همه چیز درباره سهام + زمان واریز سود سهام

همه چیز درباره سهام + زمان واریز سود سهام

سود سهام عدالت در دو مرحله پرداخت می شود که دوبرابر مبلغ سال قبل است.

در سال 1383 طرح توزیع سهام در جلسه هیات وزیران به تصویب رسید. از سال 1384 تا 1388 تخریب و دایره افراد واجد شرایط سهام عدالت تغییر کرد تا اینکه سرانجام در سال 1388 تخصیص سهام عدالت به 6 دهک پایین درآمدی با اولویت 2 دهک پایین تصویب شد. در مرحله اول سهام عدالت بین تعدادی از افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان بیکار بیکار توزیع شد.

سهام عدالت شامل سهام شرکت خاصی نمی شود بلکه این سهام مجموعه ای از سهام 49 شرکت است که از این تعداد 36 شرکت در بورس حضور دارند و 13 شرکت دیگر هنوز وارد بورس نشده اند.

اولین دوره ای که دولت ایران سود سهام عدالت را به سهامداران پرداخت کرد در سال 1386 بود و دستور پرداخت آن در سال 1387 انجام شد. اما در سال 1399 و با رشد بورس و دستور مستقیم رهبر و رئیس جمهور این امکان فراهم شد. خرید و فروش سهام در بازار سهام.

آزادسازی سهام عدالت به دو صورت غیرمستقیم و مستقیم انجام می شود که در صورت انتخاب روش مستقیم، مدیریت سهام عدالت به صورت مستقیم و بدون واسطه به فرد واگذار می شود، یعنی تعداد معینی از سهام 36 سهمی. شرکت‌هایی که به فرد اختصاص می‌یابد در ازای آن شرکت‌هایی که هنوز وارد بورس نشده‌اند، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را نیز دریافت می‌کنند.

در صورت انتخاب معافیت به روش غیرمستقیم، مدیریت سهام خصوصی افراد از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی می‌شود و فردی که این روش را انتخاب می‌کند نمی‌تواند سهام بسته سرمایه را به صورت مستقیم و به صورت موردی بفروشد. بر اساس مورد در این روش سود یا زیان احتمالی سهامدار بر اساس عملکرد شرکت های سرمایه گذاری استانی خواهد بود.

اکنون افرادی که روش مستقیم را برای آزادسازی سهام خود انتخاب کرده اند مانند سایر فعالان بورس از سهام 36 شرکت بورسی سود دریافت می کنند. البته برای 13 شرکت غیر بورسی سود شرکت سرمایه گذاری استانی و کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند سود شرکت سرمایه گذاری استانی را دریافت می کنند. در پایان هر سال مبلغی به نام سود سهام به سهامداران پرداخت می شود که نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

سود سهام سرمایه مشمول مالیات نمی شود!

مالیات بر سود سهام سرمایه توسط شرکت های سرمایه محاسبه و کسر می شود. بنابراین مبلغ پرداختی به افراد مالیات جدیدی ندارد. در ابتدای طرح سهم، ارزش اوراق معادل 500 هزار تومان بود که بعداً به یک میلیون تومان رسید.

سود واریز شده در سال 1400 مربوط به عملکرد شرکت ها در سال 99 است. افرادی که 452 هزار تومان سهام داشتند به ترتیب 489 هزار تومان سود، 492 هزار تومان، 532 هزار تومان و یک میلیون تومان سود دریافت کردند. 532 هزار تومان. ، 575 هزار تومان بود و یک میلیون و 81 هزار تومان، در مجموع در سال 1400 30 هزار میلیارد تومان سود سرمایه تقسیم شد.

به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، سود سرمایه در دو مرحله واریز می‌شود و احتمالاً این ارقام دوبرابر سال گذشته است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود میزان تقسیم سود سرمایه از 30 هزار میلیارد تومان به 60 هزار میلیارد افزایش یابد. تومان. افرادی که 452 هزار تومان سهام داشتند، به ترتیب 978 هزار تومان سود، 492 هزار تومان، 532 هزار تومان و یک میلیون تومان، یک میلیون و 64 هزار تومان، یک میلیون و 150 هزار تومان و 2 میلیون و 162 هزار تومان سود دریافت کردند. .

مشاور رئیس سازمان بورس در خصوص زمان واریز سود گفت: اولین قسط سود سهام عدالت تا پایان آذرماه پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید