همه چیز درباره قرعه کشی جام جهانی 2022

سرانجام پس از چند ماه انتظار فردا 13 فروردین 1401 فرا می رسد; روزی که قرار است سرنوشت رقبای جام جهانی قطر مشخص شود و همه منتظرند ببینند تیم ملی شان در این مدت با کدام تیم ها همگروه می شود. این بار انتظارات فوتبال ایران صعود به دور دوم است. اتفاقی که تا حد زیادی به حضور در یک گروه معقول بستگی دارد.

تیمی با تیم های برزیل، آلمان و کامرون اتفاق بدی برای ایران است و اینجا فقط می توان انتظار عملکرد شایسته تیم ملی ایران در قطر را داشت.

از طرفی او می تواند شانس خود را به ایران نشان دهد و تیم ملی ایران مثلا با تیم های پرتغال، آمریکا و غنا همگروه خواهد شد که این برای فوتبال ایران خوب است و ما می توانیم خیلی به امید صعود به دور دوم بنابراین قرعه کشی تاثیر زیادی در صعود و عدم صعود نه تنها تیم ایران، بلکه بسیاری از تیم های حاضر در جام جهانی دارد.

* 32 تیم کدامند؟
قطر به عنوان میزبان پیش از این بدون حضور در رقابت های مقدماتی جام جهانی به بیست و دومین دوره جام جهانی راه یافته است. 29 تیم راه یافته به جام جهانی 2022 قطر به شرح زیر است:

آسیا: ایران – کره جنوبی – ژاپن – عربستان سعودی – قطر

آفریقا: کامرون – مراکش – غنا – تونس – سنگال

آمریکای جنوبی: برزیل – آرژانتین – اکوادور – اروگوئه

آمریکای شمالی و مرکزی: کانادا-مکزیک-ایالات متحده آمریکا

اروپا: بلژیک – آلمان – انگلیس – اسپانیا – پرتغال – فرانسه – صربستان – لهستان – کرواسی – سوئیس – دانمارک – هلند

– سه تیم دیگر در مرحله پلی آف مشخص می شوند.

قرعه کشی جام جهانی 2022 چه زمانی انجام می شود؟
قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی 2022 در تاریخ 12 آوریل 1401 ساعت 19:30 انجام می شود که با شروع مسابقات از 30 نوامبر، این بدان معناست که تیم ها تنها بیش از هفت ماه فرصت دارند تا برای رقابت آماده شوند. با مخالفان خود روبرو شوند.

* قرعه کشی جام جهانی کجاست؟
قرعه کشی جام جهانی در دوحه برنامه ریزی شده است. دوحه پایتخت قطر و بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور میزبان تعدادی از مسابقات جام جهانی خواهد بود و با میزبانی مسابقات فوتبال غریبه نیست، زیرا میزبان جام جهانی 1995 و جام ملت های آسیا در سال های 1988 و 2011 بوده است.

* لیدرهای برنامه چه کسانی هستند؟

میزبان کارلی لوید بازیکن سابق تیم ملی زنان آمریکا، جرمین جاناس ملی پوش سابق انگلیس و سامانتا جانسون هستند.

* مهمانان اصلی قرعه کشی جام جهانی چه کسانی هستند؟
لوتار ماتئوس (آلمان)، کافو (برزیل)، آدل احمد (قطر)، علی دایی (ایران)، بورا میلوتینوویچ (صربستان)، جی جی اوکوچا (نیجریه)، رابه مایر (الجزایر) و تیم کیهیل (استرالیا) 8 اسطوره هستند. چه کسی نقاشی خواهد کرد.

* مراسم از کدام شبکه ها پخش می شود؟
بی بی سی حقوق این رویداد را به همراه اسپورت، فاکس اسپورت و تلموند اسپانیا خریداری کرد. فیفا قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی فوتبال 2022 را به صورت زنده در تمام پلتفرم ها از جمله وب سایت رسمی، یوتیوب و کانال های رسانه های اجتماعی پخش خواهد کرد. قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی یکی از مهم ترین رویدادهای تقویم فوتبالی خواهد بود و به همین دلیل در تمامی شبکه های تلویزیونی بزرگ برای اخبار ورزشی منعکس خواهد شد.

جام جهانی 2022 چه زمانی آغاز می شود؟
جام جهانی 2022 در 20 نوامبر 1401 آغاز می شود و آخرین جام جهانی است که با حضور 32 تیم برگزار می شود و همچنین اولین دوره ای است که در تابستان برگزار نمی شود.

* روند قرعه کشی چگونه است؟
قطر به عنوان میزبان و یکی از تیم های اول در گروه A قرار دارد. ابتدا هفت تیم اول به ترتیب انتخاب می شوند و در گروه های B تا G قرار می گیرند. سپس دو تساوی برای سایر تیم ها انجام می شود. در یک گلدان نام تیم ها و در گلدان دیگر نام گروه است. بر این اساس ابتدا یک تیم از گلدان حذف می شود و سپس گروهی که قرار است آن تیم در آن انتخاب شود انتخاب می شود.

علاوه بر این، به استثنای قاره اروپا، سایر قاره ها نمی توانند بیش از یک نماینده در هر گروه داشته باشند. اروپا در نهایت برای هر گروه دو تیم خواهد داشت. بر این اساس تیم ملی ایران با تیم های قطر، عربستان، کره جنوبی و ژاپن همگروه نخواهد شد. علاوه بر این سه تیم دیگر یعنی سنگال، صربستان، لهستان، مراکش، تونس و برنده پلی آف تیم استرالیا یا امارات به مصاف ایران نخواهند رفت.

یعنی تیم ملی ایران در جام جهانی با 10 تیم از 32 تیم حاضر نمی شود و 22 تیم دیگر حریفان ایران را مشخص می کنند.

* رده بندی تیم چگونه است؟
طرح فینال جام جهانی 2022

کشور اول: قطر، برزیل، بلژیک، فرانسه، آرژانتین، انگلیس، اسپانیا، پرتغال

کشور 2: آلمان، هلند، دانمارک، سوئیس، اروگوئه، کرواسی، مکزیک، ایالات متحده آمریکا

سید 3: سنگال، ایران، ژاپن، صربستان، لهستان، کره جنوبی، مراکش، تونس

کشور 4: کانادا، کامرون، اکوادور، عربستان سعودی، غنا، 3 تیم پلی آف

دیدگاهتان را بنویسید