همه پایبند به ارزش های انقلاب باشیم/ نمایندگان مجلس گوش به فرمان رهبری باشند


ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841888

محمد باکر محمدی لائینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مجلس گفت: انقلابی ماندن سخت تر از انقلابی بودن است و همه ما موظفیم پایبندی خود را به انقلاب و ارزش های انقلابی حفظ کنیم. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه ساری با گرامیداشت و تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق (ع) تلاش زیادی برای ارتقاء و ارتقاء فرهنگ دینی را گسترش داد و از بهترین فرصت برای ایجاد مدارس و حوزه ها استفاده شد.
وی نقش امام صادق را در رشد فرهنگی، عرفانی، دینی، حقوقی و کلامی مسلمانان دانست و گفت: امام صادق(ع) دارای جهاد علمی، معیشتی و اقتصادی، جهاد فرهنگی و بهترین و معلم و مجاهد بود.
نماینده ولی فقیه در مازندران مذهب تشیع جعفری را موهبت الهی دانست و گفت: اسلام ناب، مذهب شیعه جعفری است و باید از این دین و مکتب دفاع و دفاع کنیم و پیروان مذهب جعفری را گسترش دهیم. ما باید پاک باشیم مردم.» تقوا و با چشم روشن باشیم تا دیگران به مکتب جعفری خوش بین باشند و به آن روی آورند.
امام جمعه ساری همچنین با تسلیت سالروز رحلت امام راحل و شهدای 15 خرداد خاطرنشان کرد: ویژه برنامه های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل در مسجد جامع ساری برگزار می شود.
آیت الله لانی با اشاره به مناسبت های پیش رو، از خدمات نمایندگان مجلس تقدیر کرد و گفت: مقام معظم رهبری انقلابی بودن مجلس را تایید کرده اند و باید به نمایندگان مجلس برکت داد.
وی میلاد حضرت معصومه (علیها السلام) را تبریک گفت و از دختران خواست که از این بانوی بزرگوار الگو بگیرند.
نماینده ولی فقیه در مازندران نیز با تسلیت سالروز درگذشت حجت الاسلام ابوترابی سید آزادگان، افزود: این روحانی بزرگوار بر گردن آزادگان و شهدا حق بزرگی دارد.
وی با اشاره به نیازهای مالی دولت گفت: دولت برای دریافت مالیات دوساله کرونا باید وضعیت کسبه و بازاریان را درک کند چرا که شرایط بازار و کسب و کار مناسب نبود و درآمدها کاهش می یافت و مردم و اصناف مجبور شدند. مورد توجه قرار گیرد.»
محمدی لائینی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مجلس، افزود: انقلابی ماندن از انقلابی بودن سخت تر است و همه ما موظفیم پایبندی خود به انقلاب و ارزش های انقلابی را حفظ کنیم.
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بنا به توصیه مقام معظم رهبری زندگی نمایندگان نباید با قبل از ماموریت نمایندگی فرق داشته باشد چرا که انقلابی بودن شعار و زبان نیست و هر مسئولان از جمله نمایندگان باید به این دستورات توجه ویژه داشته باشند.»
دبیر شورای عمومی فرهنگی کشور در سخنانی پیش از خطیب نماز جمعه ساری گفت: امیدواریم دستاورد همه اعمال و رفتارها ترویج معارف و مکاتب اسلام به ویژه ثمره باشد. از خون شهدا.»
مجید امی به شهادت امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت: مکتب ایشان مکتب فرهنگی تشیع و مجاهدت برای کیفیت زندگی شیعیان است. اگر امروز بزرگترین آفت زندگی روزمره، سبک زندگی، رفتار و فرهنگ اجتماعی مردم جوابگوی حوادث، نیازها، اهداف و افق های مکتب ما نیست، پاسخ آن همچنان امام جعفر صادق (ع) است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: امروز در فرهنگ اقتصادی مشکل ما در جمهوری اسلامی و استان مدیریت فرهنگ اقتصادی است.
این مسئول با بیان اینکه روز شهادت امام جعفر صادق (ع) روز حیات فرهنگی شیعه و روز سبک زندگی شیعه بود، افزود: باید در همه امور از امام جعفر صادق (ع) الگو بگیریم. همه چیزهایی که می تواند قیمت ها را افزایش دهد اجتناب از انباشت داخلی است.
امامی با اشاره به اینکه در بحث عفاف و حجاب دغدغه و بحث داریم، افزود: به فرموده امام جعفر صادق (ع) حیا مخزن است. و حجاب در جامعه ماست.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه ظرفیت احیای مکتب فرهنگی زیر نظر مکتب جعفری در مازندران را دارد، افزود: مجموعه هایی داریم که ضعیف هستند اما مازندران واقعاً آماده ماندن است. اگر این هویت زنده باشد موثر خواهد بود.
امامی در پایان گفت: بزرگترین نعمت های خداوند از کوه، دریا، جنگل و… نصیب این استان شده است که قطعاً می تواند پشتوانه حرکت اقتصادی جمهوری اسلامی به ویژه در حوزه تولید باشد. همه قدر این فرصت ها را می دانند و بر چالش ها غلبه می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید