همه چیز درباره افزایش قیمت بلیط هواپیما / قیمت بلیط در مسیرهای پرتردد

همه چیز درباره افزایش قیمت بلیط هواپیما / قیمت بلیط در مسیرهای پرتردد

گران ترین پرواز اکونومی در مسیر تهران – مشهد هم اکنون 1.4 میلیون به فروش می رسد. نزدیک به 15 درصد بیشتر از ماه قبل

افزایش قیمت بلیت هواپیما یکی از مهم ترین اخبار حوزه اقتصادی در روزهای اخیر محسوب می شود. به گفته دبیر انجمن هواپیمایی کشوری، قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای مختلف داخلی به طور میانگین 30 درصد افزایش یافته است. مسعود اسعدی سامانی روز سه‌شنبه چهارم بهمن در نشست خبری گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما هشت ماه پیش در شورای عالی هوانوردی مطرح و در ستاد تنتیم بازار تصویب شد و اکنون ایرلاین‌های داخلی چاره‌ای جز اجرای این مصوبه ندارند. با این حال دادستان تهران ماجرای افزایش قیمت بلیت هواپیما را مورد بررسی قرار داد و گفت: شرکت های هواپیمایی باید نرخ ها را به قیمت های قبلی برگردانند. بررسی های اخیر نشان می دهد در مسیر تهران – مشهد که یکی از پرترددترین مسیرهای داخلی است، قیمت بلیت هواپیما از یک میلیون و 175 هزار تومان در اولین روزهای دی ماه به مرز یک میلیون و 400 هزار تومان رسیده است. با رشد تقریبا 15 درصدی.

قیمت بلیط هواپیما تهران – مشهد به عنوان یکی از پرترددترین مسیرها هم اکنون از سوی برخی ایرلاین ها نزدیک به یک میلیون و 400 هزار تومان اعلام شده است. به عنوان مثال ایران ایرتور قیمت بلیط هواپیما تهران – مشهد را برای روز سه شنبه 11 بهمن ماه یک میلیون و 340 هزار تومان تعیین کرده است. این پرواز قرار است ساعت هشت صبح با هواپیمای بوئینگ MD-82 انجام شود و مسافران آن در مدت یک ساعت و 30 دقیقه به فرودگاه هاشمی نژاد مشهد می رسند. یا مثلا شرکت هواپیمایی سپهران که دقیقا همین مبلغ را برای پروازهای پنجشنبه 27 بهمن تعیین کرده است. البته این موارد را باید گران ترین بلیط هواپیما تهران – مشهد دانست وگرنه حداقل قیمت بلیط هواپیما در این مسیر در حال حاضر حدود 800 هزار تومان است و به عنوان مثال شرکت هواپیمایی تابان بلیت روز شنبه را 830 هزار تومان اعلام کرد. هشتم از باخمن.

به گفته برخی از ایرلاین ها قیمت بلیط هواپیما تهران-کیش نزدیک به یک میلیون و 800 هزار تومان است. به عنوان مثال واراش، زاگرس، ایران ایرتور و کیش ایر که بلیت این مسیر را در روز دوشنبه هفدهم بهمن ماه به قیمت یک میلیون و 788 هزار تومان می فروشند. این مسیر حدود 15 دقیقه بیشتر از تهران-مشهد طول می کشد و به همین دلیل بلیط ها معمولا گرانتر فروخته می شوند. از طرفی خرید ارزان ترین بلیط هواپیما تهران کیش از ایرلاین های مختلف حدود یک میلیون و 140 هزار تومان هزینه دارد. شرکت هواپیمایی زاگرس ساعت 6:50 صبح روز شنبه 8 بچمن این رقم پرواز را دریافت می کند و مسافران این پرواز باید حدود دو ساعت دیگر به فرودگاه بین المللی کیش برسند. آخرین آمار منتشر شده حاکی از آن است که تهران-شیراز یکی از پرترددترین مسیرها بوده و کمترین قیمت بلیت هواپیما در این مسیر حدود 850 هزار تومان است.

قیمت بلیط هواپیما تهران – شیراز از سوی شرکت هواپیمایی سپهران در روز جمعه 7 بهمن ماه 845 هزار تومان اعلام شد. این پرواز ساعت شش و نیم صبح با هواپیمای بوئینگ 737 انجام می شود و مسافران آن وارد فرودگاه شهید دستغیب می شوند. ‌ البته این یکی از ارزان ترین گزینه ها برای خرید بلیط هوپیما تهران-شیراز است چرا که در بین گران ترین بلیط ها ارقام بالای 1200000 تومان به چشم می خورد. به عنوان مثال شرکت هواپیمایی واراش بابت پرواز روز چهارشنبه پنجم بهمن ماه یک میلیون و 263 هزار تومان دریافت می کند و روز بعد نیز شرکت هواپیمایی کاسپین همین مبلغ را از مسافران پرواز تهران – شیراز دریافت می کند.

قیمت بلیط هواپیما تهران – اهواز یکی دیگر از مسیرهای پرتردد داخلی هم اکنون بین 870 هزار تومان تا یک میلیون و 230 هزار تومان است. مسافرانی که قصد دارند روز جمعه 21 بهمن ماه از تهران به اهواز پرواز کنند، می توانند با قیمت 870 هزار و 500 تومان بلیط هواپیمای ایران ایرتور را خریداری کنند و قیمت بلیت هواپیمای تهران – مشهد از سوی شرکت هواپیمایی کارون یک میلیون و 230 هزار تومان در روز بعد اعلام شد. بلیط هواپیما تهران-اصفهان را می توان امسال در بهترین حالت ۷۰۶ هزار تومان خریداری کرد اما بالاترین قیمت بلیط هواپیما در این مسیر به مرز یک میلیون تومان رسیده است و شرکت هواپیمایی معراج در روز جمعه ۱۴ بهمن ماه بلیت را به فروش می رساند. 991 000 تومان.

قیمت بلیط هواپیما اهواز – مشهد به حداقل 980 هزار تومان رسید. از سوی دیگر برخی از ایرلاین ها برای بلیت هوپیما در این مسیر کمی بیش از یک میلیون و 300 هزار تومان دریافت می کنند. مسافرانی که از اصفهان قصد رفتن به مشهد را دارند می توانند بلیط تابان و کاسپین را با قیمت 890 هزار تومان به عنوان یکی از ارزان ترین گزینه ها رزرو کنند و هم اکنون گران ترین بلیط هواپیما اصفهان – مشهد توسط همین شرکت های هواپیمایی یک میلیون و 300 هزار تومان فروخته می شود. تومان. در مسیر شیراز – مشهد کمترین قیمت بلیط هواپیما حدود یک میلیون تومان است اما از جمله گران ترین گزینه ها می توان به رقم یک میلیون و 675 هزار تومانی شرکت هواپیمایی زاگرس برای پرواز روز شنبه هشتم شهریور ماه اشاره کرد. باخمن

هزینه بلیط هواپیما در مسیرهای پر ترافیک

جهت

آستانه قیمت

سقف قیمت

تهران – مشهد

830 هزار تومان

یک میلیون و 340 هزار تومان

تهران – کیش

یک میلیون و 140 هزار تومان

یک میلیون و 788 هزار تومان

تهران – شیراز

845 هزار تومان

یک میلیون و 263 هزار تومان

تهران – اهواز

870 هزار تومان

یک میلیون و 230 هزار تومان

تهران – اصفهان

706 هزار تومان

991 هزار تومان

اهواز – مشهد

980 هزار تومان

یک میلیون و 300 هزار تومان

اصفهان – مشهد

890 هزار تومان

یک میلیون و 300 هزار تومان

شیراز – مشهد

یک میلیون تومان

یک میلیون و 675 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید