همایون شجریان با سیاوش در تهران اجرا می کند


ساعت: 16:13
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1844001

تور کنسرت گروه سیاوش به سرپرستی و خوانندگی همایون شجریان از اوایل تابستان سال جاری در تهران آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گروه سیاوش به سرپرستی و خوانندگی خمیان شجرجان که از اواخر اسفند ماه سال گذشته اجرای زنده خود را با تور کنسرت های اروپایی در بلژیک، هلند، فرانسه و امارات از سر گرفته است، از تیرماه امسال در تهران حضور دارد و روی صحنه می رود.

همایون شجریان در جدیدترین مطلب خود که در فضای مجازی منتشر شده است، نوشته است: «به اطلاع دوستان و آشنایانم که پس از اعلام آلبوم بعضاً فراموش شده به دنبال کنسرت در تهران هستند، می‌گویم که این اجراها از اوایل تیرماه آغاز می‌شود. جزئیات دقیق و تاریخ نهایی به همراه مشخصات سایت فروش بلیت طی چند روز آینده شنیده و نظر داده خواهد شد.»

سیاوش به سرپرستی همایون شجریان یکی از مجموعه‌های شناخته شده موسیقی ایرانی در سال‌های اخیر است که در اوایل دهه ۹۰ اجراها و برنامه‌های زنده بسیاری از جمله مجموعه کنسرت‌های آینه‌ها ساخته کیخسرو و اشاره به سهراب پورناظری به مخاطبان ارائه کرد. کنسرتی که در حین اجرای خود با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران و هواداران مواجه شد.

در این کنسرت ها همایون شجریان خواننده، سهراب پور ناظری آهنگساز، نوازنده درام و ویولن، حسین رضایی نیا، ساز کوبه ای، همایون نصیری، شهرام غلامی نوازنده عود، اصغر عربشاهی، مهیار طریحی نوازنده سازهای کوبه ای، نوازنده سازهای کوبه ای.

البته در دور جدید فعالیت های این مجموعه موسیقی، مهیار طریحی، نوازنده سنج، حسین رضایی نیا، نوازنده دف، آیین مشکاتیان، آزاد میرزاپور، تار و عود از جمله هنرمندانی هستند که همایون شجریان را در این سری از کنسرت ها همراهی کردند.

همایون شجریان در شهریور ماه سال 1391 بود که پس از تشکیل این مجموعه موسیقی گفت: همیشه دوست داشتم گروهی مثل «آوا» که پدرم آن را تأسیس کرد تشکیل دهم و این گروه باید جایی باشد که آثار هر آهنگساز در آن اجرا شود. نوازندگان. متفاوت برای بازی در آن. اسم این گروه را هم «سیاوش» گذاشتم و با این گروه شروع به همکاری خواهم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید