همکاری تهران و کاراکاس خبر بدی برای ایالات متحده و تل آویو است


ساعت: 20:29
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856076

یک روزنامه صهیونیستی توسعه روابط راهبردی ایران و ونزوئلا را خبر بدی برای آمریکا و تل آویو خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این روزنامه صهیونیستی بعد از ظهر سه شنبه در تهران درباره توسعه روابط راهبردی ایران و ونزوئلا نوشت که این همکاری ها خبر بدی برای آمریکا و متحدش تل آویو است.

جروزالم پست در این گزارش نوشت، جزئیات سفر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به تهران در روزهای اخیر و دیدار با مقامات ارشد ایرانی و همکاری دو کشور در زمینه های مختلف از جمله انرژی، نکته ای است که ایران به آن اشاره می کند. یعنی می تواند همکاری با کاراکاس را افزایش دهد و در نتیجه بتواند تحریم های آمریکا را کاهش دهد، تجارت و اقتصاد هر دو کشور را تقویت کند.

جروزالم پست می نویسد که این خبر بدی برای ایالات متحده، اسرائیل و منطقه خواهد بود، زیرا هر دو کشور علیه اسرائیل و واشنگتن کار می کنند و ایران و ونزوئلا می توانند با روسیه، ترکیه و چین به عنوان بخشی از نظم نوین جهانی شریک شوند.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران صبح روز شنبه (۱۲ ژوئن) به طور رسمی از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در مجموعه سعدآباد تهران استقبال کرد. در این دیدار با حضور روسای جمهور دو کشور اسناد همکاری در زمینه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نفت و پتروشیمی، گردشگری و همچنین سند 20 ساله امضا شد.

مادورو که جمعه شب گذشته در راس هیئتی به تهران سفر کرده بود، در مصاحبه ای با تلویزیون هیسپانو گفت که ایران و ونزوئلا پیشگامان ظهور نظم نوین جهانی هستند. وی در سطحی بالاتر و در راستای پیشرفت ایران و ونزوئلا توضیح داد: این روند توسط هوگو چاوز در سال 2001 پایه گذاری شد و در تمام این سال ها تلاش کرده ایم که آن را ادامه دهیم. روابط دیپلماتیک ما 21 سال قدمت دارد و در این مدت استحکام و استحکام این پیوند برادرانه که مبتنی بر همکاری های دوجانبه و در راستای توسعه و شکوفایی دو کشور است، بیشتر شده است.

مادورو همچنین در توئیتی نوشت: «ما در حال کار بر روی طرحی هستیم تا با استراتژی‌ها و برنامه‌های ۲۰ سال آینده برای توسعه روابط ایران و ونزوئلا کار کنیم. ما آینده بزرگ مردم خود را تصور می کنیم. “این یک دنیای جدید است.”

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید