همه مشکلات با مدیریت جهاد حل می شود و همت مسئولان/ خبرنگاران باید با هجمه رسانه ای دشمن مقابله کند.


ساعت: 18:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889406

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه خبرنگاران وظیفه دارند با هجمه رسانه ای دشمن مقابله کنند، گفت: خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین هستند اما جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری به همه آحاد ملت واگذار شده است. رهبر انقلاب

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; آیت الله سیداحمد علم‌هادی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن 26 مرداد و روز خبرنگار، اظهار داشت: هفته گذشته روزی داشتیم. خبرنگاری که به مناسبت شهادت یکی از آنها بود. در میان شهدای خبرنگاران، 26 مرداد به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است، اما به دلیل مصادف شدن با روز عاشورا، در بستر عاشورا مورد توجه قرار نگرفت.

وی افزود: خبرنگاران در همه دوران ها شهدایی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند. چه در دوران دفاع مقدس و چه در حوزه مأموریت هایی که انجام می دهند که نمونه آن سقوط هواپیمای 34 نفر از وابستگان صدا و سیما که بیشتر آنها خبرنگار بودند، به شهادت رسید، بنابراین در همه عرصه ها شهید به روزنامه نگار او را به عنوان شهید ردیف اول می شناسند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ضمن تشریح امتیاز ویژه خبرنگاران شهید در دوران دفاع مقدس در کنار سایر شهدا خاطرنشان کرد: شهدای ما در دوران دفاع مقدس مجهز به ابزار دفاعی بودند اما خبرنگاران شهید مجهز به وسایل حفاظتی نبودند و با دوربین کشته شدند یا در قلب لشکر فیلمبرداری کردند و جان خود را برای اطلاع رسانی از پیروزی ها و فتوحات رزمندگان اسلام نثار کردند و آخرین شهید شناخته شده در عرصه رسانه شهید محسن است. خزاعی که در جبهه های دفاع از حرم در مقابل شیاطین داعش شکنجه شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری اخیرا حکم جهاد تباین را صادر کردند و حرکت مردمی را برای مبارزه با دشمن آغاز کردند و هر فرد در جامعه ما موظف است واقعیت ها را به صراحت بیان کند و در این جهاد که دستور لازم است رزمندگان خط مقدم هستند. و مدافعان خط مقدس خبرنگارانی هستند که این فرمان رهبری را اجرا می کنند و امروز در عرصه رسانه و اطلاع رسانی، مقابله با دشمن حساستر و بالاتر از رویارویی ما با دشمن در دفاع مقدس است و اگر دفاع نباشد. حرم، کمتر نیست.

عضو شورای خبرگان رهبری دروغگویی در اخبار، تحلیل مغرضانه، وارونه جلوه دادن واقعیات و بزرگنمایی مسائل را چهار راهبرد دشمن در جنگ رسانه ای با انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمن در حال مبارزه با اسلام است. و ملت ایران با ابزار شیطانی که در وهله اول در اخبار دروغ است، لذا به گفته آنها رسانه های صهیونیستی به عنوان بیان این سیاست خصمانه نسبت به ملت، دولت، نظام و نظام، به جهانیان دروغ می گویند. این کشور. تحلیل مغرضانه راهبرد دوم دشمنان است، بنابراین رویدادهای پیروزی که به عنوان نقطه پیشرفت و موفقیت در کشور رخ می دهد، دشمن از تحلیل مغرضانه به عنوان نقطه شکست در جهان استفاده می کند.

وی تاکید کرد: همچنین اگر در داخل کشور روند امیدوارکننده ای آغاز شود، دشمن تلاش می کند تا وضعیت داخلی کشور را وارونه نشان دهد تا نتیجه این روند چیزی جز ناامیدی و شکست نخواهد بود. هدف این سیاست خصمانه نفوذ همه جانبه بر ملت ایران است تا علاوه بر ملت های جهان، جوانان ما نیز از طریق مزدوران دشمن که از آزادی در داخل کشور سوء استفاده می کنند، نسبت به انقلاب بدبین و ناامید شوند. . در نهایت افزایش مشکلات کوچک را در دستور کار قرار دادند به طوری که با انکار امر به معروف و نهی از منکر به نظر می رسد در ایران اسلامی مشکلات بسیار بزرگتر از دستاوردهاست.

امام جمعه مشهد گفت: با وجود اینکه ایران اسلامی کشوری عظیم است و در معرض تحریم های شدید قرار دارد، طبیعی است که اداره آن برای دولت، مجلس، قوه قضائیه و مجریه مشکلاتی ایجاد کند، اما همه این مشکلات با حکمرانی جهادی و جهادی قابل حل است. تلاش مسئولان بحث گرانی مواد غذایی، فشار بر معیشت و سایر چالش های اقتصادی از جمله مشکلاتی است که امروز وجود دارد، اما از سوی دیگر پیشرفت هایی برای ما وجود دارد، از دیپلماسی اقتصادی و صادرات گرفته تا بهبود اقتصاد و مبارزه با فساد و بس. بدیهی است وقتی دولت بخواهد درآمدهای غیرقانونی را از جیب 4000 نفر بیرون بیاورد و به جیب 75 میلیون نفر واریز کند، گروه های مفسد و رانت خوار دست به سوء استفاده هایی که تا کنون داشته اند را نخواهند گذاشت. . در این شرایط رسانه های دشمن در فضای مجازی به طور جدی سیاستی را دنبال می کنند که نشان می دهد پیشرفتی وجود ندارد و در مقابل در داخل کشور صف متحد و رزمی داریم که خبرنگاران نیز در آن حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران وظیفه دارند با هجمه رسانه ای دشمن مقابله کنند، گفت: خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین هستند اما جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب به همه آحاد ملت محول شده است. . به هرکسی که قلم به دست دارد و در فضاست.مجازی فعال است تا در برابر اسپری های دشمن مقاومت کند و حقایق را آن طور که واقعی است برای مردم بیان کند. مردم هم باید اخباری را که در رسانه های داخلی وجود دارد باور کنند، اما اخباری که از رسانه های خارجی می آید قابل اعتماد نیست.

آیت‌الله علم‌هادی ضمن تشریح سه شگرد و دستورات دشمن برای به تصویر کشیدن مصائب کربلا، می‌گوید: ماجرای کربلا و فجایعی که بر خاندان پیامبر (ص) وارد شد، به‌منظور خبرسازی و نشر اکاذیب خلق شد. کسانی که در هنر روزنامه‌نگاری مهارت دارند می‌دانند که سه تکنیک خبری در کربلا ایجاد شد که بدون آن‌ها سرنوشت کربلا یکسان نبود. اولین تکنیک خبری برچسب زدن به امام حسین (ع) بود. به گونه ای که حضرت سیدالشهداء (ع) را عنصری قدرت طلب می نامیدند، بنابراین در کوفه که 12 هزار نفر با اباعبدالله (ع) نامه نوشتند و با اباعبدالله (ع) بیعت کردند، وضعیتی به وجود آمد که مردم در آن قرار می گیرند. نسبت به حسین بن علی (ع) بدبین است و او را رد می کند و مدعی حکومت است نه امام معصوم.

وی افزود: تکنیک دوم استفاده از ابزار شایعه و دروغ برای ترساندن دشمن بود. به گونه ای که آن شایعات دروغین مبنی بر رفتن لشکر بزرگی از شام به کوفه برای ذبح یاران حسین بن علی (علیه السلام) عرب توسط حکومت عراق منتشر شد. سرانجام کار به جایی رسید که از 18000 لشکر مسلمان فقط 30 نفر در نماز مغرب به دنبال او باقی ماندند و همین تعداد در نماز عشا فرار کردند.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری گفت: سومین شگردی که دشمنان سیدالشهدا (علیه السلام) در عاشورا به کار بردند، بدنام کردن و سوء استفاده از مراجع برای گمراه کردن مردم بود. مثلاً در داستان هانی بن عروه، قبیله او که جنگجویان شجاعی بودند، دارالمره را محاصره کردند و قصد کشتن ابن زیاد را داشتند، اما پس از آنکه شیر قاضی به دروغ ادعا کرد هانی زنده است، مجیه ها در اطراف دارالمره پراکنده شدند. .

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران ما باید بدانند که در برابر هجوم دشمن در چنان موقعیت خطرناکی قرار دارند که اگر به وظایف خود به درستی عمل کنند، می توانند از همکاران زینب کبری (س) محسوب شوند، زیرا کار عقیله بنی است. هاشم نیز آموزنده بود و او با خطبه ای که در کوفه و شام ایراد کرد، توانست یک درگیری نظامی را به انقلابی تمام عیار تبدیل کند. توفیق کامل همه خبرنگاران مخلص و مؤمن در عرصه شفاف سازی را از خداوند متعال خواستاریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید