع مدیرعامل پرسپولیس نیستم اما باید واقعیت ها را دید و اگر مدیری کار درستی انجام داده باید بگوید. می دانم رضا درویش چقدر پرسپولیسی است و به خاطر عشقی که به پرسپولیس دارد شبانه روز زحمت می کشد.

وی همچنین به یحیی گل محمدی اشاره کرد و می گوید: باید به یحیی گل محمدی، افشین پیرانی و کریم باقری هم اشاره کنم که در پرسپولیس زحمت می کشند. شاید یکی دیگر از تفاوت های تیم پرسپولیس با سایر تیم ها وجود شکستگی استخوان های این تیم در کادر فنی و مدیریتی باشد. یحیی گل محمدی به عنوان سرپرست این گروه از پرسپولیسی های متعصب است که سال ها در این تیم بازی کرده و حالا به عنوان سرمربی نشان داده که چقدر تیمش را دوست دارد. یحیی مدتی نگران داوران بود و در نشست های خبری صحبت می کرد اما چند هفته ای تصمیم گرفت در کنفرانس ها شرکت نکند و همین تصمیم به او کمک کرد تا با آرامش بیشتری تیمش را هدایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید