همه چیز در مورد رتبه بندی معلمان. چگونه ثبت نام کنیم؟

همه چیز در مورد رتبه بندی معلمان.  چگونه ثبت نام کنیم؟

البته لازم به ذکر است که تاریخ اجرای رتبه بندی از 31 شهریور 1400 بوده و بدین ترتیب دولت بخشی از آن را همزمان با یکسال شدن معوقات رتبه بندی پرداخت کرده است.

بر اساس ماده 1 قانون، هدف از ارزیابی اول ارتقای کیفیت آموزشی، دومی ارتقای صلاحیت معلمان و سپس اصلاح نظام پرداخت است، اما اجرای آن به دلیل محدودیت‌های مالی ممکن نشد. آغاز دولت سیزدهم.به این ترتیب رتبه بندی به مرحله اجرایی رسید.

شایستگی‌های عمومی، شایستگی‌های تخصصی، شایستگی‌های حرفه‌ای و تجربیاتی که معلمان کسب می‌کنند در این فرآیند مورد توجه قرار می‌گیرند، زیرا نتایج آنها برای کیفیت آموزش مؤثر است. این تا زمانی است که کمیته های حسابرسی مشخص کنند که کدام یک از رتبه های پنج گانه، رتبه فرد است و در صورت وجود اعتراض، امکان ثبت آن در سامانه توسعه یافته وجود دارد.

بر اساس اظهارات وزیر آموزش و پرورش تقریبا تمامی معلمان شاغل در مدارس و ادارات بخشنامه ۲۳۰ که دارای رتبه معلمی هستند مشمول رتبه بندی هستند. کسانی که کد استخدامی ندارند و مشمول آیین نامه قبلی نبوده اند نیز تغییر کرده اند و 810 هزار نفر مشمول این طرح می شوند که البته مستمری بگیران در رتبه بندی قرار نمی گیرند.

در سامانه رتبه بندی معلمان که از 5 مردادماه به طور رسمی راه اندازی شد، فرهنگیان می توانند مدارک مورد نیاز را طبق برنامه زمان بندی و کد ملی نهایی را تا 18 شهریور ماه با اعلام امتیازات لازم برای کسب هر رتبه به صورت جداگانه بارگذاری کنند.

در دستورالعمل ارزشیابی معلمان که به منظور اجرای صحیح قانون مذکور و پیرو اصلاحیه ابلاغی ۲۴ مرداد ماه جاری توسط هیات وزیران منتشر شد، امتیازات کسب شده معلمان به چهار گروه عمومی، تخصصی، صلاحیت حرفه ای و تجربه تقسیم شده است. که هستند این شرح است:

شروع پرداخت به دلیل معوقات در رتبه بندی معلمان / مربیان شرکت کننده

شروع پرداخت به دلیل معوقات در رتبه بندی معلمان / مربیان شرکت کننده

شروع پرداخت به دلیل معوقات در رتبه بندی معلمان / مربیان شرکت کننده

شروع پرداخت به دلیل معوقات در رتبه بندی معلمان / مربیان شرکت کننده

جدول زیر حداقل امتیاز لازم برای کسب رتبه را بر اساس هر یک از شایستگی ها نشان می دهد که 460 کمترین و 900 بالاترین آن است:

شروع پرداخت به دلیل معوقات در رتبه بندی معلمان / مربیان شرکت کننده

چگونه ثبت نام کنیم؟

شرکت کنندگان می توانند با نام کاربری و رمز عبوری که در سامانه پروفایل داشتند وارد شوند. اگر رمز عبور را فراموش کرده باشند، دو عملکرد بازیابی رمز عبور ارائه می شود. فرم ها و سایر عناصر در سیستم برنامه ریزی شده است و سعی کردیم تجربه کاربری ساده ای داشته باشیم.

به منظور حفظ صحت در ورود اطلاعات و جلوگیری از بارگذاری بیش از حد بر روی سامانه، هر رقم کد ملی سمت راست (رقم اول سمت راست کد ملی) 2.5 روز کاری برای ثبت نام در نظر گرفته شده است. البته بعد از این مدت فرصت دیگری داده خواهد شد، بنابراین نیازی به استرس و نگرانی نیست. لذا معلمان طبق برنامه زمانبندی بر اساس رقم اول شماره ملی سمت راست جدول زیر در سامانه کنار آدرس https://rtb.medu.ir/ هنگام خوداظهاری، بارگیری اسناد:

شروع پرداخت به دلیل معوقات در رتبه بندی معلمان / مربیان شرکت کننده

هنگام ورود به سیستم رتبه بندی، معلمان باید سه فعالیت اصلی را انجام دهند:

1- تکمیل فرم های خوداظهاری صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای: نتایج این بخش در اختیار ارزیابان حرفه ای قرار می گیرد و تکمیل آن الزامی است. توصیه می شود به طور خلاصه شواهد و نمونه هایی از رفتار خود را در قسمت “توضیحات” ذکر کنید.

2- بارگذاری مدارک و مدارک: فقط در صورتی که می خواهید از این قسمت امتیاز بگیرید این کار باید انجام شود و اجباری نیست. در عین حال اسنادی را بارگذاری کنید که اصل آنها در هنگام ارزیابی قابل استناد باشد.

3-تایید نهایی: پس از پرکردن کلیه فرم های اظهارنامه و بارگذاری مدارک و مدارک، باید خلاصه وضعیت خود را در قسمت تایید نهایی مشاهده کرده و در صورت اطمینان از صحت اطلاعات ثبت شده آن را تایید نمایید. در صورت تایید نهایی امکان تغییر اطلاعات وجود ندارد اما در تمامی مراحل قبل از تایید امکان تغییر و تغییر وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید