همه 10 خودروی جدید وارداتی در بازار ایران

همه 10 خودروی جدید وارداتی در بازار ایران

میتسوبیشی ASX، فیات 500، هیوندای النترا و هیوندای i10 قبلا در ایران دیده شده اند، اما نمایشگاه اصلی احتمالا متعلق به فیات تیپو، هیوندای کونا و چانگان یونیتی خواهد بود.

  • اسامی 10 خودروی وارداتی اعلام شد که شاید اولین خودروهایی باشند که موانع را شکستند. در این لیست نام یک کراس اوور ژاپنی، سه کراس اوور چینی، یک کراس اوور کره ای، سه خودروی سدان کوچک شهری و دو خودروی کوچک شهری به چشم می خورد. میتسوبیشی ASX، فیات 500، هیوندای النترا و هیوندای i10 پیش از این در ایران دیده شده اند، اما احتمالا مهمترین عملکرد متعلق به فیات تیپو است. هیوندای کونا و چانگان یونیتی نیز شانس بالایی برای جلب توجه مشتریان ایرانی دارند. اولین و مهمترین چیزهایی که در مورد این 10 خودرو می دانیم موارد زیر است.

1- میتسوبیشی ASX

همه 10 خودروی جدید وارداتی در بازار ایران

میتسوبیشی ASX مدل 2012 تا 2018 هم اکنون در بازار ایران حضور دارد و قیمت مدل های کارکرده آن در حال حاضر به یک میلیارد و 150 میلیون تا یک میلیارد و 830 میلیون تومان می رسد. میتسوبیشی ASX یک کراس اوور جمع و جور است که در بازار با نام Outlander Sport نیز شناخته می شود. مدل های عرضه شده در بازار ایران نسل سوم این خودرو هستند که از سال 2010 وارد خط تولید شده اند.مدل به روز شده ASX در سال 2017 و جلوتر از مدل های 2012 تا 2016 به بازار عرضه شد.این خودرو مجهز به دو موتور چهار سیلندر لیتری. وزن ASX به 1360 گرم می رسد و نیروی تولید شده توسط موتور توسط گیربکس CVT به چهار چرخ منتقل می شود، بنابراین میتسوبیشی ASX می تواند در عرض 10 ثانیه از 0 تا 100 شتاب بگیرد.

2– فیات 500

همه 10 خودروی جدید وارداتی در بازار ایران

فیات 500 احتمالاً پس از فولکس‌واگن قورباغه محبوب‌ترین خودروی کوچک در جهان است. این خودروی کوچک ایتالیایی در سال 2006 فیس لیفت جدیدی دریافت کرد تا DNA قدیمی را در ظاهری جدید و مدرن به نمایش بگذارد. وزن این خودرو به یک تن هم نمی رسد و بسته به آپشن ها از 865 تا 980 کیلوگرم خواهد بود. در طراحی داخلی سعی کردند خودرویی لوکس عرضه کنند. موتورهای بنزینی فیات 500 شامل مدل های 900 سی سی توربوشارژ، 1.2 لیتری و 1.4 لیتری تنفس طبیعی و 1.4 لیتری توربوشارژ هستند. به گزارش فرارو، مدل 1.2 لیتری فیات 500 که مهم ترین مدل ایران خواهد بود، ارزان ترین نسخه این خودرو محسوب می شود که به حجم 1242 سی سی و قدرت 69 اسب بخار شهرت دارد. طبیعتاً نمی توانید با آن در مسابقات رالی شرکت کنید. از صفر تا 100 13 ثانیه طول می کشد و حداکثر سرعت فیات 500 به عنوان یک خودروی کوچک شهری، 160 کیلومتر بر ساعت است. در عوض میانگین مصرف سوخت این خودرو زیر پنج لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.

3- فیات تیپو

همه 10 خودروی جدید وارداتی در بازار ایران

فیات تیپو خودرویی جمع و جور است که از سال 2015 تولید شده و در ترکیه با نام EGA به عنوان ناوگان تاکسیرانی استفاده می شود. نسخه پایه 1.4 لیتری این خودرو که 95 اسب بخار قدرت و 127 نیوتن متر گشتاور تولید می کند، گزینه ای تقریباً عالی برای ورود به ایران خواهد بود. طراحی داخلی فیات تیپو نسبت به سایر رقبای هم قیمت یعنی پژو 301، رنو سیمبال و داچیا ساندرو یک سر بالاتر است و از نظر فضای داخلی بسیار جادارتر از رنو سیمبال است و می توان آن را در نظر گرفت. کلاس النترا و سراتو.

فیات تیپو خودروی مقرون به صرفه تری برای استفاده روزمره است. هندلینگ این خودرو متوسط ​​و پایین است. کیفیت سواری آن را باید بهتر از رنو ساندرو و بیشتر شبیه پژو 301 توصیف کرد. فضای داخلی فیات تیپو پر از پلاستیک خشک است، اما حداقل توانسته سه ستاره ایمنی را در تست تصادف معتبر Euro NCAP کسب کند. .

4- هیوندای النترا

همه 10 خودروی جدید وارداتی در بازار ایران

پس از برجام، هیوندای النترا این شانس را پیدا کرد که در داخل کشور تولید شود و این بار جزو اولین سری خودروهای وارداتی خواهد بود. نسخه های موجود در بازار، نسل ششم هیوندای النترا هستند. النترا یک سدان اقتصادی جمع و جور است. تویوتا کرولا، مزدا 3 و کیا سراتو به عنوان اصلی ترین رقبای هیوندای النترا در ایران شناخته می شوند. مدل های عرضه شده در ایران دارای امکانات رفاهی زیادی مانند کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، رادار نقطه کور، سیستم روشنایی اتوماتیک، فرمان برقی، فرمان قابل تنظیم مجهز به کلیدهای کنترلی و بخاری، سیستم چند رسانه ای با شش بلندگو و صفحه نمایش لمسی هستند. .5 اینچی، دوربین معکوس، ورود و استارت بدون کلید، سانروف، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، خنک‌کننده صندلی‌های جلو، حافظه صندلی و رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی اسپرت. قیمت این خودرو در حال حاضر در بازارهای یاران به 1.2 تا 2 میلیارد تومان می رسد.

5- هیوندای کونا

همه 10 خودروی جدید وارداتی در بازار ایران

هیوندای کونا یک کراس اوور جمع و جور است که عجیب ترین خودروی لیست است. این خودرو را می توان رقیبی برای نیسان جوک دانست. هیوندای کونا 2022 از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر با توانایی تولید 150 اسب بخار نیرو بهره می برد. در نسخه SE، این کراس اوور جمع و جور ویژگی هایی مانند صفحه نمایش چند رسانه ای دیجیتال هشت اینچی، سیستم صوتی با شش بلندگو، سیستم قطع ترافیک، کروز کنترل و سیستم تهویه مطبوع خودکار را ارائه می دهد. حجم صندوق عقب حدود 540 لیتر است. بررسی مشخصات و قیمت نشان می دهد که در صورت قطعی شدن ورود هیوندای کونا به ایران، باید منتظر قیمتی در حدود 1.4 میلیارد تومان باشیم.

به گزارش فرارو، هیوندای کونا در نسل قبل شانس ورود به ایران را داشت اما با بازگشت تحریم ها شکست خورد. این خودرو برای اولین بار در سال 2018 تولید شد و مدل 2020 تنها یک فیس لیفت جزئی دارد. مهم ترین ویژگی ظاهری هیوندای کونا در جلو، چراغ های باریک LED در روز است و چراغ های مه شکن نقش چراغ اصلی را بازی می کنند.

6- هیوندای i10

همه 10 خودروی جدید وارداتی در بازار ایران

هیوندای i10 برای اولین بار در سال 2007 وارد خط تولید شد و مدل های 2017 آن این شانس را پیدا کردند که وارد ایران شده و به صورت مونتاژی عرضه شوند. در بخش موتور، هیوندای i10 به یک موتور چهار سیلندر کوچک 1.2 لیتری مجهز است که می تواند 86 اسب بخار قدرت تولید کند و آن را به یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک بفرستد. ظاهر هیوندای i10 نشان می دهد که نباید از آن انتظار سرعت و چابکی داشت. شتاب صفر تا 100 هیوندای i10 تقریبا 14 ثانیه طول می کشد و حداکثر سرعت آن 166 کیلومتر در ساعت خواهد بود. در عوض، هیوندای i10 به ازای هر 100 کیلومتر سفر شهری تنها حدود شش لیتر بنزین مصرف می کند. هیوندای i10 همچنین دارای چهار ستاره ایمنی از Euro NCAP خواهد بود. میتسوبیشی میراژ، ام جی 3 و کیا پیکانتو رقبای اصلی هیوندای i10 در ایران هستند.

7- دانگ فنگ اویلوس ییژوان حداکثر

همه 10 خودروی جدید وارداتی در بازار ایران

Dongfeng Ivolus Yixuan Max یک سدان کامپکت ارزان قیمت است که شبیه فولکس واگن پاسات اروپایی است. بزرگترین سایز رینگ در این خودرو 17 اینچ است که در مقابل بدنه بسیار بزرگ آن کوچک به نظر می رسد. برای Ivolos Yixuan Max یک موتور 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت پیش بینی می شود که می تواند 190 اسب بخار قدرت تولید کند و حداکثر سرعت را به 210 کیلومتر بر ساعت برساند. تولید Dongfeng Ivolus Yizhuan Max با قیمت پایه 15000 دلار آغاز شد که دقیقاً همان چیزی است که ما از خودروهای وارداتی جدید انتظار داریم. یک گیربکس هفت سرعته روی موتور بنزینی دانگ فنگ ایولوس ییژوان مکس دیده می شود. حداکثر سرعت این خودرو 210 کیلومتر بر ساعت است.

8، 9 و 10_ چانگان CS35 پلاس، CS55 پلاس و واحد

همه 10 خودروی جدید وارداتی در بازار ایران

چانگان یونیتی در تابستان 1401 از سایپا به ایران وارد شد و تست های فنی را پشت سر گذاشت و به همین دلیل می توان آن را جدی ترین گزینه واردات دانست. ظاهر و ظاهر آن حکایت از یک کراس اوور اسپرت جذاب دارد. خبر بد این است که در بازار چین قیمت چانگان یونیتی با موتور 1.5 لیتری حدود 116-140 هزار یوان و با موتور 2 لیتری حدود 138-150 هزار یوان است که می توان آن را معادل دانست. به 17-22 هزار دلار. بدین ترتیب قیمت چانگان یونیتی در بازار ایران به راحتی از مرز یک میلیارد تومان عبور می کند. Lamari Emma، Phoenix Tigo 7 Pro، KMC K7 و Dignity رقبای اصلی Changan UNI-T هستند. شتاب 0 تا 100 برای مدل 1.5 لیتری حدود 8.6 ثانیه است. چانگان CS55 پلاس با قیمت 20 تا 23700 دلار و چانگان CS35 در بازه قیمتی 14 تا 15 هزار دلار موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید