هشدار چاقی 85000 دانش آموز / والدین سواری خواستار هشدار ورزشی از مدیران مدارس شدند

ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789996

هلیلی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اجرای طرح هجرت گفت: با اجرای این طرح مشخص شد که 35 درصد دانش آموزان سوارکار اضافه وزن دارند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سال هاست که فرهنگیان استان یزد به دانش آموزان استان درباره چاقی و کم تحرکی هشدار می دهند و می گویند 30 درصد دانش آموزان سوارکار چاق و مستعد بیماری های ناشی از آن هستند. برخی از آنها مانند طرح کخ برای کنترل وزن و چاقی دانش آموزان اجرا شده است تا با انجام پایش سلامت، اقدامات موثری در مقابله با چاقی نسل جوان امروزی انجام دهند.

پایگاه خبری یزدرسا برای ارائه گزارشی از اجرای طرح هجرت در استان گفت و گوی تفصیلی با مصطفی خلیلی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد انجام داده است که خواندنی است.

وی با اشاره به تشریح طرح هجرت گفت: طرح ملی مهاجرت (کنترل وزن و چاقی) دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم از سوی وزارت آموزش و پرورش به تمام استان ها ارسال و افتتاح می شود. در مهرماه سال ۱۳۷۸ همزمان با سراسر کشور در استان یزد برگزار شد.

6a168926 a675 4a3d 8219 4fa7cfe8eb05 خبر خاکستری

وی به هدف اجرای طرح کوچ اشاره کرد و گفت: با توجه به عدم تحرک، کم تحرکی و تغذیه نامناسب به ویژه در روزهای قرنطینه خانواده و غیبت، مدارس تعطیل به استان ها اعزام و قد و وزن همه دانش آموزان باید انجام شود. be 1400 -1399 اندازه گیری و در اختیار خانواده ها و مدارس قرار گرفت.

نظارت بر 243000 دانش آموز سوار در مرحله اول طرح هجرت

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش یزد گفت: در فاز اول شهریور ماه گذشته، قد و وزن 243 هزار دانش آموز یزدی در تمامی مقاطع تحصیلی اندازه گیری و در سامانه سیدا بارگذاری شد و در صورت اضافه وزن یا چاق بودن دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفتند. محرمانه به خانواده ها فاش شد.

برگزاری وبینارهای آموزشی “پنجشنبه های آموزشی” در استان یزد

هلیلی افزود: از ابتدای اجرای این طرح تا اردیبهشت ماه امسال در دو حوزه فرصت داشتیم، یکی آموزش خانواده ها و دانش آموزان و همکاران آموزش و پرورش در زمینه تغذیه سالم، حذف عادات بد غذایی و رعایت اصول تغذیه هفته نامه است. وبینار با دانشگاه علوم پزشکی و مرکز دیابت استان با عنوان “پنجشنبه های آموزشی” به منظور افزایش آگاهی خانواده ها و هشدار و هشدار نسبت به سوء تغذیه، نقص حرکتی و عوارض ناشی از آن از جمله دیابت، بیماری های قبلی عروقی و کبد چرب و … . برگزار شد.

30 تا 35 درصد دانش آموزان سوارکاری اضافه وزن دارند

این مسئول بیان کرد: بر اساس محاسبات و اتمام طرح در اردیبهشت ماه، آمارهای مختلفی در سراسر کشور جمع آوری و اعلام شد که متاسفانه 30 تا 35 درصد دانش آموزان استان یزد در شرایط سخت دارای اضافه وزن و چاقی هستند. اقتصاد سیگنالی بود برای بیداری خانواده ها و آموزش و پرورش برای توجه بیشتر به سلامت دانش آموزان.

وی با بیان اینکه پس از پایان پروژه مربیگری، بحث ورزش خانگی را آغاز کردیم، افزود: در طرح ورزش خانگی 190 محتوای ورزشی خانگی تهیه و در اختیار خانواده ها قرار دادیم تا در حد توان از آن استفاده کنند. .

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: در بسته تحول که مکمل طرح هجرت امسال و با هدف افزایش سطح تحرک و سرانه تحرک خانواده ها و دانش آموزان است، سواد حرکتی در نظر گرفته شده است. در حال بحث است و امسال 30 درصد دانش آموزان دبستان باید مشارکت داشته باشند.

خلیلی با اشاره به اینکه در طرح سواد حرکتی به 8 عنصر پرداخته شده است، اذعان داشت: این 8 عنصر در حوزه قدرت، استقامت، هماهنگی اعصاب و عضلانی، سرعت و چابکی دانش آموزان سنجیده می شود و توسط همکاران ما در سراسر استان اندازه گیری می شود. . “.

مشارکت 43500 دانش آموز ابتدایی در طرح سواد حرکتی

این مسئول به مشارکت 43 هزار و 500 دانش آموز مقطع ابتدایی یزدی در طرح سواد حرکتی اشاره کرد و گفت: این سنجش از این تعداد دانش آموز انجام و در سامانه پادا بارگذاری شد. سپس 24 جلسه از همکاران آموزش و پرورش در صورت وجود مشکل می توانند وارد عمل شوند.«در صورت وجود حرکت، اضافه وزن و… به دانش آموزان و اولیا توصیه های لازم را انجام دهید.

وی گفت: اختتامیه طرح سواد موتوری اسفندماه سال جاری و در روز گازبو برگزار می شود.

6ce5eae1 308d 4dc8 971e bccb8f23e98e خبر خاکستری

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اذعان داشت: از خانواده ها درخواست می شود به هشدارها و توصیه های مربوط به اضافه وزن و چاقی توجه ویژه داشته باشند و علاوه بر آموزش به بحث سلامت و تحرک و پویایی دانش بپردازند. دانش آموزان.

والدین زنگ ورزش را از مدیران مدارس درخواست کنند

هلیلی با تاکید بر اینکه والدین باید زنگ ورزش را از مدیران مدارس مطالبه کنند، گفت: پدران و مادران همانطور که به سایر موضوعات توجه می کنند به ورزش فرزندان خود نیز توجه کنند.

این مسئول افزود: امیدواریم با حضور در مدارس و انجام ورزش های صبحگاهی، برگزاری مسابقات ورزشی و برگزاری منظم کلاس های زنگ ورزشی بتوانیم از اضافه وزن دانش آموزان پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید