همکاری موسسه ملی ژنتیک و دانشگاه علوم پزشکی ایران برای درمان ناباروری، سرطان و ژن درمانی


ساعت: 21:56
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877939

در نشست مشترک پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی و دانشگاه علوم پزشکی ایران، تصمیمات و موارد مشترک همکاری بین دو نهاد علمی در قالب یک تفاهم نامه تحقیقاتی تنظیم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در نشست مشترک پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی و دانشگاه علوم پزشکی ایران، تصمیمات و موارد مشترک همکاری بین دو نهاد علمی در قالب یک تفاهم نامه تحقیقاتی تنظیم شد.
در ابتدای این نشست که به میزبانی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی و با حضور مقامات کشوری برگزار شد، دکتر جواد محمدی رئیس این پژوهشکده به تشریح امکانات پژوهشگاه ژنتیک پرداخت. آنها باید برای رفع نیازهای کشور در نظر گرفته شوند.
دکتر محمدی با تشریح اولویت‌های علمی و پژوهشی این مؤسسه و اقدامات در حال انجام و در حال انجام، ادامه داد: برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی ایران، پروژه‌ها و فناوری‌های متعددی از جمله ناباروری، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی، تولید و تولیدمثل مدل‌های حیوانی و ژنی انجام شده است. درمان برای تحقیق و توسعه فناوری وجود دارد.
در پایان این دیدار، دکتر عبدالرضا پازوکی; رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با ابراز خرسندی از بازدید از پژوهشکده ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران از ظرفیت علمی و فناوری فراوانی برخوردار است و رفع نیازهای علمی کشور کمک شایانی خواهد کرد. زیاد.
وی با اعلام آمادگی برای گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف، گفت: عزم جدی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برای تقویت همکاری‌ها وجود دارد و امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه، مسیر جدیدی برای همکاری‌های مشترک و رشد بیشتر هر کدام هموار شود. موسسات علمی
در ادامه مدیران گروه های پژوهشی و معاونان دو مرکز به ارائه توانمندی ها و توانمندی های علمی و راهکارهای مختلف برای همکاری مشترک پرداختند.
در پایان جلسه با توجه به سوالات مطرح شده تفاهم نامه پژوهشی مشترک با امضای سران دو گروه به امضا رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید