همایش جوانان عاشورایی اهلی من عسل در زاهدان برگزار شد


ساعت: 13:49
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887875

جلسه عاشورایی جوانان زاهد صبح امروز به مناسبت ششم محرم الحرام و در سوگ شهادت حضرت قاسم (ع) با عنوان «احلی من عسل» در مسجد حجت ابن الحسن العسکری (ع) برگزار شد. مانند).

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اشرامون، در این برنامه معنوی، زاهدان جوان به سوگ شهادت حضرت قاسم (ع) و شهدای کربلا می پردازند، سینه می زنند، مرثیه می خوانند، تسبیح و نوحه می خوانند و پرچم های امام حسین (ع) را سیاه پوش می کنند. رنگهای سرخ و با کلاه قاسم بن الحسن (ع) یا حسین (ع) عزاداری کردند.

در این همایش منصور باغربیک تبریزی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ترویج فرهنگ عاشورایی و مدیریت جوانان 13 ساله دشت کربلا را از اهداف برگزاری این همایش عاشورایی عنوان کرد. . در شب عاشورا از عموی بزرگوارش حضرت سیدالشهدا علیه السلام پرسید که مرگ در نظر شما چگونه است و این پسر 13 ساله پاسخ داد که مرگ در چشم من شیرین تر از عسل است.

وی با بیان اینکه باید از وقایع نهضت امام حسین(ع) عبرت گرفت و با جوانان مانوس است، تصریح کرد: در حماسه عاشورا وقتی نوجوان 13 ساله از شهادت به عنوان طعم شیرین تری یاد می کند. این نشان دهنده اوج شرافت و شجاعت اوست و چه خوب است که نسل نوجوان امروز نیز با چنین دانشی آشنا شود.

این مسئول با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان 12 تا 13 ساله برای رفتن به جبهه های نبرد خیر و شر اشک می ریختند و التماس می کردند، گفت: این افراد راه اهل بیت به ویژه فرهنگ والای را دنبال کردند. عاشورا از دین و دیانت خود پاسداری کردند و نگذاشتند تکه ای از خاک کشور را بیگانگان تصرف کنند. ،

وی با بیان اینکه جوانان ایران اسلامی ذلت و خار را نمی پذیرند، تصریح کرد: سبیل اهلیک، محمدحسین فهمیده و سایر شهدای جوان دفاع مقدس تنها نمونه هایی از الگوهای موفق برای جوانان هستند. همانطور که امروز حضور جوانان و نوجوانان آمادگی خود را برای جانفشانی برای نظام و انقلاب و ولی فقیه و امام زمان (عج) اعلام می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید