همکاری فیمابین با همسایگان را تسریع خواهیم کرد


ساعت: 22:10
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885719

وزیر امور خارجه با اشاره به گفتگوی تلفنی امروز خود با همتایان کویتی، اماراتی و قطری خود و رایزنی تلفنی اخیر خود با وزیر امور خارجه عراق، اعلام کرد: همکاری فیمابین با همسایگان را تسریع خواهیم کرد. خارجی ها نمی توانند مانع روند همکاری های منطقه ای شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (سه شنبه 13 مردادماه) از تماس تلفنی با همتایان کویتی، اماراتی و قطری خود خبر داد و در توییتی نوشت: امروز با برادرانم. وزرای خارجه کویت، با امارات، قطر و پیش از آن عراق گفت‌وگو کرده‌ام، رایزنی در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و بررسی راهکارهایی برای توسعه روابط یکی از الزامات سیاست همسایگی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: همکاری فیمابین با همسایگان را تسریع خواهیم کرد. خارجی ها نمی توانند مانع روند همکاری های منطقه ای شوند.

امیرعبداللهیان روز پنجشنبه با فؤاد حسین همتای عراقی خود تلفنی گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کویت امروز در گفتگوی تلفنی با امیر عبداللهیان گفت: دولت کویت همواره به دنبال تقویت روابط با ایران بوده و تعیین سفیر جدید این کشور نیز در همین راستا است.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه امارات نیز در گفت و گوی تلفنی با همتای ایرانی خود گفت: امیدواریم در آینده بتوانیم گام های بلندتری برای توسعه روابط دو کشور برداریم.

لازم به ذکر است که حسین امیرعبدلاخیان شامگاه پنجشنبه 9 تیرماه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: در منطقه همسایگان در امتداد مرز جنوبی خلیج فارس، پس از سال 2015 عربستان تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با ایران گرفت و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس به همراه عربستان سعودی سطح روابط دیپلماتیک را پایین آوردند و از سفیر به سفیر تقلیل یافتند. با اقداماتی که در ابتدای دولت جدید انجام شد، کشورهای حوزه خلیج فارس در مراسم تحلیف آقای رئیسی دعوت شدند و سعی کردیم از همه امکانات سیاسی، دیپلماتیک و… استفاده کنیم. ظرفیت با برنامه های عملی برای تقویت روابط با این کشورها. امارات تصمیم دارد سفیر خود را به تهران بفرستد و به زودی سفیر این کشور وارد تهران می شود. کویت سفیر خود را معرفی کرد و ما موافقت کردیم و طی چند روز آینده سفیر جدید کویت وارد تهران می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید