هفته مازندران را جهانی کنیم/ شورای فرهنگ و رسانه در ۲۲ شهر تشکیل شد


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897565

حسین جوادی گفت: در استان پیگیر فعالیت های عمیق و موثر هستیم و هفته مازندران یکی از این موضوعات مهم است تا در آینده بتوانیم هفته مازندرانی متفاوت و جهانی را رقم بزنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حسین جوادی صبح امروز در جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با حضور دادستان شهرستان نور، روسای ادارات، معاونین و روسای شهرستان ها اظهار داشت: کارکنان یک اداره کل به میزبانی شهرستان نور در مجتمع کیمیا شمال ایزدشهر جلسه شورای اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با هماهنگی روسای ادارات برگزار شد و محورهای اصلی فرهنگ، هنر و رسانه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. .

وی در خصوص گفتار، رفتار و عدالت امور یادآور شد: در این جلسه روسای ادارات بر اساس همین مضامین و سیاست های کلان فرهنگ، هنر و رسانه و سیاست های مورد انتظار در آینده حرکت خواهند کرد. .

مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی مازندران افزود: در استان پیگیر فعالیت های عمیق و موثر هستیم و هفته مازندران یکی از این موضوعات مهم است تا در آینده بتوانیم هفته ای متفاوت و جهانی را رقم بزنیم.

این مسئول با اشاره به شناسایی استعدادهای فرهنگی و هنری گفت: وظیفه فرهنگ و مدیریت رسیدگی به این موضوعات است که در این جلسات به نتیجه می رسد.

جوادی با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ، هنر و رسانه در 22 شهر استان، خاطرنشان کرد: اعضای شورا از افراد برجسته شهرستان هستند که می توانند نقش موثری در تصمیم گیری در خصوص برنامه های هنری و رسانه ای شهرستان برای ارتقای سطح شهر داشته باشند. سطح شهر

وی با اشاره به فضای سینمایی در شهرستان نور با هماهنگی فرماندار و مسئولین شهرستان تاکید کرد: پردیس سینمایی در مجتمع تجاری ناگین ایجاد و توسط سازمان سینمایی کشور تجهیز می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: بر اساس ظرفیت و فرصت های هر شهرستان برنامه هایی برای تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری آن تدوین شد تا فعالیت های فرهنگی و هنری هر شهرستان پویا شود. مثل شهر نور که به لطف شاعر بزرگی چون نیما یوشیج برنامه مهمی در آن اجرا می شود.

این مسئول با اشاره به ثبت ملی روز مازندران در تقویم رسمی کشور افزود: با توجه به فعالیت های موثر در شهرستان های استان به فرهنگ بومی و موسیقی بومی توجه ویژه شد و احکامی برای شخصیت های برتر بومی صادر شد. انجام کارهای تأثیرگذار در زمینه فرهنگ بومی.

جوادی افزود: افتتاح تالار فرهنگی هنری ساری به عنوان بزرگترین سالن شمال کشور برای هنرمندان مازندرانی، ردیابی خانه هنرمندان در شهرستان چالوس، جشنواره استعدادیابی در استان، ارائه امکانات رفاهی برای خبرنگاران و… .، از برنامه ها و عملکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد در مازندران می باشد.

عبدالصالح اکبرپور دادستان شهرستان نور نیز در این جلسه با اشاره به آسیب های اجتماعی در جامعه اظهار داشت: ایران 9 درصد سرمایه جهان و 1 درصد جمعیت جهان را دارد اما به دلیل این سرمایه عظیم با مسئله آسیب های اجتماعی مواجه است و شاید نتوانیم یاد بگیریم که حال خوب دیگران عامل خوب بودن ماست و از آموزه های دینی فاصله گرفته ایم.

وی گفت: امیرالمومنین می فرمایند (چه سکوتی همه دنیا را فرا می گرفت اگر هرکس به اندازه او حرف می زد) در کشور ما مصوبات، بخشنامه ها و آیین نامه های خوبی وجود دارد اما برای اجرای آنها اقدام و تلاش کم است.

دادستان شهرستان نور با اشاره به آسیب های اجتماعی و ارتباط مستقیم با زندانیان و خانواده های آنان افزود: زن در جامعه عمود چادر خانواده است و اگر عمود سقوط کند چادر فرو می ریزد.

این مسئول با اشاره به آینده روشن کودکان و نوجوانان در جامعه تاکید کرد: برای جامعه سالم، تحکیم بنیان خانواده ها و تحکیم پیوندهای زوجین باید به زنان و مادران در جامعه توجه ویژه شود.

اکبری تصریح کرد: باید نقش مهم مادر و دختر و تاثیر آن در جامعه تبیین شود و همه یاد بگیریم که زن بهترین مخلوق است و مسئولان و برنامه ریزان جامعه باید به این ظرفیت مهم و تاثیرگذار در جامعه اهمیت ویژه ای بدهند.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم اصلاحات در کشور اتفاق بیفتد باید از زنان شروع کنیم و اگر شکاف هایی در مشکلات و آسیب های اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی دیدیم به طور مستقیم و غیرمستقیم به آگاهی زنان جامعه بستگی دارد و در این زمینه برای افزایش آگاهی، آموزش و توجه ویژه به زنان از هیچ کوششی دریغ نکنید.

داود فلا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در حاشیه این نشست در گفت و گو با اشاره به میزبانی چهارمین جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: نور شهر مهد بزرگان فرهنگی، هنری و مذهبی است و آثار این بزرگان در طول تاریخ در کشور تأثیرگذار است.

وی گفت: با توجه به پیگیری رستوران ها و اماکن برای اخذ مجوز موسیقی در این مکان ها، تنها با ورود به سایت می توان مجوز گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور تاکید کرد: روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها موظف به دریافت گزارش و نظارت ماهانه از موسسات و مدارس هستند و موسسات غیرمجاز تعطیل خواهند بود.

فلاح با اشاره به موضوعات مهم مطرح شده در جلسه شورای اداری استان گفت: می توان تمامی مجوزهای صادر شده از سوی وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی را به صورت سیستمی دریافت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید